Het is eerder andersom. Zelfs hun website url vermeld NSA rail https://www.nsarail.fgov.be/nl
Ze doen dus enkel een verwijzing naar de oude naam voor de mensen die nog niet gewoon zijn aan de nieuwe
Ik betreur dat onze federale overheidsinstellingen steeds meer onze eigen landstalen (Nederlands/Frans) inruilen voor het Engels. Er is vrijwel geen enkel ander land die dat doet. https://www.era.europa.eu/agency-you/st ... orities_en
Steven schreef: ↑16 feb 2025, 14:36
Ik dacht dat CFL overweegt om tot Libramont te rijden.
Die plannen zijn er inderdaad. Aangezien mensen in die regio steeds verder gaan wonen van hun werk is dat logisch en kunnen veel reizigers een overstap in Aarlen vermijden.
Ik meen mij te herinneren dat er sinds de uurdienst op lijn 165, een daling was van het aantal reizigers op die lijn.
Is het geen optie om in de toekomst opnieuw treinen Virton - Luxemburg te rijden?
Ik herinner me dat het vroeger zo was, in de spitsrichting.
Lijkt me geen slecht idee om er wat mee te doen, als de regio toch op Luxemburg gericht is...
Ik meen mij te herinneren dat er sinds de uurdienst op lijn 165, een daling was van het aantal reizigers op die lijn.
Dat is wat kort door de bocht. De invoering van de uurdienst heeft tot een zeer lichte stijging van het aantal reizigers geleid, in ieder geval minder dan de NMBS en minister Bellot hadden gehoopt.
Floris Cappelle schreef: ↑02 mar 2025, 18:32
Is het geen optie om in de toekomst opnieuw treinen Virton - Luxemburg te rijden?
Ik herinner me dat het vroeger zo was, in de spitsrichting.
Lijkt me geen slecht idee om er wat mee te doen, als de regio toch op Luxemburg gericht is...
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Het zou kunnen, maar volgens mij heeft CFL op dit moment geen rollend materieel op overschot om zoiets te doen.