Pagina 2 van 2

Geplaatst: 14 jan 2007, 20:31
door Steven
nee op L2 is het idd tbl 2 en op L1 is het tvm, beide gebruiken de stopmerkborden (zo noemen ze die), op 2 staan die effectief aan een baken.

TBL = transmissie baken lokomotief

TVM = transmissie spoor (voie) lokomotief (machine)
da van da spoor mag je ni al te letterlijk nemen, voor zover ik weet ligt er tegen de rail aan een kabel die de eigenlijke signalen bevat met de juiste info

Geplaatst: 14 jan 2007, 20:36
door 260689
merci steven om de juiste info te plaatsen nu weet ik dit ook weer :wink:

Geplaatst: 14 jan 2007, 23:34
door Trainspotterke
Dus aangezien de AM96 ook met TBL2 uitgerust is, mag die dan ook op L2 rijden? :wink: (enkel de tweespannige versies dan)

Geplaatst: 15 jan 2007, 07:56
door 260689
normaalgezien zou de reeks (441 tot 490) op de L2 kunnen rijden

Geplaatst: 15 jan 2007, 20:29
door Jonathan
Weer over de 3007. Hij stond vandaag aan de spoortjes voor de locomotieven bij de tettebruggen in Oostende.

Geplaatst: 16 jan 2007, 12:57
door Mechanik
Trainspotterke schreef:Dus aangezien de AM96 ook met TBL2 uitgerust is, mag die dan ook op L2 rijden? :wink: (enkel de tweespannige versies dan)
uitgerust wel, maar niet ge-activeerd ! enkel het TBL1 gedeelte is geactiveerd

Geplaatst: 17 jan 2007, 19:56
door Bert
Jonathan schreef:Weer over de 3007. Hij stond vandaag aan de spoortjes voor de locomotieven bij de tettebruggen in Oostende.
Deze is ondertussen maandagmiddag vertrokken met de 2115 aan de haak naar een onbekende bestemming...

Geplaatst: 17 jan 2007, 20:00
door TSP
Nu we het toch over beveiliging in treinen hebben, heeft de NMBS niet ook een paar locs in dienst met ATB? Ik las iets over de 5507... :?

Geplaatst: 17 jan 2007, 20:02
door Bert
TSP schreef:Nu we het toch over beveiliging in treinen hebben, heeft de NMBS niet ook een paar locs in dienst met ATB? Ik las iets over de 5507... :?
ja, een aantal 55'ers zijn daarmee uitgerust zodat ze eens naar onze noorderburen mogen. Ze hebben ook indusie maar deze is niet goedgekeurd door onze Duitse vrienden. :wink:

Geplaatst: 18 jan 2007, 11:08
door Trainspotterke
TSP schreef:Nu we het toch over beveiliging in treinen hebben, heeft de NMBS niet ook een paar locs in dienst met ATB? Ik las iets over de 5507... :?
Yep, die rijden de Ford-treinen van Ford Genk naar de Sloehaven in Vlissingen, via Roosendaal! :wink:

Geplaatst: 18 jan 2007, 21:30
door TSP
Jah, dat was het! Heb net het artikel teruggevonden in mn tijdschriften berg :wink: