Pagina 2 van 3

Geplaatst: 01 feb 2006, 23:05
door Elgar
Interessant, merci! :wink:

Geplaatst: 01 feb 2006, 23:14
door Steven
mooie foto's bij mooi weer :-) leuk he? ik ben er zondag op het cfl net gaan maken :-)

Geplaatst: 02 feb 2006, 01:02
door Ruben
SIMPY.be schreef:
Bert schreef:Hij staat wel degelijk op de dienstregeling om 17.10 naar Paris-Nord(wel op zondag kijken hé) :wink:
Als hij een uur later zou komen dan zou het donker zijn.
Ja, dat heb ik gezien; maar dit staat in de EXIF: Image date: 2091:02:21 16:14:38, dus een uur te vroeg, uw foto-toestel staat nog op zomertijd wss.
Dan zou er 18:14:38 staan. :wink:

Geplaatst: 02 feb 2006, 01:12
door Steven
wa er al ni gecontrolleerd word he :-)

Geplaatst: 02 feb 2006, 18:45
door MaiKeg
SIMPY.be schreef:
Elgar schreef:
SIMPY.be schreef: Ja, dat heb ik gezien; maar dit staat in de EXIF: Image date: 2091:02:21 16:14:38, dus een uur te vroeg, uw foto-toestel staat nog op zomertijd wss.
Zou ik eens mogen vragen hoe en waar je die informatie vindt?
Je kan dit met bepaalde programma's doen, bv photoshop
Bij een file op je computer kan je gewoon in windows XP rechtklikken op die file en bij eigenschappen die info zien.
Ik doe het via het net; via een FireFox externsie: http://ted.mielczarek.org/code/mozilla/fxif/

Met EXIF kan je héél interessante dingen te weten komen, buiten de datum ook het camera-model, diafragma, sluitertijd en flitsinstellingen! http://nl.wikipedia.org/wiki/Exif
Achter zo'n plug-in zoek ik al maaaaanden... :D Thx ;)

Grtz,

Geplaatst: 03 feb 2006, 19:40
door Trainspotterke
In Brugge zijn de wachthuisjes op het perron van spoor negen en tien nu inderdaad al van glazen wanden van de overkapping tot op de grond voorzien! In één wachthuisje staan zelfs de stoeltjes al in het wachthuisje, in de andere zijn het nog altijd voorlopige houten banken!

Ook het kotje voor de onderstationschef op ditzelfde perron werd deze week verder afgewerkt. De houten wanden aan de buitenkant werden vervangen door grijze tegeltjes, een beetje in de stijl van het nieuwe Brugse seinhuis.

Wat moet er nog verder aan dit perron gebeuren?
:arrow: Er moeten nog nieuwe roltrappen geplaatst worden.
:arrow: De lift moet ook nog geïnstalleerd worden. De liftkoker is wel al aanwezig!
:arrow: De oude lift zal (na ingebruikname van nieuwe lift) afgebroken worden, zodat de overkapping daar wat kan verlengd worden.
:arrow: Voorts nog wat afwerking, zoals het zorgvuldig wegsteken van kabels, het plaatsen van één bijkomend bestemmingsbord per spoorkant op dit perron, de gele panelen met de vertrekuren definitief afwerken (momenteel opgehangen aan houten wanden) en dat is het zo wat.

De andere perrons worden ook al stuk voor stuk een beetje afgebroken.
De verbreding van de onderdoorgang is nu praktisch volledig afgewerkt, of toch het graven ervan. Onder het perron van spoor 9 en 10, en 7 en 8 wordt de ruwbouw verder afgewerkt voor de commerciële ruimtes die er zullen komen.

Geplaatst: 03 feb 2006, 19:41
door OO-MSS
mooie fotos

Geplaatst: 03 feb 2006, 19:57
door Steven
amaai we worden wel echt up to date gehouden he :-)

Geplaatst: 04 feb 2006, 19:03
door pietjepek
Trainspotterke, mooi verwoord

Geplaatst: 07 feb 2006, 21:55
door Trainspotterke
pietjepek schreef:Trainspotterke, mooi verwoord
8)

( :P )

Geplaatst: 22 feb 2006, 19:36
door Ruben
Er is weer wat evolutie.
Tussen de trappen naar spoor 7/8 en de uitgang kant Sint-Michiels is de gang onder de perrons afgesloten. Wie van de loketten komt en spoor 9/10 wil bereiken (of de uitgang Sint-Michiels) moet nu door de openingen waar de trappen naar 5/6 en 7/8 zaten (die zijn ondertussen achteruit geschoven) en zo komt men in de nieuw uitgegraven gang, naast de bestaande, waar de nieuwe trappen van 5/6 en 7/8 op uikomen. Als je deze gang dan volgt evenwijdig aan de afgesloten gang, bereik je de nieuwe trap van spoor 9/10 en de achteruitgang. 'k Vermoed dat ze dat stuk van de gang nu beginnen te moderniseren.

Foto's zouden het wat duidelijker kunnen maken, dus als iemand uit de buurt zich geroepen voelt... :P

Geplaatst: 26 feb 2006, 00:07
door Trainspotterke
Ik zal binnenkort wel voor wat foto's zorgen! :wink:

De oude onderdoorgang tussen de perrons 7/8 en 9/10 werd inderdaad afgesloten. Reizigers moeten nu via het nieuwe parallelle deel van de onderdoorgang wandelen.
In de loop van deze week werd dit afgesloten stukje oude onderdoorgang trouwens volledig afgebroken. Tussen de perrons 7/8 en 9/10 gaapt nu een gat. Het is de bedoeling dat er een betonnen 'viaduct' over het oude gedeelte van de onderdoorgang zal gebouwd worden, waarop sporen 8 en 9 dan weer zullen heraangelegd worden en de vroegere onderdoorgang weer zal heropgebouwd worden.

Men is ook al begonnen met het opbreken van perron 7/8. Spoor 7 is wel nog altijd toegankelijk voor reizigerstreinen!

En op het perron 9/10 kon je er niet naast kijken dat er sileconen zijn aangebracht tussen de verschillende ramen van de nieuwe wachtzaaltjes! :P (Aan ieder raam hangt er een blad "Opgepast! Sileconen nog maar pas aangebracht!")

De toegangstrappen van perrons 5/6, 7/8 en 9/10 zijn ondertussen al opgeschoven om plaats te maken voor het nieuwe gedeelte van de spooronderdoorgang. De toegangstrap tot perron 3/4 is momenteel afgesloten (je kan wel nog naar het perron via de andere trap) omdat daar momenteel de trap wordt opgeschoven. De graafwerken voor het nieuwe deel van de onderdoorgang zijn nu ook tot daar gevorderd in de richting van spoor 1. De toegangstrap tot perron 1/2 is nog altijd de oude trap, maar deze zal binnenkort ook opgeschoven worden.

Verder wordt er ter hoogte van het uitrijsein van spoor 10 richting Oostende een nieuwe helling aangelegd, zodat vrachtwagens perron 7/8 zullen kunnen bereiken door de sporen 8, 9 en 10 daar over te steken.

Foto's volgen! :wink:

Geplaatst: 26 feb 2006, 08:49
door OO-MSS
Trainspotterke schreef:Ik zal binnenkort wel voor wat foto's zorgen! :wink:

De oude onderdoorgang tussen de perrons 7/8 en 9/10 werd inderdaad afgesloten. Reizigers moeten nu via het nieuwe parallelle deel van de onderdoorgang wandelen.
In de loop van deze week werd dit afgesloten stukje oude onderdoorgang trouwens volledig afgebroken. Tussen de perrons 7/8 en 9/10 gaapt nu een gat. Het is de bedoeling dat er een betonnen 'viaduct' over het oude gedeelte van de onderdoorgang zal gebouwd worden, waarop sporen 8 en 9 dan weer zullen heraangelegd worden en de vroegere onderdoorgang weer zal heropgebouwd worden.

Men is ook al begonnen met het opbreken van perron 7/8. Spoor 7 is wel nog altijd toegankelijk voor reizigerstreinen!

En op het perron 9/10 kon je er niet naast kijken dat er sileconen zijn aangebracht tussen de verschillende ramen van de nieuwe wachtzaaltjes! :P (Aan ieder raam hangt er een blad "Opgepast! Sileconen nog maar pas aangebracht!")

De toegangstrappen van perrons 5/6, 7/8 en 9/10 zijn ondertussen al opgeschoven om plaats te maken voor het nieuwe gedeelte van de spooronderdoorgang. De toegangstrap tot perron 3/4 is momenteel afgesloten (je kan wel nog naar het perron via de andere trap) omdat daar momenteel de trap wordt opgeschoven. De graafwerken voor het nieuwe deel van de onderdoorgang zijn nu ook tot daar gevorderd in de richting van spoor 1. De toegangstrap tot perron 1/2 is nog altijd de oude trap, maar deze zal binnenkort ook opgeschoven worden.

Verder wordt er ter hoogte van het uitrijsein van spoor 10 richting Oostende een nieuwe helling aangelegd, zodat vrachtwagens perron 7/8 zullen kunnen bereiken door de sporen 8, 9 en 10 daar over te steken.

Foto's volgen! :wink:
de sporen van de treinen veranderen constant zo was het Vrijdag

16h12 P 8051 FR-FLS Spoor 6
16h31 IC E 1516 FBK/FKK-FTG Spoor 2
16h33 IC C 816 FSD-LK Spoor 4
16h33 IC C 836 LK-FSD Spoor 7
16h34 P 8054 FR-LZE Spoor 5
16h36 IC E 1536 FTG-FKK Spoor 6
16h39 IC E 1636 FR-FBK Spoor 6
16h45 P 8993 FR-LK Spoor 1
16h57 IC A 516 FSD-REP Spoor 6
17h00 IC G 1837 FN-FSD Spoor 10

Geplaatst: 26 feb 2006, 23:45
door 1607
nog een opmerkingje; tot op heden is het graven van de verbreeding nog niet afgerond. btw nog een klein detail voor de geene die het al opgemerkt heeft. men heeft al de sporen een 10 a 15cm omhoog gelegd. vooral bij het uitstappen kan dit voor sommige mensen een probleem geven.

Geplaatst: 27 feb 2006, 06:24
door 260689
1607 schreef:nog een opmerkingje; tot op heden is het graven van de verbreeding nog niet afgerond. btw nog een klein detail voor de geene die het al opgemerkt heeft. men heeft al de sporen een 10 a 15cm omhoog gelegd. vooral bij het uitstappen kan dit voor sommige mensen een probleem geven.
10 a15 cm eerlijk gezegt ik zou dit niet echt voelen en waarvoor is dit goed voor?