Pagina 2 van 12
Geplaatst: 12 mar 2007, 02:14
door Steven
wat heeft deze foto te maken met de trein die in brand stond? toch niets, dit bewijst niet in welke richting de samenstelling stond van de getroffen trein.
de getroffen trein had de 1190 als trekkkracht, had afgelopen week al problemen vertoond als trein 606 te Mechelen. de pers maakt al meermaals de fout (deze keer niet, maar wel al eerder gebeurd) te denken dat als ze de lok zien de voorkant van de trein gevonden te hebben. omdat ze niet doorhebben dat een trek en duw in twee richtingen kan rijden, zelfs bij spoorwegpersoneel zijn er die dat niet doorhebben.
Geplaatst: 12 mar 2007, 10:11
door e49memling
Daniël schreef:
Hmm, het onderstaande doet toch vermoeden dat de trein getrokken werd. Anders stond het stuurrijtuig in brand en niet de loc...
Niks mee te maken, de kracht wordt door de loc geleverd, motoren, hakkers, spoelen, omvormers zitten daar.
Het stuurrijtuig wordt alleen gebruikt voor de bediening, er zit nauwelijks technische zaken in (enkel ATB, AW, PBL, Memor)
Geplaatst: 12 mar 2007, 11:07
door Sander
Steven schreef:wat heeft deze foto te maken met de trein die in brand stond? toch niets, dit bewijst niet in welke richting de samenstelling stond van de getroffen trein.
"Ben ik nou zo slim, of ben jij nou zo dom?

". Je snapt vast wel dat die foto slechts ter illustratie is, en geen beeld van de werkelijkheid vormt?

Geplaatst: 12 mar 2007, 11:39
door carlos
als dit het geval is, dan zou men best zo snelmogelijk het elektrische circuit van de ventilator aanpassen, zodanig dat de bestuurder de ventilator niet kan uitschakelen...
Geplaatst: 12 mar 2007, 11:43
door carlos
zou NMBS de 11-reeks niet beter uitbreiden door 6 t21 aan te passen tot T11 (1193-1198)? of is dit een veel te dure aanpassing?
Locs die uitbranden zijn ook niet goedkoop, en locs die niet beschikbaar zijn betekenen ook een maatschappelijke kost (die dan wel doorgeschoven wordt naar de reiziger)
Geplaatst: 12 mar 2007, 11:57
door Shrek
carlos schreef:zou NMBS de 11-reeks niet beter uitbreiden door 6 t21 aan te passen tot T11 (1193-1198)? of is dit een veel te dure aanpassing?
technisch is zoiets wel mogelijk, maar gezien het feit dat de reeks 11 nog maar een 2tal jaar te rijden heeft maakt het wel een hele dure grap he

Geplaatst: 12 mar 2007, 12:39
door Stijn82
Ik kan me niet voorstellen dat er binnen twee jaar totaal geen behoefte meer gaat zijn naar deftige locs voor reizigersvervoer naar Nederland, zeker nudat de 800'en binnenkort niet meer naar NL gaan kunnen rijden wegens geen ATB.
Geplaatst: 12 mar 2007, 12:47
door carlos
Shrek schreef:carlos schreef:zou NMBS de 11-reeks niet beter uitbreiden door 6 t21 aan te passen tot T11 (1193-1198)? of is dit een veel te dure aanpassing?
technisch is zoiets wel mogelijk, maar gezien het feit dat de reeks 11 nog maar een 2tal jaar te rijden heeft maakt het wel een hele dure grap he

Zij gaan toch naar Cargo tegen dat de Benelux opgeheven wordt?
met het tempo waarmee de 11-jes in de fik schieten zal er niet veel overblijven om te transferen.
de herstelling van 1190, zal ook best duur zijn.
als men de reeks nu uitbreidt, kunnen de oorspronkelijke 11-jes eens een serieuze revisie krijgen vooraleer zij in brand staan.
Geplaatst: 12 mar 2007, 13:09
door carlos
dienst regeling maandag 12 maart 2007
(bron NOS TT)
12 maart
Amsterdam<->Rotterdam<->Brussel Zuid
Op maandag 12 maart a.s. rijden er door
materieeltekort minder Ic's tussen
A'dam-R'dam-AntwerpenB/Brussel Zuid.
De volgende treinen rijden niet:
628 Rotterdam v: 06.25 uur
632 Amsterdam v: 09.26 uur
634 Amsterdam v: 11.26 uur
640 Amsterdam v: 17.26 uur
642 Amsterdam v: 19.26 uur
608 AntwerpenB v: 09.31 uur
612 Brussel Z v: 12.40 uur
614 Brussel Z v: 14.40 uur
619 Brussel Z v: 19.40 uur
621 Brussel Z v: 21.40 uur
blijkbaar zijn er toch meer problemen dan alleen maar 1190.
Geplaatst: 12 mar 2007, 13:51
door e49memling
carlos schreef:
als dit het geval is, dan zou men best zo snelmogelijk het elektrische circuit van de ventilator aanpassen, zodanig dat de bestuurder de ventilator niet kan uitschakelen...
Als een loc problemen heeft, is het mogelijk een deel van de beveiliging uit te schakelen.
Dit maakt het mogelijk (onder meer) om zonder ventilatie te rijden.
Maar dit mag enkel onder zeeeer strikte voorwaarden en is enkel bedoeld om de trein ergens uit te wijken.
Mijn ervaring hierin is, dat daar wel eens een loopje mee wordt genomen met vaak vernietigende gevolgen voor het materiaal.
Geplaatst: 12 mar 2007, 14:25
door bobby
carlos schreef:dienst regeling maandag 12 maart 2007
(bron NOS TT)
12 maart
Amsterdam<->Rotterdam<->Brussel Zuid
Op maandag 12 maart a.s. rijden er door
materieeltekort minder Ic's tussen
A'dam-R'dam-AntwerpenB/Brussel Zuid.
De volgende treinen rijden niet:
628 Rotterdam v: 06.25 uur
632 Amsterdam v: 09.26 uur
634 Amsterdam v: 11.26 uur
640 Amsterdam v: 17.26 uur
642 Amsterdam v: 19.26 uur
608 AntwerpenB v: 09.31 uur
612 Brussel Z v: 12.40 uur
614 Brussel Z v: 14.40 uur
619 Brussel Z v: 19.40 uur
621 Brussel Z v: 21.40 uur
blijkbaar zijn er toch meer problemen dan alleen maar 1190.
door de week is trek-duw niet echt noodzakelijk.
als het dus een probleem met de locs betreft, dan kan men toch ook met 25.5 of met HLD55 'yzeren rijn' locs rijden.
bij de 55 dient dan nog wel zo'n generatorwagen gebruikt te worden.
Geplaatst: 12 mar 2007, 21:56
door Shrek
bobby schreef:als het dus een probleem met de locs betreft, dan kan men toch ook met 25.5 of met HLD55 'yzeren rijn' locs rijden.
bij de 55 dient dan nog wel zo'n generatorwagen gebruikt te worden.
dan is het inleggen van een 800 tot roosendaal en daar overstappen op een nederlandse dubbeldekker toch wel iets realistischer

Geplaatst: 12 mar 2007, 22:10
door Steven
bobby schreef:
als het dus een probleem met de locs betreft, dan kan men toch ook met 25.5 of met HLD55 'yzeren rijn' locs rijden.
bij de 55 dient dan nog wel zo'n generatorwagen gebruikt te worden.
25.5 zijn hoofdzakelijk voorzien om nog cargo te doen en niet om de benelux te bedienen, trouwens van de bestuurders NS, en bestuurders brussel zuid en antwerpen centraal (zijn op een paar enkelingen na) niemand voorzien van de nodige materieelkennis van de reeks 25.5 of denk je dat wij zo een lok kennen op 1dagje ? van de reeks 25.5 bestaan er nog minder loks dan van de reeks 11. de reeks 55 gebruiken voor passagierstreinen? ok maar waar zijn er nog generatorwagens die 140 mogen rijden? denk niet dat we die nog bezitten
Geplaatst: 12 mar 2007, 22:37
door Daniël
Voor morgen heeft men een klantvriendelijker oplossing gevonden:
NOS Teletekst 752 schreef:Amsterdam<->Rotterdam<->Brussel Zuid
Door materieeltekort rijden op
13 maart de internationale intercity's
niet tussen Amsterdam en Rotterdam, met
uitzondering van 629 en 630.
Extra reistijd: 15-30 minuten en extra
overstappen.
* Prognose:
dit duurt de hele dag.
Geplaatst: 13 mar 2007, 07:40
door bobby
Steven schreef:
25.5 zijn hoofdzakelijk voorzien om nog cargo te doen en niet om de benelux te bedienen, trouwens van de bestuurders NS, en bestuurders brussel zuid en antwerpen centraal (zijn op een paar enkelingen na) niemand voorzien van de nodige materieelkennis van de reeks 25.5 of denk je dat wij zo een lok kennen op 1dagje ? van de reeks 25.5 bestaan er nog minder loks dan van de reeks 11.
we vervangen de 11 niet door 25.5, we vullen alleen de te korten aan;
als er geen bestuurders zijn in Brussel of Antwerpen Centraal, dan neem je toch gewoon bestuurders van Antwerpen Noord.
ik weet het organizatorisch is dit niet zo eenvoudig, maar nu wordt alles afgewenteld op de reiziger.
Steven schreef:
de reeks 55 gebruiken voor passagierstreinen? ok maar waar zijn er nog generatorwagens die 140 mogen rijden? denk niet dat we die nog bezitten
in schaarbeek staan toch 2 bordeaux kleurige DMS-generator wagens die 140 km/u mogen, of heeft men die ook al versjacherd? (trouwens 55 mag maar 120 km/u)
Je kan natuurlijk ook een 2de 55 meenemen nl zo'n blauwe, heb je geen generatorwagen nodig (blauwe heeft wel geen ATB)
Steven misschien weet jij dit, waarom heeft men geen enkel blauwe 55 met ATB uitgerust?
Er bestaat toch een minder dure ATB -light oplossing, die snel en makkelijk in & uitgebouwd kan worden, nl ATB-E van NedTrain, speciaal ontwikkeld om ouder (en zelfs historisch) materieel comform te maken aan de ATB regelgeving.