Pagina 2 van 2

Geplaatst: 04 apr 2007, 22:57
door Steven
tov zijn voorganger is het al beter, want dacht dat die stellen nog gewoon krukje hadden (driepootje dus)

Geplaatst: 04 apr 2007, 23:26
door sammarco1
Steven schreef:tov zijn voorganger is het al beter, want dacht dat die stellen nog gewoon krukje hadden (driepootje dus)
Apropos, zijn julie ook even gaan kijken bij de topic van de "Belgisch HST treinstel in aantocht"? ook bij actualiteit internationaal !

Heb daar wat foto's gepost, maar er is weinig leven te bemerken daar! pagina 7

Geplaatst: 04 apr 2007, 23:38
door sammarco1
Steven schreef:bert ze hebben nadien vastgesteld dat ze goedkoper waren geweest met nieuwe :-) foutje van de boekhouder?
De Sangritana, heeft inderdaad ingezien dat ze goedkoper waren met nieuw, helaas waren deze 6 stuks al aanbesteed !

De nieuwe heten "Lupetto" of wolfje in het nederlands

http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-45612

Zal inderdaad wel een rekenfoutje van de boekhouder zijn geweest in zijn of meerdere personen hun voordeel !

Geplaatst: 07 jul 2007, 16:54
door msts.be
sammarco1 schreef:
Steven schreef:bert ze hebben nadien vastgesteld dat ze goedkoper waren geweest met nieuwe :-) foutje van de boekhouder?
De Sangritana, heeft inderdaad ingezien dat ze goedkoper waren met nieuw, helaas waren deze 6 stuks al aanbesteed !

Zal inderdaad wel een rekenfoutje van de boekhouder zijn geweest in zijn of meerdere personen hun voordeel !
En voor wie wil weten hoe groot de fout van de boekhouder was leest nu maar verder.In Op de Baan stond de prijs van zo'n gemoderniseerd stel: €1.5 miljoen.Dat is wel incluis aankoop van het stel, vervoer naar Italië en modernisering..

Het ligt alleszins niet ver van de prijs van onze "eigen" gemoderniseerde stellen (er wordt gezegd zo'n € 1 miljoen), maar voor dat bedrag hebben de Italianen het stel quasi onherkenbaar gemaakt..

Maar desondanks ben ik tegen elke vorm van "superombouw".Het is slecht, slecht en nog eens slecht.Niet in het minst om dat men oude techniek met nieuwe probeert te combineren en dat niet altijd een even goed huwelijk vormt.. :roll: Voorbeelden genoeg: De DB bouwt enkele V100 om met een Caterpillar-motor : ze werken 1 jaar zonder problemen en daarna beginnen de kuren.. de gemiddelde V100 dateert van 1970, dus ja een nieuwe motor van 2005/2006 werkt niet altijd goed samen met oude techniek.. :roll:

En omdat de ombouw van die 6 stellen al uitdraaide op een kostelijk grapje heeft men algauw ook een paar compleet nieuwe Minuetto/Lupetto stellen besteld (prijs van 1 nieuw stel = 2 van die gemoderniseerde, € 3 miljoen dus).. Oorspronkelijk was het de bedoeling meer klassiekjes om te bouwen, maar door de hoge kosten is dat al snel veranderd..

Geplaatst: 07 jul 2007, 17:25
door sammarco1
Nogmaals die oude brol op't schroot, een stuk of 5 bewaren voor speciale treinen en in't museum, en voor de rest nieuw kopen!

Heb hieronder een foto van een Lupetto (link)

http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-56553

De livrei vind ik wel geslaagd!