Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29 dec 2006, 22:39
door 260689
Antoine schreef:260689 schreef:even opgezocht en enkel de 2701, 2702 en 2706 hebben MESA 23
Het is nochtans de 2703 die de trein van Brussel naar Aachen sleept (ongeveer een uurtje geleden van uit brussel vertrokken)...
raar dan moeten er nog zijn uitgerust
Geplaatst: 29 dec 2006, 23:33
door pirre
Het zijn de 2701->2706 + 1601&1602 ( 1608? )
Geplaatst: 30 dec 2006, 04:01
door prahsharp
... hebben de 16'ers ATB? (of de 15'ers?) zou ook een mooi zicht zijn

Geplaatst: 30 dec 2006, 11:23
door Steven
de reeks 11 is totaal niet toegestaan op het DB net, ook al hebben ze gsm-r, enkel de voorziene locs reeks 27-16 en de klassieke stellen reeks 200 met gsm-r
Re: BERGLAND EXPRESS
Geplaatst: 30 dec 2006, 22:32
door Kris
bw494674 schreef:Goedenavond,
Was er trouwens geen Bergland Express naar de Franse Alpen gepland ?
Op de site van ttc spreken ze er nog over doch :
- er zijn geen uurregelingen
- online reserveren lukt niet - antwoordt voor elke datum dat er geen plaats meer is...
Goedenavond.
Er rijden naar het schijnt 3 rijtuigen mee met de Bergland Express met bestemming Chambéry-Challes Les Eaux. Het rare is wel dat deze via Duitsland (Frankfurt Süd?) gaan

Re: BERGLAND EXPRESS
Geplaatst: 30 dec 2006, 22:47
door msts.be
Kris schreef:
Er rijden naar het schijnt 3 rijtuigen mee met de Bergland Express met bestemming Chambéry-Challes Les Eaux. Het rare is wel dat deze via Duitsland (Frankfurt Süd?) gaan

Inderdaad , en op de Drehscheibe-Online forums vinden ze de dienststop in Frankfurt Süd (maar 2 min.

) wel vrij kort om die 3 rijtuigen af te haken..
Raar dus , maar voorlopig weet niemand de echte gang van zaken wat die rijtuigen betreft ..
Geplaatst: 31 dec 2006, 01:13
door Steven
als die rijtuigen achteraan hangen kan je deze zeker op 2 min losmaken hoor, is te zien welke procedure voorzien is bij ontkoppelen
Geplaatst: 31 dec 2006, 11:48
door Sander
De Bergland vlak voor Oostenrijk:

Geplaatst: 31 dec 2006, 15:06
door Steven
aaah blijkbaar geen zitplaatsrijtuigen
Geplaatst: 31 dec 2006, 16:46
door SIMPY.be
en de bar/disco is er ook al van.
PRACHTIGE foto btw!!!
Geplaatst: 31 dec 2006, 18:59
door Sander
Klopt, het viel me ook al op dat er dus toch een deel afgekoppeld is, want bij vertrek uit Rotterdam was die trein toch echt 13 rijtuigen lang... De samenstelling bij vertrek uit Rotterdam was 2553+3x I5+AB 30+MU+3x I5+bar/disco+3x I5+2x AB 30. Dus wat ze onderweg gedaan hebben...
Geplaatst: 02 jan 2007, 00:17
door 456
In Frankfurt Sud zijn inderdaad 3 rijtuigen afgekoppeld voor de richting Geneve (eindpunt van de 'frankrijk' tak. Pax worden vanaf daar met transfer bussen vervoerd.).
De eerder getoonde foto (die is overigens al van vorige week, niet van deze week!) is wel degelijk gemaakt NA splitsing in Worgl. Vanaf Worgl gaat de Innsbruck/San Candido tak met de SBB CARGO loc verder richting Brenner (met nog 2 tot 3 rijtuigen die in Innsbruck achter blijven).
Zo'n 8 rijtuigen (inclusief sr3) gaan richting Zell am See.
(NB het aantal rijtuigen vertrekkend in rotterdam is vaak niet het totaal aantal rijtuigen. In brussel zuid worden vaak nog wel 1 of 2 rijtuigen bijgeplaatst)