Pagina 2 van 2
Geplaatst: 04 jul 2007, 19:50
door Mark7758
In NL en B is het geel en veiligheid oranje.
In D en L is het Oranje.
Maar dat weet jij toch ook?
En een veiligheidsvest dragen doe jij voor je werk.
Ik ken helaas de gevolgen van niet opletten en hoe we soms moeten werken. (Treinverkeer moet doorgaan en doe het maar tussen de treinen door.)
Je weet dat er eigenlijk niet meer aan het spoor gewerkt mag worden als er nog treinverkeer is. Dus als we dan toch moeten werken omdat het niet anders kan. Jammer maar de gevolgen kennen we helaas allemaal.
Geplaatst: 04 jul 2007, 20:31
door dentheo
Mark7758 schreef:Nee. Maar ik wil het ook niet meemaken.
Je gaat ervan uit dat men opzij gaat en duidelijk zover mogelijk van het spoor wacht tot de trein voorbij is. Dat doet een hobbyist meestal niet!!
Laat het duidelijk zijn voor iedereen.
Het dragen van een geel of oranje vest in het spoor zonder de juiste toestemming is STRAFBAAR.
GEEN vestje dragen en in het spoor staan is ook strafbaar.....
Geplaatst: 04 jul 2007, 20:34
door Mark7758
Dat is nog veel erger. Maar je heb gelijk.

Geplaatst: 04 jul 2007, 21:00
door TBbart
Je kan 500m voor je fotopunt een groot spandoek plaatsen,
'beste tb, opgelet binnen 500m staat een treinfotograaf'
Geplaatst: 04 jul 2007, 21:01
door Dietrich
Laat u één drukken met opschrift "foto" of "fotograaf" of een embleem als een camera, niet illegaal en mits het duidelijk genoeg is weten ze dat je geen zelfmoordenaar bent.

Geplaatst: 04 jul 2007, 21:08
door TBbart
Ja, maar als sommige tb's het op voorhand weten zal je meer kans lopen op platte panto's of/en rode lichten.
Achja, dat maakt het niet meer legaal natuurlijk... treinfotograferen op spoorwegterrein blijft verboden, gewoon vergenoeg in een weide staan is nog altijd de beste oplossing dan.
Geplaatst: 05 jul 2007, 11:14
door AzzurroNL
Mark7758 schreef:Klopt. Maar het is ook zeer verwarrend.
Wat weet de persoon van alle veiligheidsregels en houdt hij zicht daar ook aan.
Wij (Spoormensen) krijgen verschillende cursussen over de gevaren. Maar die toevallige fotograaf niet.
Daarom draag alleen een veiligheidsvest als je het mag. Zoniet dan ook niet in of direct naast het spoor.
Klopt ja, ik weet nog wat voor een boekwerk ik kreeg toen ik een paar dagen stage ging lopen in de buurt van het spoor. Ik zal hem dr nog wel eens op naslaan als ik weer ga spotten
Geplaatst: 05 jul 2007, 11:33
door Steven
Bibke schreef:Sander schreef:Heb jij ooit iemand gezien die voor een trein sprong in een geel hesje?

Kijk dat is wat ik bedoel. Dat hesje zien, moet een TB toch een beter gevoel geven?
een vals gevoel kan ook de meeste treinliefhebber zijn totaal niet op de hoogte van de geldende regels van personen naast het spoor laat staan dat sommige zich bewust zijn van gevaar. zeker als je ziet hoe bepaalde mensen zich opstellen voor een foto. voorbeeld in tegenspoor gaan staan om een op normaalspoor in beeld te brengen. ooit zo een bericht gehad via traffic control om uit te kijken voor zo iemand.
Geplaatst: 05 jul 2007, 16:10
door 5307
waarom posten jullie dat hier in deze topic??? straks gaan de mensen nog denken dat ik dit allemaal uitspook

Geplaatst: 05 jul 2007, 17:22
door Bibke
5307 schreef:waarom posten jullie dat hier in deze topic??? straks gaan de mensen nog denken dat ik dit allemaal uitspook

Is dat dan niet?

Geplaatst: 05 jul 2007, 19:20
door Mark7758
5307 schreef:waarom posten jullie dat hier in deze topic??? straks gaan de mensen nog denken dat ik dit allemaal uitspook

Nee. We gaan er van uit dat iedereen weet wat hij doet.
Maar als mensen (Jij dus niet) gaan vragen naar of ze een geel vest moeten dragen, dan krijg je wel deze opmerkingen.
Sorry als we jou verdacht zouden maken.

Geplaatst: 05 jul 2007, 19:55
door Patrick
Wat moet je eigenlijk doen om in de gazet te komen? (Behalve een geel of oranje of appelblauwzeegroen vestje dragen

)
Geplaatst: 05 jul 2007, 21:41
door 5307
lol
Enkele pagina's op youtube vullen met treinfilms die gemaakt zijn geweest op grondgebied Ekeren.
Dan krijg je mailke en telefoontje...
Moet je naar Ekeren gaan. moet je foto's nemen en wordt je automatisch zelf op foto genomen en op de terugweg belt die journalist u op om op zijn vragen te antwoorden
meer niet