Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29 jun 2007, 13:47
door 5307
Je bent niet ingelogd, of je hebt niet de rechten om deze pagina in te zien.
Geplaatst: 29 jun 2007, 13:49
door 5941
hallo
de Vrt vind weer een nieuw woord uit :treinlocomotief
dat moet locomotief of locomotief trein zijn
gr hans
Geplaatst: 29 jun 2007, 14:02
door Steven
5941 schreef:hallo
de Vrt maakt vind weer een nieuw woord uit treinlocomotief
dat moet locomotief of locomotief trein zijn
gr hans
euh hans ik wil niets zeggen maar ....... wat met uw zinsbouw

Geplaatst: 29 jun 2007, 14:03
door 5941
ziezo aangepast
Geplaatst: 29 jun 2007, 19:29
door johan de man
Da's inderdaad dagelijkse kost.
Ik vind het wel raar dat het steeds heet 'trein botst op truck' of iets dergelijks, terwijl in 99% van de gevallen de fout bij de trucker ligt die door t rood rijdt...
Ik had natuurlijk weer vakantie gisteren, anders had ik kunnen gaan zien.
t Was in de buurt van kaai 142 denk ik.
En de VRT had het over een 'trein' terwijl het een gewone losse rit was. (enkel een loc)
Geplaatst: 29 jun 2007, 20:27
door Bibke
5307 schreef:Je bent niet ingelogd, of je hebt niet de rechten om deze pagina in te zien.
Registreren is de enige oplossing.
Heb ik ook voor de zoveelste keer moeten doen.
Geplaatst: 29 jun 2007, 22:36
door Stijn D.C.
ik werk op katoennatie/riganatie, daar in de buurt loopt L10... + westlandspoor
daar zijn ook overwegen (logisch) maar zonder slagbomen, en als het rood is zullen er zeker zijn die er nog door rijden, maar zonder slagbomen is wel niet echt safe, maar anderzijds, vanaf het rood is en bel gaat, moet je stoppen.
maar ken je dat? In dat gebied zijn er veel die de "70" niet respecteren en over de 100 racen, is problemen vragen.
met die vrachtwagen weet ik het niet, maar die kunnen er ook wat van met hun gevaarlijk rijden.
Geplaatst: 30 jun 2007, 09:28
door johan de man
Ik werk zelf bij B-cargo, maar vind het toch ook gevaarlijk hoe sommige overwegen gelegen zijn. En overwegen die totaal geen slagbomen of lichten hebben, zijn er ook.
Maar langs de andere kant : in de haven zijn er honderden van die overwegjes of sporen naar firma's op privegebied... als we die allemaal moeten beveiligen met dubbele slagbomen dat kost enorm veel geld (100.
000 € per overweg).
t Probleem zijn natuurlijk de buitenlandse truckers. En time is money.
Ik vraag me soms af waar die mannen hun rijbewijs gehaald hebben.
Geplaatst: 30 jun 2007, 21:22
door Stijn D.C.
inderdaad

Geplaatst: 01 jul 2007, 01:08
door JC
Als de moderatoren het toelaten wil ik hier even reclame maken voor een forum over verkeersveiligheid. De perfecte plaats om buiten het spoorwegmilieu even te discussiëren over deze materie.
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php
Het zou boeiend zijn om enkele TB's te hebben op het forum om nu en dan vragen te beantwoorden aangaande spoorwegen.
Geplaatst: 01 jul 2007, 12:20
door Buffel
trainfreak schreef:Stijn D.C. schreef:This denk ik ne HLR 80 of iets wat er op lijkt (kan ook 81/82 zijn)
zie vrt nieuws.
HLR80 is reeds enkele jaren buiten dienst, HLR81 nog langer...
Het is dus ofwel een HLR82 of een HLR73, maar die laatste komen niet in Antwerpen Haven zeker?
Hoi,
Wat HLR82/73 betreft,zeker komen deze nog voor in de Antw' haven.
Wat rangeren betreft gaat er mijn voorkeur zelfs naartoe!