Pagina 2 van 3
Geplaatst: 15 jun 2007, 16:18
door Steven
vooral die nieuwe houders van de uurregelingen vind ik vooruitgang, is duidelijker die zuiltjes die men tot nu toe meestal gebruiken vond ik maar niets, een beetje vochtig weer en waren op slag voorzien van wazig effect waardoor je niets kon lezen.
Geplaatst: 15 jun 2007, 17:25
door Shrek
Steven schreef: een beetje vochtig weer en waren op slag voorzien van wazig effect waardoor je niets kon lezen.
dat is hier misschien ook he

vanaf dat de zon op het paneel staat zal de lucht tussen het platic en het papier opwarmen en wanneer die dan het koude plastic raakt condenseert het zaakje. Heeft niet echt met de vorm te maken

Geplaatst: 15 jun 2007, 18:58
door Steven
deze zijn kastjes, ze raken niet echt het papier op zich, zijn iets beter afgesloten als ze van hetzelfde type zijn zoals in brussel zuid (maar precies wel het kleiner model), de papieren die ze er tegenwoordig inhangen zijn vooraf geplastifieerd geweest
Geplaatst: 15 jun 2007, 22:00
door Joris
Hallo,
Trainspotterke schreef:Alleen jammer dat de tram momenteel nog een straat te ver ligt voor optimale aansluiting.
Bestaan er dan al plannen om een aansluiting te maken? Misschien dat dat niet slecht zou zijn, een aansluiting trein-tram...
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 16 jun 2007, 22:16
door Trainspotterke
Joris schreef:Hallo,
Trainspotterke schreef:Alleen jammer dat de tram momenteel nog een straat te ver ligt voor optimale aansluiting.
Bestaan er dan al plannen om een aansluiting te maken? Misschien dat dat niet slecht zou zijn, een aansluiting trein-tram...
Groeten,
Joris De Mol
Het zou inderdaad goed zijn, maar toen ik door het bewuste straatje liep vorige week dat trein- en tramhalte van mekaar scheiden, zag het mij er toch iets te smal uit om dubbelspoor te leggen.
Nuja, enkelspoor dan maar zoals op de brug over de ringvaart, hé.

Geplaatst: 16 jun 2007, 23:14
door Thomas
En dat straatje is vorig jaar nog maar heraangelegd, ze gaan dat dus niet zo rap weer opengooien

Geplaatst: 16 jun 2007, 23:39
door Trainspotterke
Thomas schreef:En dat straatje is vorig jaar nog maar heraangelegd, ze gaan dat dus niet zo rap weer opengooien

Bwa, we maken er een stuk premetro van, hé.

Geplaatst: 17 jun 2007, 22:29
door Thomas
Ze zouden de tram beter doortrekken tot aan Sleidinge, maar dat zal niet zo snel gebeuren denk ik

Geplaatst: 18 jun 2007, 07:27
door 260689
ofwel kunnen ze bus 58 even om laten rijden richting het station
Geplaatst: 18 jun 2007, 12:39
door Bartjedj
Dat ze maar van lijn 58 afblijven. Mensen die naar SCM komen weten wat ik bedoel. Die lijn is in de richting Gent->Brugge hoe dan ook minimum 5 minuten te laat. En dat is nog weinig.
Het probleem zit hem juist in de massa's kleine straatjes waar die bus door moet. Dus hem ook nog "even laten omrijden" langs het station is absoluut geen goed idee.
BDJ
Geplaatst: 18 jun 2007, 19:30
door Trainspotterke
260689 schreef:ofwel kunnen ze bus 58 even om laten rijden richting het station
Een tram is nog altijd aantrekkelijker bij reizigers dan een bus!

Geplaatst: 18 jun 2007, 22:06
door Thomas
Het gaat goed op lijn 58a. Twee ongevallen op een week tijd.
Het eerste:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... n/1.137683
En het tweede is zaterdag jongst leden gebeurd. Een 17 jarige bromfietser negeerde het rode licht, opnieuw, en botste tegen de trein. Twintig passagiers bleven ongedeerd. Dit gebeurde in het Kromveldstraatje, daar is een overweg met licht- en geluidssignalen, maar zonder slagbomen. Die komen er binnenkort wel.
Uit onderzoek bleek dat er niks fout was met de signalisatie van de overweg.
Het aantal overwegen is al gedaald van 31 naar 19, en binnenkort verdwijnen er nog eens vier. Dit is nodig om de snelheid van 80 naar 120km/u op te trekken.
Bron: papier versie HLN.
Geplaatst: 19 jun 2007, 07:03
door overweg13
Thomas schreef:Het gaat goed op lijn 58a. Twee ongevallen op een week tijd.
Het eerste:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... n/1.137683
En het tweede is zaterdag jongst leden gebeurd. Een 17 jarige bromfietser negeerde het rode licht, opnieuw, en botste tegen de trein. Twintig passagiers bleven ongedeerd. Dit gebeurde in het Kromveldstraatje, daar is een overweg met licht- en geluidssignalen, maar zonder slagbomen. Die komen er binnenkort wel.
Uit onderzoek bleek dat er niks fout was met de signalisatie van de overweg.
Het aantal overwegen is al gedaald van 31 naar 19, en binnenkort verdwijnen er nog eens vier. Dit is nodig om de snelheid van 80 naar 120km/u op te trekken.
Bron: papier versie HLN.
Komt die 80 ook uit HLN? Het is nl. 90. Een ander artikel in HLN over de opening van Evergem meldde trouwens dat de NMBS overal elders kleine stations en haltes sluit. Ik heb een lijstje gevraagd van alle gevallen in de voorbije 15 jaar, maar wacht nog op antwoord...
Geplaatst: 19 jun 2007, 10:47
door Patrick
Enig idee waarom de halteborden nu in een hoek geplaatst worden i.p.v. evenwijdig met het spoor? Betere zichtbaarheid?
Geplaatst: 19 jun 2007, 11:31
door Dietrich
Dat is al een aantal jaren zo, waarschijnlijk voor de zichtbaarheid vanuit een rijdende trein.
