Pagina 2 van 8
Geplaatst: 26 apr 2007, 22:53
door Speedy
Bert schreef:Wover schreef:
Worden die seinen daar nog bediend door Brugge?
Nog??
Nooit heeft Brugge die seinen bediend.
Als Roeselare, Lichtervelde en Torhout zelfs nog hun eigen seinpost hebben en dit gelegen is tussen Izegem en Brugge, dan zal Izegem wel niet door Brugge bediend worden hé.
Sinds deze week zijn de nieuwe seinen in dienst te Izegem. Weet niet of het nu al door Bl7 Brugge is bediend..
Geplaatst: 26 apr 2007, 23:31
door Wover
Ik bedoel nog als in "worden ze op die afstand nog bediend door Brugge"

.
Geplaatst: 26 apr 2007, 23:36
door PV
overweg13 schreef:Dag,
Mocht iemand een idee hebben van de nummers van de betrokken rijtuigen, dat interesseert me wel. Alvast bedankt.
Als je een paar berichten hoger leest, dan zie je dat het nummer van de beschadigde locomotief 2132 is.
Geplaatst: 26 apr 2007, 23:41
door Steven
PV schreef:overweg13 schreef:Dag,
Mocht iemand een idee hebben van de nummers van de betrokken rijtuigen, dat interesseert me wel. Alvast bedankt.
Als je een paar berichten hoger leest, dan zie je dat het nummer van de beschadigde locomotief 2132 is.
rijtuigen, de loc hadden we al , een loc is dus GEEN rijtuig

Geplaatst: 27 apr 2007, 00:34
door Beesty
Verhakkelde M4 rijtuig was geen stuurstand zeker?

Geplaatst: 27 apr 2007, 00:53
door Jochen
Beesty schreef:Verhakkelde M4 rijtuig was geen stuurstand zeker?

Kdenket wel ze...
Geplaatst: 27 apr 2007, 01:57
door Bart
Jonathan schreef:Ik heb de treinbegeleider gezien in Brugge. Hij draagt een bril, is rond de 50 en zijn haar staat (stond) naar lings gekamt.
Bedankt voor deze zeer interessante info.

Geplaatst: 27 apr 2007, 08:18
door Dietrich
Jochen schreef:Beesty schreef:Verhakkelde M4 rijtuig was geen stuurstand zeker?

Kdenket wel ze...
Inderdaad, men sprak over een "stuurhut", alhoewel ik de pers een loc ook een stuurhut zie te noemen.
Geplaatst: 27 apr 2007, 08:22
door overweg13
Uiteraard, de aangereden trein is een TD-stel M4 dat actief was op de verbinding Oostende - Kortrijk, en dat daarna hoogstwaarschijnlijk als IR Kortrijk - Mechelen zou rijden, en dan als L Mechelen - Leuven.
De aanrijdende trein is een gesleept stel M4 dat in de avondspits een P-trein had verzekerd.
Overigens hoor/lees ik dat de trein achteraan aangereden is, maar ik denk dat het om een onvervalste frontale botsing gaat.
Geplaatst: 27 apr 2007, 08:22
door poepekop
Weet iemand al de precieze oorzaak ongeveer van het ongeval?
want ik vraag me echt af "HOE"

Geplaatst: 27 apr 2007, 08:32
door bobby
Wover schreef:Hola, da moet nen enorme klap geweest zijn seg! Dit moet een van de meest verhakkelde rijtuigen zijn die ik ooit gezien heb (naast pecrot dan).
Volgens mij zijn beiden toch wel total loss, die 21 lijkt enkel de stuurpost, maar panto enz zal ook wel geraakt zijn.
in t nieuwsblad foto waarbij panto op de grond ligt
Geplaatst: 27 apr 2007, 08:34
door bobby
Beesty schreef:Verhakkelde M4 rijtuig was geen stuurstand zeker?

wel een van die met een blauwe 'B' (F1)
Geplaatst: 27 apr 2007, 08:36
door bobby
overweg13 schreef:Uiteraard, de aangereden trein is een TD-stel M4 dat actief was op de verbinding Oostende - Kortrijk, en dat daarna hoogstwaarschijnlijk als IR Kortrijk - Mechelen zou rijden, en dan als L Mechelen - Leuven.
De aanrijdende trein is een gesleept stel M4 dat in de avondspits een P-trein had verzekerd.
Overigens hoor/lees ik dat de trein achteraan aangereden is, maar ik denk dat het om een onvervalste frontale botsing gaat.
hoeveel sporen zijn er in het station van Izegem?
Geplaatst: 27 apr 2007, 09:12
door super1500
Stijn D.C. schreef:2132 mag op hotel naar salzinnes, die verhakkelde M4 zal gent zeehaven sloper worden peis ik

2132 + 1190 -> 2190?
Geplaatst: 27 apr 2007, 10:08
door PV
Steven schreef:rijtuigen, de loc hadden we al , een loc is dus GEEN rijtuig

ah bon, sorry dan, voor mij is een loc ook een tuig dat rijdt hoor

maar soit, 'k begrijp wat je bedoelt.