Botsing te Izegem

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Speedy

Bericht door Speedy »

Bert schreef:
Wover schreef:
Worden die seinen daar nog bediend door Brugge?
Nog??
Nooit heeft Brugge die seinen bediend. :wink:
Als Roeselare, Lichtervelde en Torhout zelfs nog hun eigen seinpost hebben en dit gelegen is tussen Izegem en Brugge, dan zal Izegem wel niet door Brugge bediend worden hé.
Sinds deze week zijn de nieuwe seinen in dienst te Izegem. Weet niet of het nu al door Bl7 Brugge is bediend..
Wover

Bericht door Wover »

Ik bedoel nog als in "worden ze op die afstand nog bediend door Brugge" ;).
PV

Bericht door PV »

overweg13 schreef:Dag,

Mocht iemand een idee hebben van de nummers van de betrokken rijtuigen, dat interesseert me wel. Alvast bedankt.
Als je een paar berichten hoger leest, dan zie je dat het nummer van de beschadigde locomotief 2132 is.
Steven

Bericht door Steven »

PV schreef:
overweg13 schreef:Dag,

Mocht iemand een idee hebben van de nummers van de betrokken rijtuigen, dat interesseert me wel. Alvast bedankt.
Als je een paar berichten hoger leest, dan zie je dat het nummer van de beschadigde locomotief 2132 is.
rijtuigen, de loc hadden we al , een loc is dus GEEN rijtuig :-)
Beesty

Bericht door Beesty »

Verhakkelde M4 rijtuig was geen stuurstand zeker? :?
Jochen

Bericht door Jochen »

Beesty schreef:Verhakkelde M4 rijtuig was geen stuurstand zeker? :?
Kdenket wel ze...
Bart

Bericht door Bart »

Jonathan schreef:Ik heb de treinbegeleider gezien in Brugge. Hij draagt een bril, is rond de 50 en zijn haar staat (stond) naar lings gekamt.
Bedankt voor deze zeer interessante info. :roll:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Jochen schreef:
Kdenket wel ze...
Inderdaad, men sprak over een "stuurhut", alhoewel ik de pers een loc ook een stuurhut zie te noemen.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Uiteraard, de aangereden trein is een TD-stel M4 dat actief was op de verbinding Oostende - Kortrijk, en dat daarna hoogstwaarschijnlijk als IR Kortrijk - Mechelen zou rijden, en dan als L Mechelen - Leuven.
De aanrijdende trein is een gesleept stel M4 dat in de avondspits een P-trein had verzekerd.
Overigens hoor/lees ik dat de trein achteraan aangereden is, maar ik denk dat het om een onvervalste frontale botsing gaat.
Laatst gewijzigd door overweg13 op 27 apr 2007, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet

overweg13
poepekop

Bericht door poepekop »

Weet iemand al de precieze oorzaak ongeveer van het ongeval? :roll:
want ik vraag me echt af "HOE" :shock: :?
bobby

Bericht door bobby »

Wover schreef:Hola, da moet nen enorme klap geweest zijn seg! Dit moet een van de meest verhakkelde rijtuigen zijn die ik ooit gezien heb (naast pecrot dan).

Volgens mij zijn beiden toch wel total loss, die 21 lijkt enkel de stuurpost, maar panto enz zal ook wel geraakt zijn.
in t nieuwsblad foto waarbij panto op de grond ligt
bobby

Bericht door bobby »

wel een van die met een blauwe 'B' (F1)
bobby

Bericht door bobby »

overweg13 schreef:Uiteraard, de aangereden trein is een TD-stel M4 dat actief was op de verbinding Oostende - Kortrijk, en dat daarna hoogstwaarschijnlijk als IR Kortrijk - Mechelen zou rijden, en dan als L Mechelen - Leuven.
De aanrijdende trein is een gesleept stel M4 dat in de avondspits een P-trein had verzekerd.
Overigens hoor/lees ik dat de trein achteraan aangereden is, maar ik denk dat het om een onvervalste frontale botsing gaat.

hoeveel sporen zijn er in het station van Izegem?
super1500

Bericht door super1500 »

Stijn D.C. schreef:2132 mag op hotel naar salzinnes, die verhakkelde M4 zal gent zeehaven sloper worden peis ik :(

2132 + 1190 -> 2190?
PV

Bericht door PV »

Steven schreef:rijtuigen, de loc hadden we al , een loc is dus GEEN rijtuig :-)
ah bon, sorry dan, voor mij is een loc ook een tuig dat rijdt hoor ;)
maar soit, 'k begrijp wat je bedoelt.
Plaats reactie