Pagina 2 van 2

Geplaatst: 12 okt 2007, 16:35
door Steven
normaal zouden de stoelen a la M6 gebruikt worden op de vernieuwde M5 rijtuigen

Geplaatst: 12 okt 2007, 17:08
door msts.be
Meer zelfs: de M5 wordt 100% gelijk aan de M6 als we de maquette mogen geloven.. zelfde liedje met de Breaks: die worden ook in M6-stijl gerenoveerd..

De AM75 krijgen echter een renovatie met de stoelen die in de I10 en het middenrijtuig van de Breaks gebruikt worden.. wie weet zijn het zelfs de "tweedehands" stoelen van dat middenrijtuig die men (wel met nieuwe stof natuurlijk) gaat gebruiken in de AM75..

Geplaatst: 12 okt 2007, 17:12
door Steven
bijna 100% gelijk aan de M6, aangezien ze nog steeds niet voorzien zullen zijn van airco

Geplaatst: 12 okt 2007, 17:22
door tom007
zullen de M5 dezelfde kleuren blijven behouden? of zal er naar de grijse kant gespoten worden? :D

Geplaatst: 12 okt 2007, 17:23
door Shrek
grijs natuurlijk, rood is de nmbs van de jaren 80 :wink:

Geplaatst: 12 okt 2007, 19:33
door Stijn D.C.
M5 = max. 140km/h

mss dat de gerenoveerde versie wel 160 mag.

Geplaatst: 12 okt 2007, 22:46
door Wover
Hoogst onwaarschijnlijk denk ik, want moeten ze dan niet opnieuw uitvoerig getest worden? En dat neemt toch alweer snel een half jaar in beslag, dus tegen dat alle M5'en gemoderniseerd zijn zitten we dan alweer 3 jaar verder :P.

Geplaatst: 13 okt 2007, 00:12
door Shrek
Wover schreef:Hoogst onwaarschijnlijk denk ik, want moeten ze dan niet opnieuw uitvoerig getest worden? En dat neemt toch alweer snel een half jaar in beslag, dus tegen dat alle M5'en gemoderniseerd zijn zitten we dan alweer 3 jaar verder :P.
het is maar een kleine reeks in vergelijking met de M4'en of de 600-700en he :P

Geplaatst: 13 okt 2007, 06:36
door Steven
Shrek schreef:
Wover schreef:Hoogst onwaarschijnlijk denk ik, want moeten ze dan niet opnieuw uitvoerig getest worden? En dat neemt toch alweer snel een half jaar in beslag, dus tegen dat alle M5'en gemoderniseerd zijn zitten we dan alweer 3 jaar verder :P.
het is maar een kleine reeks in vergelijking met de M4'en of de 600-700en he :P
de grote van de reeks bepaalt daar niks in of een reeks materieel nu groot of klein is de testen die het moet ondergaan om bepaalde snelheden te mogen rijden blijven idem hoor

Geplaatst: 22 okt 2007, 10:35
door pietmol
msts.be schreef:
De AM75 krijgen echter een renovatie met de stoelen die in de I10 en het middenrijtuig van de Breaks gebruikt worden.. wie weet zijn het zelfs de "tweedehands" stoelen van dat middenrijtuig die men (wel met nieuwe stof natuurlijk) gaat gebruiken in de AM75..

betekent dit dat er in 1ste klasse een 2+1 zetelopstelling komt?

Re: Modernisering M5'en

Geplaatst: 22 okt 2007, 10:38
door pietmol
Jonathan schreef:Na de M4 gaan ze waarschijnlijk onze West-Vlaanderen schuwe dubbeldekkers beginnen moderniseren! Wat gaat er allemaal aan gebeuren? Zetels of banken? Rode lichten vanachter? 160 km/h?
wat bedoel je met na M4?

betekent dit dat men aan de renovatie van M5 pas begint als deze van M4 volledig is afgelopen?

Re: Modernisering M5'en

Geplaatst: 22 okt 2007, 10:40
door Shrek
pietmol schreef: wat bedoel je met na M4?

betekent dit dat men aan de renovatie van M5 pas begint als deze van M4 volledig is afgelopen?
Zijn de M4'en dan nog altijd niet af? :P