Pagina 2 van 13

Geplaatst: 02 jun 2007, 15:03
door Hobbes
1 stam I11'n zou men gaan gebruiken om naar de Noorderkempen te rijden, maar dat is pas vanaf september.

En het is inderdaad te hopen dat het geen hete zomer wordt want op een 21/27 is het dan ook puffen geblazen terwijl de reizigers lekker met airco zitten :evil: :wink:

Maar al bij al rij ik heel graag met een 21/27 dus ik vind het wel goed.
Alleen spijtig dat de type 13 nu (voorlopig?) helemaal wegvalt in FNC.

Geplaatst: 02 jun 2007, 15:21
door Dietrich
Hobbes schreef:En het is inderdaad te hopen dat het geen hete zomer wordt want op een 21/27 is het dan ook puffen geblazen terwijl de reizigers lekker met airco zitten :evil: :wink:
Koop dan al maar een diepvriezer en koelelementen want naar het schijnt wel. :)

Geplaatst: 02 jun 2007, 16:08
door Joris
Hallo,
Hobbes schreef: Alleen spijtig dat de type 13 nu (voorlopig?) helemaal wegvalt in FNC.
Er heeft nogtans al zoiets gereden ook: Afbeelding Het was wel maar tijdelijk...
De 1339 rijdt door Lokeren met de ICg, bestaande uit M6 rijtuigen. De rijtuigen meeste rijtuigen zijn M6A die tijdelijk gedeclasseerd zijn. Achteraan rijdt de 2113 mee.
Jammer dat de 13+I11 verdwijnt, hopelijk niet voor altijd... Nog een kleine week dus...
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 02 jun 2007, 17:38
door 260689
volgens geruchten zou het ook met stuurstand worden.
maar of dit waar is dat blijft mij nog een vraagteken

Geplaatst: 02 jun 2007, 17:56
door Steven
afwachten, hangt allemaal af hoe vlot de nieuwe stuurstanden willen meewerken, de eerste probs duiken schijnt op door de zwakke batterij heb ik opgevangen. (of op zijn minst iets met de laagspanningskringen)

Geplaatst: 02 jun 2007, 17:56
door Wover
Dat hangt af van hoe lang de opleiding M6 duurt. Als dit maar één dag is kan het goed zijn dat vanaf volgende week er al M6 stuurstanden op een relatie kunnen zitten, want ze zijn vorige week of deze week begonnen met de opleiding M6Bdx. Maar dan zou het wel niet kloppen dat de eerste stuurstanden op de IC's naar Charleroi zouden gezet worden.

Iemand meer duidelijke info?

Geplaatst: 02 jun 2007, 17:57
door Accelerat
Ah neen!! Daar ben ik ECHT niet blij mee, geen I11 meer in Antwerpen voorlopig! :evil: :cry:

Geplaatst: 02 jun 2007, 18:01
door Steven
Wover schreef:Dat hangt af van hoe lang de opleiding M6 duurt. Als dit maar één dag is kan het goed zijn dat vanaf volgende week er al M6 stuurstanden op een relatie kunnen zitten, want ze zijn vorige week of deze week begonnen met de opleiding M6Bdx. Maar dan zou het wel niet kloppen dat de eerste stuurstanden op de IC's naar Charleroi zouden gezet worden.

Iemand meer duidelijke info?
de opleiding is idd op 1 dag voorzien, maar je zal ni iedereen binnen de week kunnen opleiding, zo een dag gebeurd in kleine groepkes (liefst max 4 in extremis 5 tb's tegelijk, ideaal is 3). dit alles moet je passen in een kader van diensten die moeten verzekerd worden. als er tb's te kort zijn door te veel aan zieken is opleiding iets van het eerste dat kan sneuvelen om alle diensten verzekerd te krijgen. als er technische problemen zijn met dat rijtuig schaft men ook de opleiding al af. voor brussel zuid en schaarbeek alleen al komt dat neer op een 100 tal bestuurders die de M6 moeten leren. deel dit door 4 en je komt aan 25 werkdagen opleiding die men nodig heeft. dit verdelen tot aan begin sept tussen alle andere diensten door zal al mooi zijn. (rekening mee houdend dat het een drukke periode in verband met vakantie en zo is)

Geplaatst: 02 jun 2007, 18:07
door 13'erke
Op de verbinding Oostende Antwerpen rijden er toch twee stammen I11?
Ik bedoel dus dat er twee loks tesamen de dienst verzorgen (samen met nog 3 gekoppelde am96). Voor noorderkempen worden er toch maar 3 ruituigen i11 voorzien (aan weerszijden dan voorzien van een 186), dus er kan toch minstens 1 stam behouden blijven?
Als ze toch weggaan, waar gaan die overige rijtuigen I11 dan naartoe ?
Extra diensten Gouvy Brusssel rijden of wat :?:

Geplaatst: 02 jun 2007, 18:07
door Stijn D.C.
Miljaarde, dat is echt klotig nieuws :cry: geen 13en niet meer.

Geplaatst: 02 jun 2007, 18:08
door 260689
maar kunnen ze niet in andere M6 stuurstand opleiding geven die ,die nu in Merelbeke en Brugge staan?

Geplaatst: 02 jun 2007, 18:25
door Steven
13'erke schreef:Op de verbinding Oostende Antwerpen rijden er toch twee stammen I11?
Ik bedoel dus dat er twee loks tesamen de dienst verzorgen (samen met nog 3 gekoppelde am96). Voor noorderkempen worden er toch maar 3 ruituigen i11 voorzien (aan weerszijden dan voorzien van een 186), dus er kan toch minstens 1 stam behouden blijven?
Als ze toch weggaan, waar gaan die overige rijtuigen I11 dan naartoe ?
Extra diensten Gouvy Brusssel rijden of wat :?:

ze zullen wel meer als drie ruituigen gebruiken denk ik, aangezien drie rijtuigen niet echt gelijk is aan de algemene samenstelling die men gebruikt voor alle andere treinen die bestaan uit i11.

Geplaatst: 02 jun 2007, 18:26
door Pieter
Misschien gaan ze Oostende-Eupen terug doortrekken naar Keulen (Ale, ik weet dat het dom is om te hopen, maar het zou wel heel handig zijn!)

Geplaatst: 02 jun 2007, 18:33
door Joris
Hallo,
Pieter schreef:Misschien gaan ze Oostende-Eupen terug doortrekken naar Keulen (Ale, ik weet dat het dom is om te hopen, maar het zou wel heel handig zijn!)
Geen sprake van!
Er zijn geen locs die én 15kv, en 200 kmph kunnen, én men wil geen concurentie voor Thalys+ICE.
Het enige waar we op kunnen hopen is dat als de HLE18 er is, de ICa verlangd wordt tot Aachen Hbf.
Wat die Bx'en betreft, dat is volgens mij veel te kort om de nodige TB's op te leiden op 1 week, dan mogen er geen defecten zijn, en waar gaat men die Bx'en allemaal vandaan halen?
Bx'en voor opleiding, Bx'en voor FN-Charleroi én dan nog 4Bx'en voor FSD-FN, lijkt me veel...
Hoeveel 27'ers hebben er nu eigenlijk al een GF-koppeling?En hoeveel M6'en hebben er zo een?
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 02 jun 2007, 18:41
door Steven
er zijn twee locs die effectief een bg koppeling hebben. misschien staat er nog eentje te salzinnes binnen die een aanpassing ondergaat maar dat weet ik niet zeker