vanaf 22.09.07
Om die brug te vervangen moet het treinverkeer niet perse onderbroken worden, hoor. Ik denk dat het is voor de constructie van een fly-over voorbij de ringvaart richting station over het nu tijdelijke A-spoor (richting -> Brugge), zodat de treinen binnenkort terug over het hoofdspoor Gent kunnen binnenrijden.
De middelste brug in Landegem hebben ze ook perfect kunnen vervangen terwijl het treinverkeer over de laterale sporen reed!Shrek schreef:hoe denk jij dan dat ze zo'n gevaarte daar gaan krijgen?Trainspotterke schreef:Om die brug te vervangen moet het treinverkeer niet perse onderbroken worden, hoor.

fly over? ging dat niet een fly under zijn?
Kan verkeert zijn maar gingen de 2 hoofdsporen niet onder de hele bundel door gaan? om dan uit te komen in het midden van de bundel, waar nu een lege plek 'voorzien' is.
weet niet waar ik dat gelezen heb hoor.
Aja, wie weet maakt men van die vervanging van de brug ook gebruik om tegelijk het verderopliggende brugje in Drongen te vervangen door een versie waar 4 sporen over kunnen
( tis maar een idee hé)
Kan verkeert zijn maar gingen de 2 hoofdsporen niet onder de hele bundel door gaan? om dan uit te komen in het midden van de bundel, waar nu een lege plek 'voorzien' is.
weet niet waar ik dat gelezen heb hoor.
Aja, wie weet maakt men van die vervanging van de brug ook gebruik om tegelijk het verderopliggende brugje in Drongen te vervangen door een versie waar 4 sporen over kunnen

Het buitenste spoor richting Brugge zal onder de twee middenste sporen gaan. Je kan dat nu al een beetje zien. Maar de fly-under is is niet 'diep' genoeg, dus de twee middelste sporen zullen over een brug gaan. Het is dus niet dat het ene spoor op gelijke hoogte blijft en een ander er boven/onder gaat.
De twee middelste sporen zullen dan verbonden worden met spoor 11/12 (zoals vroeger het geval was).
Dat lijkt me toch het meest logische gezien de huidige situatie.
De twee middelste sporen zullen dan verbonden worden met spoor 11/12 (zoals vroeger het geval was).
Dat lijkt me toch het meest logische gezien de huidige situatie.
Bericht op de NMBS-site:
http://www.b-rail.be/nat/N/assets/downl ... ep_okt.pdf
En dan de link naar de brochure:Aangepaste dienstregeling tijdens het weekend tussen het station Brugge en Gent
17/09/2007
Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, werkt
onverminderd verder aan de verdubbeling van de spoorlijn tussen Gent en Brugge. Sommige werken kunnen echter alleen worden uitgevoerd als alle treinverkeer op de lijn wordt stilgelegd.
Om de hinder voor de treinreizigers door deze onderbreking zoveel mogelijk te
beperken worden de werken uitgevoerd tijdens zes weekends in september en
oktober, meer bepaald in de weekends van 22/23 en 29/30 september en alle
weekends van de maand oktober. De treinen tussen Gent en Brugge worden
dan omgeleid via Deinze en Lichtervelde. De stoptrein wordt vervangen door een
busdienst.
Tijdens de bovenvermelde weekends worden in Gent de paalfunderingen
geplaatst voor het toekomstige spoorviaduct en worden in Drongen en Hansbeke
kokers onder de sporen vervangen als voorbereiding op het aanleggen van de
bedding van het 3de en 4de spoor.
Infrabel maakt van die weekends ook gebruik om onderhouds- en
vernieuwingswerken uit te voeren op andere plaatsen van de lijn. Zo worden
tussen Beernem en Oostkamp sporen en dwarsliggers vernieuwd. Nog in
Beernem, alsook in Aalter, worden wissels vervangen. In Hansbeke wordt de
onderbreking van het treinverkeer aangegrepen om een druk bereden overweg
volledig te vernieuwen.
Download hier de brochure met de aangepaste dienstregeling.
http://www.b-rail.be/nat/N/assets/downl ... ep_okt.pdf