Concurrent voor Eurostar?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
K V B
Berichten: 3394
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

e49memling schreef:
K V B schreef: Inderdaad. Wel zijn de normen voor de kanaaltunnel best streng. Te streng eigenlijk. Het zou beter zijn indien men voor de grote tunnels in Europa een norm zou hanteren. Kan men een HST stel bouwen dat in een keer geschikt is voor de kanaaltunnel, de Lötschberg tunnel en de nieuwe Gotthard tunel.
Vergeet niet dat de Eurostar een aangepast vrije-ruimte-profiel heeft voor Engeland. Die is een stuk kleiner dan het Europese.
Op de nieuwe CTRL kan in principe zelfs een TGV Duplex rijden. Zou dus geen probleem zijn.
Wat ik echter bedoel is dat de ontwikkeling en bouw van HST stellen een stuk goedkoper kan als iedereen in Europa het eens zou zijn aan welke normen ze moeten voldoen, en men dan een stel dat overal kan rijden kan bouwen.

Misschien bruikbaar met verwisselbare assen voor de smalspoorlijntjes in Zwitserland. :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Het idee om treinstellen met variabele spoorwijdte te gebruiken duikt in Zwitserland af en toe op. Er is wel een markt voor een rechtstreekse trein Zürich luchthaven - St. Moritz...
sable

Bericht door sable »

De volgende vraag is of ze de perrons to King's Cross-St. Pancras op de Britse of de Europeese profiel gaan bouwen. Als ze op de Britse profiel gebouwd worden, dan is het onmogelijk om Europees rollend matriaal in Engeland te laten rijden.
Plaats reactie