Pagina 2 van 3
Geplaatst: 22 jul 2007, 11:58
door FlyingDutchman
Maar dat overstappen gaat dan op een IR ipv een IC. Die IC zou dan pas stoppen in Antwerpen. Die IR stopt op elk klein stationetje tussen Roosendaal en Antwerpen. Ik denk dat een IC die verloren tijd met de locwissel makkelijk goed kan maken door veel minder te stoppen.
Geplaatst: 22 jul 2007, 13:48
door dentheo
FlyingDutchman schreef:Maar dat overstappen gaat dan op een IR ipv een IC. Die IC zou dan pas stoppen in Antwerpen. Die IR stopt op elk klein stationetje tussen Roosendaal en Antwerpen. Ik denk dat een IC die verloren tijd met de locwissel makkelijk goed kan maken door veel minder te stoppen.
De varkensneus die de benelux vervangt is niet de IR, maar wel een extra die in de dienstregeling van de Benelux rijdt. Dit kan makkelijk aangezien die blijkbaar altijd onder Antwerpen door mogen. Indien Nederland ook vervanger stelt aan zelfde perron kan overstappen vlot.
Geplaatst: 23 jul 2007, 21:35
door SteC
In vele gevallen staat de benelux naar Nederland trouwens bijna 10 minuten stil in Roosendaal. De dienstregeling is blijkbaar ruim berekend.
Geplaatst: 23 jul 2007, 21:46
door Adler
SteC schreef:In vele gevallen staat de benelux naar Nederland trouwens bijna 10 minuten stil in Roosendaal. De dienstregeling is blijkbaar ruim berekend.
In Roosendaal is normaal maar 3 minuten voorzien voor de treinen naar Amsterdam en zelfs maar 2 minuten voor de treinen naar Brussel.
Geplaatst: 23 jul 2007, 22:14
door Daniël
SteC schreef:In vele gevallen staat de benelux naar Nederland trouwens bijna 10 minuten stil in Roosendaal. De dienstregeling is blijkbaar ruim berekend.
Dit lijkt met het tegenwoordig ook doordeweeks via Antwerpen Centraal rijden te maken te hebben.
Hier wordt volgens de NMBS-website om .33 vertrokken, waar dit in de oude situatie doordeweeks om .31 uit Berchem was. Mogelijk dat hier enige rijtijdwinst optreedt, waardoor de trein eerder de grens over is. Aangezien in Nederland de dienstregeling ongewijzigd gebleven is, levert dit een lange stilstand op.
Overigens lijkt de rijtijd van de benelux naar Brussel enigzins ingekort tussen Dordrecht en Roosendaal sinds op 9 juli enkele wijzigingen in de Nederlandse dienstregeling doorgevoerd werden. De vertrekstaten en de treinaanwijzers komen echter niet met elkaar overeen: volgens eerstgenoemde wordt nog altijd om .38 vetrokken, de treinaanwijzers hebben het over .39...
Geplaatst: 23 jul 2007, 23:07
door rvdborgt
Daniël schreef:SteC schreef:In vele gevallen staat de benelux naar Nederland trouwens bijna 10 minuten stil in Roosendaal. De dienstregeling is blijkbaar ruim berekend.
Dit lijkt met het tegenwoordig ook doordeweeks via Antwerpen Centraal rijden te maken te hebben.
Hier wordt volgens de NMBS-website om .33 vertrokken, waar dit in de oude situatie doordeweeks om .31 uit Berchem was. Mogelijk dat hier enige rijtijdwinst optreedt, waardoor de trein eerder de grens over is.
Sinds de benelux door de tunnel in Antwerpen rijdt, is er heel veelk buffertijd ontstaan. De kale rijtijd (zonder buffer) Roosendaal - Antwerpen-Centraal is nu 21 minuten, terwijl er op werkdagen 24 voorzien is en in het weekend 26 minuten. In het weekend staat de Benelux bovendien nog net zo lang stil in Antwerpen-Centraal, alhoewel er niet meer moet worden kopgemaakt.
Groetjes,
Rian
Geplaatst: 01 aug 2007, 19:45
door dentheo
rvdborgt schreef:Daniël schreef:SteC schreef:In vele gevallen staat de benelux naar Nederland trouwens bijna 10 minuten stil in Roosendaal. De dienstregeling is blijkbaar ruim berekend.
Dit lijkt met het tegenwoordig ook doordeweeks via Antwerpen Centraal rijden te maken te hebben.
Groetjes,
Rian
Vandaag volgens nederlandse bron proefritten met "zuurstok" benelux en Traxx in Nederland. Licht aan het eind van de tunnel ?
theo
Geplaatst: 01 aug 2007, 22:20
door Daniël
En ondertussen weinig verrassend meer: trein 639 is vanmiddag gestrand bij Amsterdam Lelylaan met technische problemen, gisteren stond het materieel voor de 628 nog op Rotterdam Centraal toen dit allang in België had moeten zijn.
Het defect van vandaag ontregelde het overige treinverkeer aanzienlijk, de binnenlandse IC 2465 die er vlak achter zit kwam bv. met een half uur vertraging in Den Haag aan.
Geplaatst: 27 aug 2007, 21:26
door ronny
dentheo schreef:
Vandaag volgens nederlandse bron proefritten met "zuurstok" benelux en Traxx in Nederland. Licht aan het eind van de tunnel ?
theo
De affiches zijn ondertussen aangepast. De afschaffing blijft tot december.
Geplaatst: 27 aug 2007, 22:05
door dentheo
ronny schreef:dentheo schreef:
Vandaag volgens nederlandse bron proefritten met "zuurstok" benelux en Traxx in Nederland. Licht aan het eind van de tunnel ?
theo
De affiches zijn ondertussen aangepast. De afschaffing blijft tot december.
Klopt, stond ook op teletekst Nederland.
Wat ik gek vind is dat het dus één lok is die per dag één retourtje rijdt en die dan nog in Amsterdam blijft....Gaan ze die daar extra verplegen ???
Geplaatst: 27 aug 2007, 22:44
door Steven
je krijgt gewoon een verschuiving hoor, je gebruikt een trein minder, doordat er een volledige slag overgeslagen is. daardoor zal er 1 trein ipv 50 minuten aan de kant staan dan ineens 1u50 minuten aan de kant staan, nadien schuift al de rest evenredig door he

Geplaatst: 27 aug 2007, 22:59
door 260689
vandaag den benelux van 14u33 met 1 sprinter gedaan is dat normaal gezien ni die ic trein die afgeschaft werd?
Geplaatst: 27 aug 2007, 23:09
door Steven
14.33?? vanwaar mag dat dan wel zijn? dat zal richting brusse dan zijn waarschijnlijk?
Geplaatst: 27 aug 2007, 23:15
door 260689
nene stond duidelijk op amsterdam centraal op den +1 (antwerpen centraal) want ik dacht van da kan ni en toch was het zo
Geplaatst: 27 aug 2007, 23:18
door Steven
tja 14.33 in antwerpen, da wil dus zeggen 13.40 in brussel zuid en dan was dat idd bedoeld als vervanging van trein 613, een sprinter mag tot roosendaal, daar zal er een aansluitende trein geweest zijn
vanuit brussel zuid kan je de 4513 nemen tot antwerpen.