Pagina 2 van 2
Geplaatst: 01 mei 2007, 10:23
door TBbart
nee, maar het is wel goed opgemerkt;... ik vraag me ook al een hele tijd af hoe dat komt... als vb. een 22 gekoppeld is met een M4 stam ruik je dat ook... als het een 21/27 is dan ruik je dat niet...?
Iemand een idee hoe het komt

Geplaatst: 01 mei 2007, 10:33
door Steven
TBbart schreef:nee, maar het is wel goed opgemerkt;... ik vraag me ook al een hele tijd af hoe dat komt... als vb. een 22 gekoppeld is met een M4 stam ruik je dat ook... als het een 21/27 is dan ruik je dat niet...?
Iemand een idee hoe het komt

hangt gewoon van de materialen af die men gebruikt bij de remschijven en de aard van de remming (die van bestuurder tot bestuurder verschillend is)
Geplaatst: 01 mei 2007, 14:24
door Adler
5307 schreef:en die remmen van de breaks in het middengedeelte, ja amai mijn oren !!!
Het middengedeelte van de breaks heeft wel een ander type remmen dan de 2 andere stukken ( midden = KE-R-A, eindgedeelten = O-R-A ).
Ik heb trouwens ooit eens meegemaakt dat men van Turnhout tot Tielen de handrem had laten opstaan van een klassiek stel.
Dat was pas een reukje, de treinbegeleider moest in Tielen letterlijk overgeven van de stank
