Pagina 2 van 2
Geplaatst: 24 mar 2007, 20:00
door pietje
Ligt dat niet aan het hogere vermogen van de 13 tov de 21/27?
Geplaatst: 25 mar 2007, 00:59
door Steven
pietje schreef:Ligt dat niet aan het hogere vermogen van de 13 tov de 21/27?
schijnt vooral te liggen aan de plaats van zijn zwaartepunt, dat net zoals bij een mens verschillend kan zijn

Geplaatst: 25 mar 2007, 03:11
door Shrek
dus de adhesie hangt ook een beetje af van welke treinbestuurder erin zit

Geplaatst: 25 mar 2007, 13:52
door pietje
Oplossing:
*TB's allemaal 100kg (makkelijk om te rekenen)
*in de andere stuurpost een "dummy" van eveneens 100 kg
Geplaatst: 25 mar 2007, 15:03
door trainfreak
pietje schreef:Oplossing:
*TB's allemaal 100kg (makkelijk om te rekenen)
*in de andere stuurpost een "dummy" van eveneens 100 kg
En wat als je van front moet wisselen?
Eerst die dummy verplaatsen....

Geplaatst: 26 mar 2007, 16:18
door pietje
ah ja

Geplaatst: 26 mar 2007, 18:36
door Stijn D.C.
Wat ik me eigenlijk afvraag
de BB 26000 kan/mag op 15kV zijn 2 panto's lichten, maar den 13 kan dat niet bij 3kV voor bijvoorbeeld goederen...
wat is eigenlijk hier de reden voor?
Geplaatst: 26 mar 2007, 19:34
door SteC
Om de eenvoudige reden dat het 2 verschillende panto's zijn met 2 verschillende sleepstukken.
Geplaatst: 27 mar 2007, 11:27
door Stijn D.C.
Dat is toch bij BB26000 ook zo?
Geplaatst: 27 mar 2007, 11:48
door Steven
Stijn D.C. schreef:Dat is toch bij BB26000 ook zo?
in belgie is geen enkel meerspanningsloc voorzien om 2 stroomafnemers tegelijk in dienst te hebben, het zit hem vooral aan de binnenkant, de systemen zijn al anders net na de stroomafname.
om met beide stroomafnemers alle spanningen te kunnen gebruiken waarvoor de loc geschikt is moet je de schakelingen aanpassen en de stroomafnemers zelf, de verschillen tussen een belgische 3kV en 25Kv zijn iets groter, de stroomafnemers voldoen aan andere voorwaarde (vrije ruimte). Op onze 13 zitten enkel tasters om te zien of de verkeerde spanning op een stroomafnemer komt te zitten. in geval je beide stroomafnemers voor wisselende spanning wil gebruiken moeten ze beide voldoende aan de vrije ruimte vereist op beide spanningssoorten. moet je een toestel inbouwen dat spanningselectie kan doen op basis van vastgestelde spanning die de loc binnenkomt (is altijd aan meerprijs dacht ik) en moet je er dus voor zorgen dat de spanning op de juiste systemen uit komt of je kan de brandweer bellen

(25 kv op een 3kv installatie laten inwerken lijkt me niet zo gezond

Geplaatst: 27 mar 2007, 16:19
door Stijn D.C.
Is HLE 11 dan een uitzondering? (2 panto's)
Geplaatst: 27 mar 2007, 16:24
door msts.be
Stijn D.C. schreef:Is HLE 11 dan een uitzondering? (2 panto's)
Nee , die heeft 2 dezelfde panto's met zelfde sleepstuk en zal 2 panto's enkel mogen gebruiken bij HKM. (en ja , tot nu toe heeft een HLE11 één maal een HKM gesleept met toevallig 2 panto's op , dat stond in één van de laatste Op de Baan ..)
Geplaatst: 27 mar 2007, 17:36
door Steven
samendrukken van buffers bij het losmaken of vastmaken van een trein is in de reglementering ook voorzien met 2 stroomafnemers in dienst (indien mogelijk)