Pagina 2 van 2
Geplaatst: 18 mei 2007, 23:08
door eveke
Bart schreef:Steven schreef:idd voor noodgevallen mag dit dus wel
Dan moet jij eens goed in u deel 4 lezen.
Evacueren van een trein in nood.
Je moet steeds
50% tractie hebben.
1break= 3 rijtuigen, 1mw41= 2 rijtuigen.
totaal 5 rijtuigen, waarvan er maar 2 tractie leveren.
= 40% tractie. Rit verboden.
1 moterwagen mag enkel, 1 sprinter evacueren, of een andere moterwagen. Voor 1 break te evacueren moesten er minstens 2 moterwagens komen voor de evacuatie.
iets rechtzetten hé:
1)50 % tractie is in dit geval 1 goed en 1 stel stel. dat dit nu toevallig een driedelige break is heeft daar totaal niets mee te maken.
2)deel 4 is tot nu toe ALLEEN geldig voor E-Traktie. Voor een diesel is er GEEN beperking van 50%. Die mag blijven trekken tot dat hij niet meer vooruit kan. Tot spijt van sommigen misschien

Ik heb zelf nog gereden met 2 MW41's met DRIE afgezonderde transmissie's d.w.z. met 25% tractie en dat ging ook nog, alleen een beetje trager hé in het tractioneren. Dit is zelfs beschreven in de handboek MW41.

Geplaatst: 18 mei 2007, 23:25
door Bibke
Joris schreef:Hallo,
Je ziet duidelijk dat het slechts 1 MW was.
Hieronder een plaatje van de overweg.
Groeten,
Joris De Mol
Op het filmpje op YouTube,
http://www.youtube.com/watch?v=mFo6p6RFjOY, kan je duidelijk zien dat het om maar 1 MW41 gaat.
Geplaatst: 19 mei 2007, 00:58
door R4C-Fan
Bei den Aufnahmen war ja absolutes Glück dabei!
Geplaatst: 19 mei 2007, 10:32
door Jochen
Geplaatst: 19 mei 2007, 11:03
door paljas
werk aan de winkel!
Geplaatst: 19 mei 2007, 11:52
door Steven
da moet nogal een vuurwerk geweest zijn
Geplaatst: 19 mei 2007, 12:14
door Jochen
Dernet nog's gaan zien en tis al zo goed als opgelost

Draad hangt al terug in de lucht. Die getorste palen staan terug recht,...
Ze waren bezig op den overweg met ES503 om den boel aan te spannen...
Goe gewerkt

Geplaatst: 21 mei 2007, 09:17
door MaiKeg
Hoi,
Die MW41 + break zijn later die dag ook nog in Sint-Niklaas gepasseerd, een niet al te alledaags zicht om daar een dieselstel te zien...
Geplaatst: 19 sep 2007, 14:42
door treinbruno
Joris schreef:Hallo,
Je ziet duidelijk dat het slechts 1 MW was.
Hieronder een plaatje van de overweg.
Groeten,
Joris De Mol
JEZUS! dit is in mijn straat (bokslaarstraat) jammer dat ik het niet gemerkt heb!

Geplaatst: 19 sep 2007, 15:25
door Joris
Hallo,
Er staan intussen al nieuwe palen naast de oude. men moet de draden wel nog verhangen, en dwarsstukken een die nieuwe palen hangen.
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 19 sep 2007, 16:27
door Bartjedj
Hebben ze na het ongeval de oude palen terug opgelast misschien? Dat de oude nu pas worden vervangen??
BDJ
Geplaatst: 19 sep 2007, 16:31
door Joris
Hallo,
Ze hebben na het ongeval de palen teruggedraait. Maar omdat de palen daardoor zo verzwakt waren, moesten er achetraf nieuwe palen geplaatst worden, wat nu gedaan is.
De palen aan de overwag, die half neergedrukt waren en dat waarschuwingsbordje droegen zijn tot op heden nog niet vervangen dacht ik.
Alles moest dat weekend snel gaan, om de lijn weer in dienst te kunnen nemen.
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 19 sep 2007, 16:35
door Bartjedj
Dan mogen ze eigenlijk blij zijn dat die palen het uitgehouden hebben tot nu.
BDJ