Duikbril AM86 schreef:Ze kunnen misschien eerst eens beginnen met lijn 122 onder de draad te steken, en dan een halfuurdienst voor lijn 122.
Voor die twee treintjes per uur moet je die lijn niet onder draad steken, hé. Daarbij, ze hebben toch 41's genoeg. Maar vooral ten westen van Brussel heb je vele lijntjes die enkel maar door een L-trein ontsloten worden. Ik vind dat ze daar wel een netwerk mogen maken van IR-verbindingen die de regionale stations sneller verbinden met de grote stations.
Zo zou volgende IR-trein een mooi voorbeeld zijn:
IR Gent-Sint-Pieters - Mons met stopt in Zottegem, Lierde, Geraardsbergen, Lessines, Ath, Cambron-Casteau (voor Paradisio!

), Jurbise en Mons.
Deze trein zowel in de week als in het weekend om het uur laten rijden naast de bestaande L-treintjes.
Verder ook een IR [droommodus]Terneuzen - Doornik[/droommodus]
Terneuzen, (Sluiskil), Sas-van-Gent, Zelzate, Rieme, Wondelgem, Gent-Dampoort, (Gentbrugge), Gent-Sint-Pieters, De Pinte, Oudenaarde, Ronse, Frasnes-lez-Anvaing, Leuze, (Havinnes), Tournai.
En nu we toch bezig zijn:
IR Aarschot - Charleroi
Aarschot, Leuven, Arenberg (campus KUL), Wavre, Bierges-Walibi, Ottignies, Fleurus, Charleroi-Sud.
IR Antwerpen - Gent-Sint-Pieters via Dendermonde
Antwerpen-Centraal, Antwerpen-Berchem, Antwerpen-Zuid, Boom, Ruisbroek-Sauvegarde (huidige L-trein naar Willebroek laten rijden ipv Puurs), Puurs, Oppuurs, Sint-Amands, Baasrode-Noord, Dendermonde, Wetteren, Gent-Sint-Pieters.
Alsook een aantal lijnen terug van L-treinen voorzien zoals:
De huidige IC L Kortrijk - Poperinge, aangevuld met ieder uur een IC-trein Poperinge - Ieper - Kortrijk - Gent-Sint-Pieters - Brussel - ...
Reizigers uit Brugge komende van L66 hebben dan betere aansluiting in Kortrijk naar Ieper en Poperinge en tussen Kortrijk en Gent heb je dan een deftige halfuurdienst van snelle treinen.
En zo zou ik nog lang kunnen doorgaan...
