Pagina 2 van 2

Geplaatst: 17 mar 2006, 11:02
door Frank
prahsharp schreef:dus als ze een groot station willen opkalefateren, moeten ze met 3'en overeen komen ....
Dat klopt. De holding zou dit moeten coördineren. Echter, in praktijk heeft die niet de macht om de andere twee iets op te leggen...
Shrek schreef:effectief gezien is het volgens mij nog altijd 1 groot bedrijf dus zo moeilijk zal het wel niet zijn :roll:
Dat blijkt toch niet te kloppen. Herinner je dat een maand geleden de drie CEO's bij Bruno Tuyben (staatssecretaris overheidsbedrijven) ontboden zijn, net omdat de samenwerking een ramp was.

Geplaatst: 17 mar 2006, 18:02
door Bert
Steven schreef:
Ruben schreef:Even mezelf quoten:
Ruben schreef:http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml

mét video en zonder gecrashte break
de foto is veranderd, er staat nu een aankondiger "Brussel-Eupen". Voor de geïnteresseerden, de foto is genomen in Brugge en zo ziet het nieuwe perron er dus uit. (eigenlijk hetzelfde als in Antwerpen-Centraal)
de tweede foto met de perronverlichting is in het station van Namen :-)
Die is al veranderd. :wink:

Geplaatst: 17 mar 2006, 18:14
door Steven
kijk is goed bert die tweede foto is nog steeds die perronverlichting op die rode palen hoor :-)

Geplaatst: 17 mar 2006, 18:24
door Bert
Steven schreef:kijk is goed bert die tweede foto is nog steeds die perronverlichting op die rode palen hoor :-)
Je bedoelt die foto in het artikel. Ik dacht dat je het had over die foto's onder het videofragment voor het artikel. :P :wink:

Geplaatst: 17 mar 2006, 18:29
door Steven
Bert schreef:
Steven schreef:kijk is goed bert die tweede foto is nog steeds die perronverlichting op die rode palen hoor :-)
Je bedoelt die foto in het artikel. Ik dacht dat je het had over die foto's onder het videofragment voor het artikel. :P :wink:
jamma :-) u er ni uitpraten he :-) hihih :lol: :lol: :wink:

Geplaatst: 17 mar 2006, 18:31
door Bert
Steven schreef:
Bert schreef:
Steven schreef:kijk is goed bert die tweede foto is nog steeds die perronverlichting op die rode palen hoor :-)
Je bedoelt die foto in het artikel. Ik dacht dat je het had over die foto's onder het videofragment voor het artikel. :P :wink:
jamma :-) u er ni uitpraten he :-) hihih :lol: :lol: :wink:
:lol: :lol: :P

Geplaatst: 29 mar 2006, 17:42
door sammarco1
Ik vind die automatische aankondigingen met een komputerstem, waaaaardelooooooos, hoe koel, en meestal onjuist, een regelrechte rotsof eneen grote achteruitgang

Hier een paar fragmentjes van de FS , waaardelloooosss !

http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-21761

http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... pos=-21760

Afin er staan er nog meer van die mormels...

De ergste is : verboden over de gele streep te gaan X 100 keer per uur! (la linea gialla)
en verboden over de sporen te gaan, of trein in transit, verwijder u van de sporen! ook 50 keer per uur !

Hier in Altopascio is het zelfs zo dat die automaat zegt dat er een trein in annkomst is op spoor 1, maar in werkelijkheid is die al 10 minuten weg !
vertrokken!

Nogmaals , waaaardelooos !

Geplaatst: 30 mar 2006, 23:26
door Portbou
Davy schreef:
msts.be schreef:Geef mij maar die oude van de SNCF , dat is hier te beluisteren.Het heeft een toch iets wat zakelijkere toon dan dat nieuw geval van de SNCF , en van een nationale spoorwegmaatschappij wordt toch aangenomen dat zij toch voor een functionele i.p.v een mooie jingle kiezen ..
Inderdaad, geef mij die oude maar. DIe kan je trouwens toch nog horen in Tourcoing.
Ook ik ben een fervent voorstander van de oude.

Geplaatst: 07 apr 2006, 12:03
door Wouter DH
Hallo,

Automatische aankondigingen op of af, aankondigingen moeten vooral juist zijn... dat is toch de het hoofddoel, niet???

Blijkbaar niet voor iedereen dus... Gisteren stond ik in Brussel-Noord rond 12u30 wat foto's te trekken en was ik aan het wachten op de EC 'Jean Monet' komende uit Basel-Luxemburg.

Wel, rond 12u35 kregen wij ineens via de omroepinstallatie te horen dat de EC VAUBAN komende uit Zürich, Basel en Luxemburg het station over een aantal minuten ging binnenrijden. :shock: Groot mijn verbazing, ben ik onmiddellijk op de panelen gaan kijken en heb ik dan ook gewacht om die trein te zien binnenrijden. Op alle koersborden van de 3 rijtuigen stond wel degelijk 'JEAN MONNET' Basel-Luxemburg-Brussel.

Als dat nu niet verwarrend is?!!!? En goed, die trein heeft als eindbestemming Brussel-Zuid, maar juist is toch juist hé.

Groetjes,

Wouter DH

Geplaatst: 07 apr 2006, 13:05
door Steven
als jij daar stond te spotten ben ik er langs gereden, ik deed trein 2112 met MS96 tot Arlon :-) en idd juist is juist, de omroep(st)er van dienst zal niet goed wakker geweest zijn :-)

Geplaatst: 09 apr 2006, 09:47
door msts.be
sammarco1 schreef:Ik vind die automatische aankondigingen met een komputerstem, waaaaardelooooooos, hoe koel, en meestal onjuist, een regelrechte rotsof eneen grote achteruitgang

Afin er staan er nog meer van die mormels...

De ergste is : verboden over de gele streep te gaan X 100 keer per uur! (la linea gialla)
en verboden over de sporen te gaan, of trein in transit, verwijder u van de sporen! ook 50 keer per uur !
Idd , heb het te Firenze SMN kunnen meemaken ..
omroep schreef:Eurostar 9028 from Turin to Roma , is due to arrive at 10.28 at track 9 , instead of track 11 ..
En dan zo wel 10x achtereen tot uiteindelijk de trein er was ... dat werkt idd. gewoon serieus op de zenuwen .. :evil:

Geef mij gewoon de SNCF-formule , die heeft een warme stem en vergist zich vrij weinig ..

Geplaatst: 27 mei 2007, 15:03
door msts.be
Even terug dit kicken..

Toen ik een paar weken geleden in Etterbeek was hoorde ik idd. zo'n automatisch omroepsysteem.Is dit het prototype van wat dan op alle stations moet komen ? In dat geval ben ik maar weinig tevreden.. was namelijk meer L&H toestanden dan een vloeiende opeenvolging van woorden.. :roll:

Maar hoe lang is dat daar al geïnstalleerd in Etterbeek ? Want als het al iets van de jaren '90 is valt dat dan wel te begrijpen.. :?

Geplaatst: 27 mei 2007, 16:02
door Steven
het systeem dat in ettterbeek staat (idem in shuman en brussel luxemburg en nog een paar andere stations in brusselse) werkt zover ik weet toch al meer dan 10 jaar, hoe oud het precies is weet ik niet.

Geplaatst: 27 mei 2007, 17:13
door am62
Wouter DH schreef:Automatische aankondigingen op of af, aankondigingen moeten vooral juist zijn... dat is toch de het hoofddoel, niet???
Vooral bij een nieuwe dienstregeling treden er problemen op. Al bijna 1 jaar geleden had ik bij de Ombudsman mijn beklag gedaan over foute omroepingen in het station Brussel-Noord, tot op heden is er nog steeds geen enkel antwoord van de NMBS gekomen, toegeven dat het fout liep is blijkbaar heel moeilijk op de bureaus in de Frankrijkstraat.