Pagina 2 van 2
Re: Project Gent-Sint-Pieters
Geplaatst: 18 mei 2008, 16:33
door melle
Afgrijselijk gewoon, de schone dingens afbreken en koele, ijzeren palen neerzetten,
En dan nog zo een belachelijk gedoe van den NMBS, Alle schone oude "Huizen" "verkl**ten, door zoiets moder bij te bouwen

Re: Project Gent-Sint-Pieters
Geplaatst: 20 mei 2008, 00:48
door Trainspotterke
Ik kon ze vandaag tot in mijn klaslokaal horen die palen in de grond kloppen.

Re: Project Gent-Sint-Pieters
Geplaatst: 20 mei 2008, 13:03
door enrico8509
Trainspotterke schreef:Ik kon ze vandaag tot in mijn klaslokaal horen die palen in de grond kloppen.

toen ik de foto's nam nabij die stamper daverde de grond wel gezellig onder mijn voeten...
Re: Project Gent-Sint-Pieters
Geplaatst: 20 mei 2008, 19:15
door Dietrich
Ze noemen dat heien.

Re: Project Gent-Sint-Pieters
Geplaatst: 20 mei 2008, 19:16
door Steven
Dietrich schreef:Ze noemen dat heien.

met een heipaal

Re: Project Gent-Sint-Pieters
Geplaatst: 20 mei 2008, 20:10
door Trainspotterke
Re: Project Gent-Sint-Pieters
Geplaatst: 20 mei 2008, 20:51
door Patrick
Ooh
heideroosje

Re: Project Gent-Sint-Pieters
Geplaatst: 20 mei 2008, 22:07
door Dietrich
Nee, heipaalstamper zoals enrico8509 zei.
En ge hebt daar een heipaalstampermachine voor nodig, zekers?

Re: Project Gent-Sint-Pieters
Geplaatst: 06 mei 2009, 11:28
door Patrick
Vernieuwd station zou pas af zijn tegen ... 2020
Werken zullen vertraging oplopen door de constructie onder de huidige perrons.
Om tegen 2016 klaar te zijn, zouden permanent 4 sporen buiten gebruik moeten zijn maar dat is, gezien de drukte, onmogelijk.
Er zouden permanent maar 2 sporen buiten dienst gesteld worden, zodat de bouwtijd verlengd wordt tot 2020.
Momenteel loopt er rond het station een tentoonstelling ("Reis naar de toekomst") met plaatjes zoals de omgeving er straks moet uitzien.
(
Bron)
Re: Project Gent-Sint-Pieters
Geplaatst: 14 mei 2009, 20:07
door Hogersluys
Wat betreft die perrons. Het is nog niet duidelijk hoeveel perrons er tijdens de werken buiten dienst kunnen genomen worden. Dit moet nog onderzocht worden. Het is goed mogelijk dat de NMBS alsnog akkoord gaat om telkens 3 of 4 perrons te sluiten.
Re: Project Gent-Sint-Pieters
Geplaatst: 14 mei 2009, 20:13
door Steven
Hogersluys schreef:Wat betreft die perrons. Het is nog niet duidelijk hoeveel perrons er tijdens de werken buiten dienst kunnen genomen worden. Dit moet nog onderzocht worden. Het is goed mogelijk dat de NMBS alsnog akkoord gaat om telkens 3 of 4 perrons te sluiten.
ik hoop dat je sporen wilde zeggen, anders sluit je 6 à 8 sporen he

Re: Project Gent-Sint-Pieters
Geplaatst: 14 mei 2009, 20:35
door Hogersluys
Ja inderdaad ik bedoelde sporen (wordt erg vaak door elkaar gebruikt)