Slos schreef:Beetje vijgen na Pasen, maar vandaag ging het in 'Rail Away' op Nederland 2 over de RhB. Met onder andere mooie beelden van de keerlus, die brug die aansluit op een tunnel en het dorpje waar de trein over 'straat' rijdt.
keerlus = brusio
brug met tunnel = landwasserviadukt
dorpke = tirano (ligt al in italie)
Slos schreef:het dorpje waar de trein over 'straat' rijdt.
Zo zijn er wel meer hoor. Eergisteren ben ik eens naar de haven van Antwerpen gereden om wat naar de spoorinfrastructuur en treintjes te kijken. Ben dan ook eens over de Lillobrug gereden. Toffe brug, alleen levensgevaarlijk als je met je band op een van die rails terechtkomt.
Wat ik me daaromtrent eigenlijk nog afvroeg: rijden de treinen daar ook links, want er stond een sein links... Er zijn daar geen overweglichten of barelen ook niet geloof ik, dus dat vond ik wel vreemd .
Verder stond er een wit bord met zwarte cirkel maar zonder cijfer in. Wil dat dan zeggen dat de TB een rit op zicht moet handhaven?
lillobrug heeft langs 1 kant twee slagbomen (op een 150 m van elkaar) langs de andere kant 1 set, dit echter reeds op ruime afstand van brug (nog voor de sporen er bijkomen) zijn slagbomen eigen aan waterwegen, dus zoek niet naar slagbomen voor spoorwegen. verder staan er ook gewone verkeerslichten.
de treinen rijden er links, op dat moment is geen verkeer toegelaten op de brug
Allé jong, ik probeer nu al iedere keer dat ik in de Alpen ben om een marmot op de foto te krijgen en dat lukt nooit ook al zie je er soms tientallen per dag en van u lukt dat wel!
Genoeg gezeverd, heel schone foto's!!
@Steven: Ik heb al drie keer sneeuw gehad in de zomer, telkens in de Alpen. In 2002, 2005 en 2006. wel nog handig, je moet dan niet in de winter op skireis.
Bert schreef:Allé jong, ik probeer nu al iedere keer dat ik in de Alpen ben om een marmot op de foto te krijgen en dat lukt nooit ook al zie je er soms tientallen per dag en van u lukt dat wel!
Genoeg gezeverd, heel schone foto's!!
T'was een hele kalme alpen marmot deze ... vele andere gezien, maar die deden niks anders dan wegspurten. Bij deze als ik voor zijn kotteke ging staan was em weg, maar na een 10-tal seconden stil te staan kwam em al terug. Dan enkele foto's genomen. Toen in mijn video camera pakte was em weer weg, maar opnieuw van zodra ik opnieuw stilzat kwam em weer buiten kijken