Pagina 2 van 3
Geplaatst: 17 jun 2007, 12:13
door Adler
Kwadronaut, die groene site gaat niet open, er is een probleem met het beveiligingscertificaat. Waarom is dit trouwens een beveiligde site?
Zijn die activisten zo achterdochtig?
Geplaatst: 17 jun 2007, 12:16
door Steven
adler hij gaat wel open, de foutmelding negeren

waarschijnlijk een foutje bij het programmeren

Geplaatst: 17 jun 2007, 13:24
door 5941
voor diegene die foto's willen zien zie volgende link
http://ivo-vandijk.magix.net/userwebsit ... t=15&pos=0
Geplaatst: 17 jun 2007, 14:29
door Bordensteker
Intussen is de uitzending van de officiële opening inderdaad beschikbaar op
http://www.uitzendinggemist.nl , en de directe link is:
http://player.omroep.nl/?aflID=4868735& ... c8f6304371
Geplaatst: 17 jun 2007, 14:33
door 5941
hey de links werken niet ik krijg MySQL Database connection to 10.14.30.79 failed!
gr hans
Geplaatst: 17 jun 2007, 16:49
door Accelerat
Ik was gister met wat mensen wat met de auto rond aan het rijden voor een plek voor de openingstrein te spotten, plots stonden we naast mensen van Groen Front! die zichzelf vast hadden geketend op de rails en een politiebusje ging ook vrolijk pal op het spoor staan, ook hadden de vast geketende mensen een tent-constructie boven zich gemaakt zodat ze niet nat zouden worden.

Geplaatst: 17 jun 2007, 17:40
door 5307
hahaha, nuttelose acties!!!!
de lijn ligt er nu eenmaal!
Geplaatst: 17 jun 2007, 19:29
door sweek
Die potentiële vervoerders komen er nog wel, daar ben ik zeker van.
Geplaatst: 18 jun 2007, 07:41
door 5941
dat zal van de kostprijs afhangen
volgens mij de treinen van de maasvlakte naar kalderkirchen rijden al niet over deze route want deze gaan over venlo moesten ze er wel over rijden moeten ze een groote omweg maken en dat kost meer
gr hans
Dienstregeling Betuwelijn "geheim"
Geplaatst: 18 jun 2007, 11:39
door Bordensteker
De dienstregeling van de Betuwelijn komt niet op internet. Zo wil exploitant Keyrail nieuwe acties van tegenstanders van de goederenspoorlijn voorkomen.
Vanochtend is de eerste trein leeg uit Zwijndrecht naar Duitsland vertrokken. Door technische problemen vertrok hij een uur later dan gepland. De lege trein rijdt niet harder dan 40 kilometer per uur om te voorkomen dat hij inrijdt op mogelijke demonstranten.
De Betuwelijn is zaterdag geopend door koningin Beatrix. Zij haalde een hendel over waarna een feesttrein ging rijden. De route was ingekort omdat de rails waren geblokkeerd door actievoerders.
Bron: NOS Teletekst
Geplaatst: 19 jun 2007, 10:56
door K V B
Dietrich schreef:
De Eurotunnel kan je hier niet mee vergelijken, die vervoert op een jaar 16,9 miljoen ton goederen (vrachtwagens), 7,8 miljoen passagiers en dan nog eens 7,8 miljoen via de Eurostar (en nog eens 1,6 miljoen ton via SNCF). (
bron)
Dat ze niet rendabel is is een andere zaak.
Dat niet rendabel zijn is heeft ook vaak politiek oorzaken. Zowel de Betuweroute, als de Eurotunnel zijn door inmenging van de politiek veel duurder geworden dan werkelijk nodig. Hetzelfde geldt voor de HSL.
Herinnert er zich iemand nog het allereerste TGV plan voor België?
Geplaatst: 28 jun 2007, 13:02
door bobby
zal nmbs (b-cargo) als vervoerder ook actief te zien zijn om de Betuwe lijn? (Heeft NMBS/b-Cargo uberhaupt locomotieven die op de betuwelijn mogen?)
Geplaatst: 28 jun 2007, 14:02
door Steven
ik dacht dat de betuwelijn onder 25kV zit, enkel de 13 is daarvan voorzien samen met de reeks 12, doch echter geen van beide locs die goederen doen is voorzien van etcs.
Geplaatst: 28 jun 2007, 14:40
door super1500
Steven schreef:ik dacht dat de betuwelijn onder 25kV zit, enkel de 13 is daarvan voorzien samen met de reeks 12, doch echter geen van beide locs die goederen doen is voorzien van etcs.
zal dus wachten worden op de 4-spannigen versie van de T18
(immers langs nederlandse zijde heb je naast 25k ook 1500 V gedeeltes, en langs duitse zijde heb je ook 15k gedeeltes...)
of men zou ETCS moeten inbouwen in HLD-55 of HLD-77... (of diesel locs huren met krokodil & ATB & indusi & ECTS)
Geplaatst: 28 jun 2007, 15:49
door msts.be
Hahaha een stukje lachen , B-Cargo over de Betuwe ! Het wordt net andersom , RRF (Rotterdam Rail Feeding) , die ook treinen verzekeren over de Betuweroute met hun ex-DR V100 komen naar België ! Het certificaat is aangevraagd bij Infrabel/FOD Mobiliteit en Vervoer en zou zéér binnenkort afgeleverd worden.Dit houdt eveneens de goedkeuring van hun locs in , die al met ATBL (ATB+TBL/Memor) af fabriek voorzien zijn..
En neen , ze bieden niet enkel rangeerdiensten en werktreinen aan (zoals meestal in Nederland het geval is) , maar ook treinen in 100% eigen regie enz..
B-Cargo mag stilletjes aan beginnen te bibberen met al die privé-vervoerders.. RRF erbij , EWS gekocht door Railion , nu B-Cargo nog ?
