Pagina 2 van 2
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Geplaatst: 11 feb 2025, 19:24
door jan_olieslagers
Het gemelde artikel zegt wel
iets over de Coradia-stellen:
les CFL mettent en service depuis le 29 septembre 2024 leur nouvelle flotte de trains Coradia
maar over recentere wijzigingen las ik niets, mogelijks overheengekeken...
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Geplaatst: 12 feb 2025, 09:17
door joverwimp
Steven schreef: ↑11 feb 2025, 19:05
Ik zie een artikel over de Z2 van de CFL, een foute link gekopieerd?
zie ook:
https://www.lesfrontaliers.lu/mobilite/ ... -leur-voie
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Geplaatst: 22 feb 2025, 22:34
door Natje049
Harshan schreef: ↑18 jan 2025, 16:15
Beste spoorvrienden,
Tot slot, waarom rijdt het I11-stuurstandrijtuig in Frankrijk niet op eigen kracht, maar getrokken door de locomotief? En hoe komt dat de stam I11-rijtuigen in Frankrijk enkel gerangeerd wordt door de andere locomotief van de NMBS HLE 18 (Siemens) die in Parijs klaarstaat dan door een andere locomotief?
- De stuurstanden hebben geen KVB (Frans beveiligingsysteem) en gaan uitsluitend mee voor de PBM-plaatsen, PBM-toilet, dienstafdeling en pakwagen.
- De rangering in Frankrijk 's avonds met de OTC 56 gebeurt met de locomotief die 's morgens de OTC 63 zal rijden, zo is die locomotief ineens gekoppeld (daar zetten ze niet rond maar wisselen ze constant de reserve locomotieven om)