Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06 mar 2007, 15:29
door Mechanik
bobby schreef:blijkbaar zijn de k4's die in schaarbeek stonden weg...
niet "blijkbaar" ze ZIJN weg :-)

Geplaatst: 06 mar 2007, 17:00
door Accelerat
R.I.P. K4 rijtuigen? :cry:

Geplaatst: 08 mar 2007, 10:33
door Mechanik
toch in Belgie ...

Geplaatst: 08 mar 2007, 20:28
door am62
Mechanik schreef:
bobby schreef:blijkbaar zijn de k4's die in schaarbeek stonden weg...
niet "blijkbaar" ze ZIJN weg :-)
Ik heb ze vandaag nog zien staan in de Bundel FSR helemaal achteraan...

Geplaatst: 18 mar 2007, 10:26
door FLV-FGSP
Uit de Yahoogroep trainsbelges:

Op 19 maart wordt een reeks K4-rijtuigen overgebracht van Aalst naar
Schaarbeek, van waar ze verder naar Trier zullen reizen.

29275 (19/03)
AALST 09:50
DENDERLEEUW 09:58 - 11:40
SCHAARBEEK-VORMING 12:06

Geplaatst: 18 mar 2007, 12:40
door Dietrich
De 5 K4-rijtuigen in Denderleeuw zijn trouwens ook al "in beweging gezet". Vorige donderdag waren deze op een ander spoor gezet (onder de wasdraad) ipv waar ze vroeger stonden tegen de werf van het nieuwe seinhuis.

Geplaatst: 18 mar 2007, 20:18
door 260689
met andere woorden worden alle K4 rijtuigen in heel het land naar schaarbeek overgebracht om vandaaruit naar trier te rijden

welke maatschappij heeft deze rijtuigen overgekocht

Geplaatst: 19 mar 2007, 17:22
door Dietrich
Vandaag nog 2341 gezien met een tiental rijtuigen in Denderleeuw, sinds deze avond dus geen enkele "gestrande" rijtuigen meer te zien daar.

Geplaatst: 19 mar 2007, 19:05
door 260689
die zal eerst vanaf aalst de restende K4 rijtuigen hebben opgepikt en zo naar denderleeuw derest meegenomen he

Geplaatst: 28 mar 2007, 22:09
door FLV-FGSP
Morgen worden er K4's van Schaarbeek naar Stockem verplaatst. Vertrek 9:20.

Geplaatst: 29 mar 2007, 08:29
door bobby
FLV-FGSP schreef:Morgen worden er K4's van Schaarbeek naar Stockem verplaatst. Vertrek 9:20.
er stond deze morgen idd een heeeeeel lange trein met allemaal K4-tjes aan het nieuwe viadukt van Haren (kijken richting Vilvoorde)

Geplaatst: 13 apr 2007, 08:56
door carlos
Jammer dat ze weg zijn, want deze rijtuigen hadden nog jaren gebruikt kunnen worden in P-treinen, dit ondanks een aantal tekortkomingen (moeilijke deurbediening, out-dated interieur, max 140 km/u, geen trek-duw,...)

ze boden in alle geval veel meer comfort dan M5.

hopelijk heeft NMBS er nog een faire prijs voor gekregen...

Geplaatst: 15 apr 2007, 17:09
door Duikbril AM86
Ik ga geheel akkoord, der is te weinig rollend materiaal en ze halen die rijtuigen van de sporen.

Ze zijn kwa comfort toch veel beter dan de wasmachines of de MW reeks 41, ik zit dagelijks in die stomme stellen (-> p-trein 7953 ) en dan nog op lijn 50A die onder de draad zit, comfort in de MW 41 1ste klas is niets.
Ik vraag mij soms af of ik mijn treinkaart 1ste klas niet zo opzeggen, ik krijg er toch niets meer voor.......
Bha ik haat die wasmachines.. liever een k4 rijtuig.