Pagina 2 van 2
Geplaatst: 04 mar 2006, 11:31
door 1607
de nmbs houdt nogal vast aan hun systeem. om daar een verandering in door te voeren moet men echt wel een knap koppeke voor hebben. verander je 1 trein moet je zeker 10 treinen erbij veranderen.
Geplaatst: 04 mar 2006, 11:34
door Jonathan
Een dienstregeling is altijd een beetje geven en nemen!
Geplaatst: 04 mar 2006, 20:13
door Elgar
Waarom sturen ze eigenlijk geen goederentreinen via de route Gent-Deinze-Lichtervelde-Brugge, daar is toch capaciteit op overschot?
(of rijden daar wel goederentreinen ?? )
Geplaatst: 04 mar 2006, 20:25
door Jonathan
Fermen omweg en daarbij, Yves Leterme zegt toch dat het goederenvervoer rapper moet

Geplaatst: 04 mar 2006, 20:28
door groentje
Deze groene jongen is alvast voorstander.
Maar goed, zoals reeds in het vorige topic gezegd, vraag ik me af, of L58 nog moet worden verlegd, nu de verdubbeling van Brugge-Gent er komt. Het was om die te vermijden, dat de BTTB haar tegenvoorstel had gedaan, om L58 in ere te herstellen, en zo een goede omleidingsroute te hebben, mochten er problemen zijn tussen Gent en Brugge...
Geplaatst: 04 mar 2006, 20:34
door Jonathan
Ja, zoals die keer dat de bovenleiding weer naar de maan was. Toen waren er treien met meer dan een uur vertraging. Of als er weer eens stroompanne in tussen Landegem en Aalter (het is altijd daar dat dat gebeurt). Dan zou het wel goed zijn als ze dat dan zouden kunnen omleiden. Maar om dat te kunnen doen moeten ze de lijn wel eerst electrificeren.
Geplaatst: 06 mar 2006, 14:08
door Bart
Greg schreef:Over Lijn73 ben ik het ermee eens.
Er zijn al 2 treinen per uur vanuit antwerpen richting gent, wat meer dan genoeg is denk ik.
Ik weet niet of je regelmatig de trein tussen Antwerpen & Gent neemt, maar die zitten toch steeds vol tot overvol.
Vooral den Oostende. Tussen 11u00 en 15u00 heb je op de treinen naar Kortrijk-Lille Flandres nog genoeg vrije zitplaatsen, op voorwaarde dat het slecht weer is

. Vanaf dat de zon schijnt, en de temperatuur aangenaam is, zitten die ook goed vol met reizigers die als bestemming Knokke-Blankenberge hebben.
Dus een derde trein richting Gent is zeker geen overbodige luxe.
Trouwens de nmbs heeft dat zelf al ingezien, want vanaf het nieuwe ic-ir plan komt die er. En die zal Blankenberge als eindbestemming hebben.
Geplaatst: 06 mar 2006, 23:49
door 1607
antwerpen-blankenberge dus? zeg dat nie waar is he.

Geplaatst: 07 mar 2006, 00:17
door Shrek
als ze L 59 zo gaan vol steken kan een parallelle goederenlijn tussen antwerpen en gent misschien wel bruikbaar zijn he
(ik denk touwens dat het de reistijd van de goederntreinen ondanks de kleine omweg nog ten goede zou komen)
Geplaatst: 07 mar 2006, 17:30
door Joeri
Zoveel goederentreinen rijden daar nu ook weer niet...
Geplaatst: 07 mar 2006, 21:37
door Trainspotterke
1607 schreef:antwerpen-blankenberge dus? zeg dat nie waar is he.

Ik denk dat dat dan eerder een trein Antwerpen-Centraal - Antwerpen-aan-Zee zal worden!
