Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19 jan 2007, 20:00
door groentje
Jeroen schreef:Wat doet Pro Rail juist?
Ongeveer hetzelfde als Infrabel. Onderhoud en aanleg van spoorinfrastructuur, seininrichting, reglementering, toegang tot het spoornet, etc.

storm

Geplaatst: 20 jan 2007, 10:54
door pewiam
(20-01-2007)

De wintersporttreinen welke gisteravond zijn vertrokken uit Utrecht (Nederland) staan nog steeds aan de grens !!!
Over communicatie gesproken tussen de verschillende (NS en DB) bedrijven.....
Zie onderstaande Nederlandse Teletekstbericht:

Teletekst za 20 jan
***************************************
Treinen stranden bij Duitse grens

***************************************
In Maastricht zijn drie treinen vol
wintersporters gestrand.Ze kunnen
Duitsland niet in omdat sinds de storm
van donderdag het treinverkeer daar
ernstig is ontregeld.

De wintersporters zullen met bussen
naar hun bestemming worden
gebracht. Bij vertrek gisteravond was
nog niet duidelijk dat de problemen zo
groot zouden zijn.

Volgens de Duitse spoorwegen kunnen
treinen op zijn vroegst op maandag
Duitsland weer in.

Bron: http://www.spoorforum.nl

Geplaatst: 20 jan 2007, 16:27
door TSP
Ik heb met verbazing naar het nieuws geluisterd. Dat de NS niet even heeft nagevraagd of ze Duitsland wel in konden...... :?

Geplaatst: 20 jan 2007, 17:13
door rvdborgt
TSP schreef:Ik heb met verbazing naar het nieuws geluisterd. Dat de NS niet even heeft nagevraagd of ze Duitsland wel in konden...... :?
NS heeft hier niets mee te maken.

Groetjes,

Rian

Geplaatst: 20 jan 2007, 19:03
door Accelerat
Vandaag ging alles goed, ik heb zonder problemen Breda->'s-Hertogenbosch->Utrecht->Groningen->Leeuwarden->Zwolle->Den-Haag-Breda (660 kilometer :P ) kunnen afleggen! :)

Geplaatst: 20 jan 2007, 19:48
door Sander
rvdborgt schreef:NS heeft hier niets mee te maken.
De DB wilde deze treinen niet hebben, omdat het opstarten van de dienstregeling meer prioriteit had...