
Terug bietentreinen?
neenee, het ging om een nieuwe lijn langs de E34 van moerbeke naar kalloTim schreef:Zal een oude kaart geweest zijn die je gezien hebt,
tot in 1971 reden er effectief treinen tussen Lokeren en Moerbeke-Waas.
De oude bedding is nu een fietspad.



hier staat de lijn ook op:
http://site.voila.fr/lgv/Belgique/GTF/A ... /haven.pdf
Zoveel lijnen van Antwerpen richting Gent en Noord-Frankrijk zijn er nochtans niet. Je kan via L59 gaan, met enkele flessenhalzen (ik denk vooral aan de spoortunnel parallel aan de Kennedytunnel) en een reeds druk verkeer, of via Mechelen, wat weeral meer treinen op L27 en L25 betekent, terwijl er daar toch al niet veel ruimte is in de dienstregeling, dacht ik.Bert schreef:Dat zou ik nu toch wel niet doen. Er zijn al genoeg lijnen naar Antwerpen , waarom er nog een bij doen terwijl die redelijk parallel zou lopen met de lijn 59.
Als we bijvoorbeeld ooit meer passagierstreinen willen zien op die lijn, zal een verdubbeling of een parallelle lijn noodzakelijk zijn, denk ik. En dan is een parallelle lijn in dit geval haast even voordelig, zeker als je daardoor opnieuw een deel van Oost-Vlaanderen in volle industriële ontwikkeling (

En lijn 52groentje schreef:Zoveel lijnen van Antwerpen richting Gent en Noord-Frankrijk zijn er nochtans niet. Je kan via L59 gaan, met enkele flessenhalzen (ik denk vooral aan de spoortunnel parallel aan de Kennedytunnel) en een reeds druk verkeer, of via Mechelen, wat weeral meer treinen op L27 en L25 betekent, terwijl er daar toch al niet veel ruimte is in de dienstregeling, dacht ik.Bert schreef:Dat zou ik nu toch wel niet doen. Er zijn al genoeg lijnen naar Antwerpen , waarom er nog een bij doen terwijl die redelijk parallel zou lopen met de lijn 59.

Helaas zal er veel protest reizen tegen de heropening van deze lijn, vooral door mensen uit een wijk in Sint-Amands, die nu al klagen omdat dat er in de zomer om de 2 weken eens een stoomtreintje passeert

Maar je behoudt wel Gent-Sint-Pieters op een belangrijke goederenroute. FGSP kan trouwens nog moeilijker verbreed worden (zeker als ze de perrons gaan verbreden bij de modernisering), wat het risico op capaciteitsproblemen doet toenemen...
Bovendien heb je dan een uitstekende omleidingsroute, mocht er ook maar het geringste probleem zijn op L50a.
Maar nogmaals, ik ken de situatie in Eeklo absoluut niet, ik vermoed dat daar inderdaad een niet onaanzienlijk probleem zou kunnen liggen.
Als ik een beetje kan afgaan op een wegenkaart (routenet.be), zie ik het wel mogelijk, om kort voor de kern van Eeklo af te buigen naar de Expressweg, waar er inderdaad minder overlast zal zijn. Alleen zou ik liever via de N9 verder gaan na Maldegem. Tenslotte zou het vooral een goederenlijn zijn, hé...
Bovendien heb je dan een uitstekende omleidingsroute, mocht er ook maar het geringste probleem zijn op L50a.
Maar nogmaals, ik ken de situatie in Eeklo absoluut niet, ik vermoed dat daar inderdaad een niet onaanzienlijk probleem zou kunnen liggen.
Als ik een beetje kan afgaan op een wegenkaart (routenet.be), zie ik het wel mogelijk, om kort voor de kern van Eeklo af te buigen naar de Expressweg, waar er inderdaad minder overlast zal zijn. Alleen zou ik liever via de N9 verder gaan na Maldegem. Tenslotte zou het vooral een goederenlijn zijn, hé...