Pagina 2 van 2
Geplaatst: 15 jun 2007, 13:42
door Kleine
Shrek schreef:Kleine schreef:Hasselt - Antwerpen moet het blijven stellen met 1 trein per uur dan? Alle hup...
er zijn er nu toch al 2 ?

Euh, ja inderdaad, je kan over Mol gaan, dan ben je in Hasselt vroeger weg en ben je later in Antwerpen. Dat noem ik nu niet onmiddellijk 2 treinen he.
's Morgens heb je 1 extra P-trein, 's avonds zijn er tussen 16u26 en 16u51 wel 4 treinen naar Aarschot waar je dan kan overstappen.
Vanuit Berchem :
16u26 : P trein stopt overal is vlak voor de IR in Aarschot (normaal gezien toch)
16u38 : IR Hasselt - Luik
16u44 : Lier - Berlaar - Heist od Berg - Aarschot
16u51 : L-trein naar Leuven.
-------
17u26 : idem als 16u26
verder de normale dienstregeling.
Als die p-trein van 16u44 een half uurtje later zou rijden zou dat praktisch gezien voor veel mensen een extra alternatief bieden, nu zit die eigenlijk zo dicht op de rest, het is wel een extra trein maar niet echt een alternatief om wat later te vertrekken.
Enfin, ik weet niet of je snapt wat ik bedoel?

Geplaatst: 23 jun 2007, 16:43
door Molenbruch Y.
De komende maanden staan er heel wat nieuwigheden op het programma, dan vooral voor de provincie Antwerpen. Om even te overlopen:
- Een IC-trein om het kwartier tussen Antwerpen, Mechelen en Brussel (december).
Betekent dat dan dat er nóg een trein tussen Brussel en Antwerpen bijkomt (want op dit moment zijn er 'maar' 3 IC's op dat traject)? Stoppen deze ook in Vilvoorde en Mechelen-Nekkerspoel?
Ik hoop in ieder geval dat men wat dat betreft duidelijkheid gaat creëren naar de reizigers toe. Het is in de huidige dienstregeling echt niet logisch dat er bepaalde IC's bv. wel in Vilvoorde stoppen en bepaalde IR's niet!
Nog een vraagje: er gingen plannen op om de IR-treinen ook te laten stoppen in Kontich. Zal dat doorgaan? Worden de 4 IR-treinen ook netjes in een kwartierdienst gespreid en bedienen ze allemaal dezelfde stations? Want nu zit je natuurlijk met de IR b die je bezwaarlijk een IR kan noemen...
Groeten,
Geplaatst: 23 jun 2007, 16:47
door Steven
alle IR treinen stoppen tijdens de week in vilvoorde, het zijn de IC waar er maar eentje van stopt in vilvoorde
de IC B en de IC N rijden er beiden door aan 40 (60) (richting antwerpen) en 140 km km/u (richting brussel)
Geplaatst: 23 jun 2007, 17:59
door KB
Steven schreef:alle IR treinen stoppen tijdens de week in vilvoorde, het zijn de IC waar er maar eentje van stopt in vilvoorde
de IC B en de IC N rijden er beiden door aan 40 (60) (richting antwerpen) en 140 km km/u (richting brussel)
IR Brussel - Turnhout stopt niet in Vilvoorde dacht ik.
Geplaatst: 23 jun 2007, 18:00
door Steven
dat is dan ook geen ir brussel antwerpen he, daar ging het over, brussel turnhout heeft enkel gemeenschappelijke stukken tot mechelen
Geplaatst: 23 jun 2007, 18:55
door Molenbruch Y.
Akkoord,
Maar ik had eigenlijk de twee 'halve stukken' van de IR a en de IR g ook meegerekend. Vandaar dus dat ik die vermelding deed betreffende het ontbreken van logica.
Maar goed, daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn eigenlijke vraag. Is er iemand die meer weet en te hulp kan schieten?
Groeten,
Geplaatst: 23 jun 2007, 22:47
door Duikbril AM86
Waarom krijgt diene 2de L-trein Brussel-Antwerpen een CR-vlag, heeft dat iets te maken met doorkoppeling in de Noord-Zuid verbinding?
Geplaatst: 24 jun 2007, 01:19
door Steven
tja de lijn 25 gaat tot mechelen behoren tot het gen van brussel he