Pagina 2 van 2
Geplaatst: 27 mar 2007, 20:44
door FLV-FGSP
Daniël schreef:
Was die inkorting echt volledig aan het gebrek aan locs te wijten? Er waren afgelopen weekend namelijk ook werkzaamheden op 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal. De stoptreinen reden aldaar in een aangepaste dienstregeling.
Zoals rvdborgt al schreef was de inkorting deze keer gepland.
Geplaatst: 31 mar 2007, 11:04
door Jerommeke
Weet iemand wat de NMBS gaat doen als de loc's 11.8 niet meer in de Benelux treindienst worden ingezet?
Ik heb begrepen dan de rijtuigen (NS) andere kleuren krijgen en met een andere loc gaan rijden op de HSL tot dat de 'echte' HSL treinen gaan rijden.
Sorry als ik een beetje achter loop in de onwikkelingen van de HSL

Geplaatst: 31 mar 2007, 11:25
door Shrek
en wat doen ze met de stuurstanden?

Geplaatst: 01 apr 2007, 02:14
door Steven
Shrek schreef:en wat doen ze met de stuurstanden?

nederland zou ze aanpassen zodat ze hun eigen interne treinen kunnen versterken dacht ik
Geplaatst: 01 apr 2007, 10:34
door Jerommeke
Zou kunnen nadat die stuurstandaards er al jaren waren hebben ze hier zelf ICM rijtuigen omgebouwd tot dezelfde als die van de benelux dienst.
Alleen met blauwe banden
Geplaatst: 01 apr 2007, 17:57
door Bastiaan
Niet helemaal juist, Jerommeke
Ten eerste zijn die stuurstanden omgebouwd uit ICR (Intercityrijtuigen) en niet uit ICM (Intercitymaterieel, treinstellen "Koploper").
Daarnaast zijn er nogal wat verschillen tussen de Benelux-stuurstanden en de IC-stuurstanden.
Het belangrijkste is dat een Benelux-Bs alleen met een HLE 11 kan rijden. De ICRm-BDs kan daarentegen alleen met een NS 1700 rijden. Een Benelux-Bs kan je dus niet zomaar in de binnenlandse dienst inzetten. Daarvoor moet je eerst een heleboel aanpassen in de cabine en andere stuurstroomkabels monteren.
Het feit dat de Benelux-Bs'en geen modernisering hebben ondergaan en alle andere IC-rijtuigen wel, betekent volgens mij dat er na de beëindiging van de Beneluxdienst nog de volgende twee opties overblijven:
- Ze worden omgebouwd tot gewone tussenrijtuigen.
- Ze worden buiten dienst gesteld.
Geplaatst: 01 apr 2007, 19:12
door rvdborgt
Bastiaan schreef:Het feit dat de Benelux-Bs'en geen modernisering hebben ondergaan en alle andere IC-rijtuigen wel, betekent volgens mij dat er na de beëindiging van de Beneluxdienst nog de volgende twee opties overblijven:
- Ze worden omgebouwd tot gewone tussenrijtuigen.
- Ze worden buiten dienst gesteld.
De Benelux-stuurstanden zijn niet meer gerenoveerd om de volgende redenen:
- Ze zouden na opheffing van de Benelux buiten dienst worden gesteld
- de ICR-renovatie had al zo veel vertraging opgelopen dat de renovatie nog maar voor een paar jaar zou zijn. Ze hebben toen alleen een "techniche beurt" gehad.
Groetjes,
Rian
Geplaatst: 01 apr 2007, 20:14
door MaiKeg
Vandaag kwam de Beneluxtrein van 14.35 toe op perron 6... Met 20 minuten vertraging

Geplaatst: 02 apr 2007, 18:59
door peter74
Rond 15:30 waren ze beide op -2 te zien. Een op spoor 21 de ander op spoor 22
Geplaatst: 02 apr 2007, 20:49
door dentheo
peter74 schreef:Rond 15:30 waren ze beide op -2 te zien. Een op spoor 21 de ander op spoor 22
Ja en beide op tegenspoor. Waar is dat goed voor ?
Beide rechtdoor moet toch iets makkelijkste zijn, kunnen ze misschien ook vertrekken zonder een 4 voor hun neus...