Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05 feb 2007, 19:35
door Patrick
Steven schreef:dat van die TL lampen is in de breaks eenvoudig te verklaren, sommige zitten gewoon los, effe terugplaatsen en het is ok. wie er zich mee bezig houd deze los te draaien weet ik niet, opgelet in de breaks zitten TL lampen van het starterloze type (zonder flikkeren bij de start). deze hebben aan de buitenkant een startdraad (een zilverkleurig lijntje over de lengte van de lamp), draai de lamp niet in als de stroom aanstaat, als je per ongeluk da lijntje aanraakt krijg je effe een stroomstoot door je vingers
Kunnen die niet loskomen door het schokken?
Geplaatst: 06 feb 2007, 00:02
door belgiumrailnmbs
Nee, de reizigers draaien ze los om zo in de donker te zitten, ik heb als treinbegeleider altijd werk om ze terug te draaien.
Geplaatst: 06 feb 2007, 16:34
door paljas
belgiumrailnmbs schreef:Nee, de reizigers draaien ze los om zo in de donker te zitten, ik heb als treinbegeleider altijd werk om ze terug te draaien.
Idd, bij veel van die mannekes met hun zielig 9-5 jobke is dit hun eerste werk om hun ogen wat rust te geven! Dat ze verdomme vroeger in hun nest kruipen!!
Geplaatst: 06 feb 2007, 18:27
door Steven
ik zie ze met plezier die lamp losdraaien en hoop dan altijd da ze aan die onstekingsdraad komen met hun vingers

dan leren ze dat wel effe als ze zo een stroomstoot voelen
Geplaatst: 06 feb 2007, 19:14
door Patrick
Tegen de lamp lopen

Geplaatst: 06 feb 2007, 20:40
door Steven
Geplaatst: 10 feb 2007, 20:19
door Duikbril AM86
SIMPY.be schreef:Duikbril AM86 schreef:Wordt er geen speciale aandacht geschonken aan de fluitketels voor het 'Cityrail' concept?
Idd, ik dacht zelfs dat de NMBS een boete krijgt wanneer een CR met een ongemoderniseerd klassien stel zou worden gedaan...[/size]
Dat meent ge niet?
De veredelde stoptrein rond Brussel..

Geplaatst: 10 feb 2007, 20:27
door Steven
CR is voorloper van wat het gen moet worden
Geplaatst: 12 feb 2007, 20:26
door Gregske
Steven schreef:CR is voorloper van wat het gen moet worden
Die CR van Leuven naar Brussel is toch om het half uur? Is hier al enige bekendheid over qua tevredenheid/gebruik/...?
Geplaatst: 12 feb 2007, 21:55
door Steven
in begin veel ontevredenheid, dit had vooral te maken met de veranderde uren tov vroeger (aansluitingen) en de vele vertragingen in de eerste twee weken, nu zou ik het ni weten, we zijn twee maand verder
Geplaatst: 12 feb 2007, 22:11
door Gregske
Laten we er later over terug komen, een ideaal moment als een of andere klagersvereniging begint te schrijven
