Pagina 2 van 3

Geplaatst: 11 mei 2007, 09:54
door Steven
Mark7758 schreef:Mag ik????? :twisted:
wat?

Geplaatst: 11 mei 2007, 10:26
door Mechanik
nen sleep I11'en met een 13 op kop alleen naar boven sleuren peis ik :-)
liefst wanneer het spekglad is ... :-)
kwestie van hem wat gevoel aan te leren op nen "trees" :-)

Geplaatst: 11 mei 2007, 10:33
door Steven
Mechanik schreef:nen sleep I11'en met een 13 op kop alleen naar boven sleuren peis ik :-)
liefst wanneer het spekglad is ... :-)
kwestie van hem wat gevoel aan te leren op nen "trees" :-)

yeaaah geef hem da slipperig gevoel eens :-)

Geplaatst: 11 mei 2007, 13:19
door Mark7758
Steven schreef:
Mark7758 schreef:Mag ik????? :twisted:
wat?
Wat denk je?
Met een 23er en een stel rijtuigen die helling op. :lol:
Maar nog liever met een 55er.
Ken het gevoel om met een 55er een trein de helling van Ans op te duwen. Heerlijk dat geluid. 8)

Geplaatst: 11 mei 2007, 21:05
door Jonathan
Nu al problemen met de NVZ in Antwerpen. En over jaar gaan ze daar hetzelfde hebben als nu in Brussel. Veel te weinig sporen voor al de treinen.

Geplaatst: 11 mei 2007, 22:05
door Steven
Jonathan schreef:Nu al problemen met de NVZ in Antwerpen. En over jaar gaan ze daar hetzelfde hebben als nu in Brussel. Veel te weinig sporen voor al de treinen.
je mag die twee ni vergelijken, antwerpen centraal krijgt geen 1200 treinen per dag hoor :-)

Geplaatst: 12 mei 2007, 00:37
door Shrek
Jonathan schreef:Nu al problemen met de NVZ in Antwerpen. En over jaar gaan ze daar hetzelfde hebben als nu in Brussel. Veel te weinig sporen voor al de treinen.
dat denk ik niet, de meeste treinen op -2 rijden gewoon terug richting brussel he :wink:

Geplaatst: 12 mei 2007, 08:03
door Adler
Shrek schreef:
Jonathan schreef:Nu al problemen met de NVZ in Antwerpen. En over jaar gaan ze daar hetzelfde hebben als nu in Brussel. Veel te weinig sporen voor al de treinen.
dat denk ik niet, de meeste treinen op -2 rijden gewoon terug richting brussel he :wink:
De 2 doorgaande sporen zijn in de eerste plaats bedoeld voor de HST naar Nederland. Hoeveel treinen daar uiteindelijk gaan op rijden is nog steeds niet duidelijk maar zeker niet zoveel dat er problemen zouden zijn.
Verder zullen er in totaal 8 perrons zijn op -1 en -2 en 6 perrons op +1, dat moet dus zeker volstaan.
Het zwakke punt is volgens mij Berchem waar alles samenkomt (L25/27, L12 en L59) en dat ook nog alle goederentreinen te verwerken krijgt.

Geplaatst: 12 mei 2007, 10:31
door Jonathan
Steven schreef:
Jonathan schreef:Nu al problemen met de NVZ in Antwerpen. En over jaar gaan ze daar hetzelfde hebben als nu in Brussel. Veel te weinig sporen voor al de treinen.
je mag die twee ni vergelijken, antwerpen centraal krijgt geen 1200 treinen per dag hoor :-)
Misschien over een jaar of veertig. In 1945 zij men al dat ze zot waren voor zes sporen aan te leggen in Brussel. Vier zijn meer dan genoeg!

En waren vier er nu meer dan genoeg geweest?

Geplaatst: 12 mei 2007, 11:34
door Adler
Jonathan schreef:Misschien over een jaar of veertig. In 1945 zij men al dat ze zot waren voor zes sporen aan te leggen in Brussel. Vier zijn meer dan genoeg!

En waren vier er nu meer dan genoeg geweest?
Jonathan, je moet toch ook eens naar het prijskaartje kijken. De tunnel met 2 sporen heeft nu al 765 miljoen euro gekost, dat is meer dan 30 miljard oude frank of ongeveer 8 keer zoveel als de Kennedytunnel destijds. Bij nog meer sporen was de prijs nog veel hoger geweest.
De tunnel is enkel bestemd voor reizigerstreinen en dan zijn 2 sporen zeker genoeg. Zelfs de nieuwe Gotthard-basistunnel in Zwitserland zal maar 2 sporen hebben en zal 10 keer meer verkeer te verwerken krijgen.
Zoals Steven al zei kan je de tunnel in Antwerpen niet vergelijken met de NZ verbinding in Brussel waar zowat de helft van alle IC's en IR's door moet denk ik.

Geplaatst: 12 mei 2007, 11:38
door Steven
Jonathan schreef:
Steven schreef:
Jonathan schreef:Nu al problemen met de NVZ in Antwerpen. En over jaar gaan ze daar hetzelfde hebben als nu in Brussel. Veel te weinig sporen voor al de treinen.
je mag die twee ni vergelijken, antwerpen centraal krijgt geen 1200 treinen per dag hoor :-)
Misschien over een jaar of veertig. In 1945 zij men al dat ze zot waren voor zes sporen aan te leggen in Brussel. Vier zijn meer dan genoeg!

En waren vier er nu meer dan genoeg geweest?
dan nog is het zot om te vergelijken omdat het aantal lijnen dat toekomt in brussel groter is dan in antwerpen, bijgevolg kunnen er zo al meer treinen toekomen in aantal ook.

antwerpen = 12/15/25/27/59

brussel = 25/26/27/28/36/36N/50/50A/60/96/96N/124/161

Geplaatst: 12 mei 2007, 16:06
door Shrek
en in brussel komen er aan de noordkant ongeveer evenveel lijnen toe als aan de zuidkant, in antwerpen zijn er in het noorden alleen L4 en L12. En voor deze 2 lijntjes zijn 2 sporen zeker voldoende :wink:

Geplaatst: 12 mei 2007, 16:11
door Jonathan
Shrek schreef:en in brussel komen er aan de noordkant ongeveer evenveel lijnen toe als aan de zuidkant, in antwerpen zijn er in het noorden alleen L4 en L12. En voor deze 2 lijntjes zijn 2 sporen zeker voldoende :wink:
Nu nog, maar over zoveel jaar.

Geplaatst: 12 mei 2007, 16:15
door Steven
Jonathan schreef:
Shrek schreef:en in brussel komen er aan de noordkant ongeveer evenveel lijnen toe als aan de zuidkant, in antwerpen zijn er in het noorden alleen L4 en L12. En voor deze 2 lijntjes zijn 2 sporen zeker voldoende :wink:
Nu nog, maar over zoveel jaar.
men gaat daar geen dozijn lijnen bijleggen hoor, dat zal voldoende blijven hoor

Geplaatst: 12 mei 2007, 16:22
door Shrek
er zijn inderdaad plannen om lijn 11 naar bergen-op-zoom door te trekken, maar als er daar ooit passagierstreinen zouden op rijden zullen dat er zeker geen 4 per uur zijn :wink: