Pagina 2 van 4
Geplaatst: 08 sep 2007, 11:57
door Wover
Ik geloof dat Verkeer- en Waterstaat dat in Nederland ook doet, langs de lijn met een speedgun snelheden registreren

.
Geplaatst: 09 sep 2007, 20:45
door TMTHALYS
Aan Jules. Aangezien het die dagde enige rit was via CTRL1 moeten we inderdaad op dezelfde trein gewerkt hebben.
Wat die snelheidscontroles betreft: Ik herinner me dat in 2003 tijdens onze recordrit er bij het verlaten van CTRL1 aan Fawkham Junction er personen met een speedgun onze snelheid gemeten hebben. Gelukkig reden we daar niet meer dan voorgeschreven want ik denk dat anders onze Engelse vrienden van Network Rail een voortijdig einde aan de rot zouden gemaakt hebben.
Geplaatst: 10 sep 2007, 10:22
door Patrick
TMTHALYS schreef:[knip] Gelukkig reden we daar niet meer dan voorgeschreven want ik denk dat anders onze Engelse vrienden van Network Rail een voortijdig einde aan de rot zouden gemaakt hebben.
Yes, Officer Crabtree, we 'ave understoed yor miesteuk

Geplaatst: 10 sep 2007, 19:41
door treinbruno
rijden de (eurostar) treinen in de kanaaltunnel via bovenleiding of een derde rail? en op de nieuwe hogesnelhijdslijn tussen de kanaaltunnel en st pancras?

Geplaatst: 10 sep 2007, 19:57
door FLV-FGSP
treinbruno schreef:rijden de (eurostar) treinen in de kanaaltunnel via bovenleiding of een derde rail? en op de nieuwe hogesnelhijdslijn tussen de kanaaltunnel en st pancras?

Vanaf 14/11/07 100% onder bovenleiding.
Geplaatst: 10 sep 2007, 20:07
door Bartjedj
Eurostar gaat de 3rd-rail installaties op de stellen niet verder onderhouden. Er is geopteerd voor verwijdering vanwege de kostprijs en de lage kans dat ze ooit nog gebruikt worden bij pannes op de Line 1. Het zou goedkoper zijn om in dat geval treinen bij andere bedrijven te huren.
Stond in Today's Railways.
BDJ
Geplaatst: 19 sep 2007, 19:25
door Jules
Aan TMTHALYS, het was inderdaad aan Fawkham Junction dat ze stonden te flitsen, maar ze hadden geen geluk.
Laat ons hopen dat het morgen terug even goed gaat meevallen.
Geplaatst: 20 sep 2007, 11:02
door Patrick
Jules schreef:[knip]
Laat ons hopen dat het morgen terug even goed gaat meevallen.
Ik heb 2 spionnen aan boord!

Geplaatst: 20 sep 2007, 19:35
door Jules
Ik was aan boord

Geplaatst: 20 sep 2007, 21:12
door Shrek
Jules schreef:Ik was aan boord

en?
fotos, filmpjes, pittige anekdotes, je mag het hier allemaal posten

Geplaatst: 20 sep 2007, 22:50
door Jules
We kunnen alleen maar zeggen dat alles goed is meegevallen en dat we geluk gehad hebben. Er was maar verkeer op enkel spoor in de tunnel en het tweede spoor is maar vrijgegeven een half uur voor we er waren. Het enige jammere aan de zaak is de snelheidsbeperking van 80 in Calais. Anders waren we nog wat sneller
Geplaatst: 20 sep 2007, 23:14
door nighttrain
Om precies te zijn , de 9125 is binnengekomen om 12h00 en heeft de tunnel verlaten om 12h18.
Er was inderdaad een ongeplande weekplek (DPT) die terug is gegeven na de vervanging van een wisselcontroler aan de uitgang van de tunnel in UK. Aan de Hollywell cross over.Om 11h00 was de tunnel terug 100% operationeel. Tussen 10h00 en 11h00 hebben we enkel interval 1 buiten dienst gehad dus omleiding in de richting van CAFO via intervals 5,3 en 2.
JUist voor de passage van E*9125 is er nog een andere E^en een normale goederentrein van EWS er door gegegaan. In feite is de zuidtunnel Vrij gebleven van verkeer tussen 11h30en 12h00 om de record E* niet te remmen
gegroet
Geplaatst: 21 sep 2007, 19:07
door Jules
We waren net voor Rijsel denk ik toen we telefoon kregen dat de beperking van 60 aan de uitgang van de tunnel was opgeheven. In de tunnel zijn we via de radio nog eens opgeroepen door de RCC maar ik weet niet juist waarom. Op dat moment had de Engelse bestuurder en instructeur al overgenomen en ze hebben niet echt gezegd waarover het ging.
Geplaatst: 21 sep 2007, 20:45
door nighttrain
het was gewoon om hem in te lichten dat er geen trein voor hem zat alsook dat hij tot het einde in zuidtunnel kon blijven,alsook om hem good luck te wensen.
De 60 was enkel om de UK crossover te nemen naar de noordtunnel en terug de Castle hill crossover te nemen naar UCTRL. Maar de DPT was returned om 11h00 na de reparatie van de positie controller.
De miserie is begonnen nadat we een HGV trein hebben moeten doen stoppen aan de Engelse ingang met een Frigo motor in werking.
alle andere treinen E* en tourisme hebben we willen omleiden via de zuid tunnel en de Hollywell cross over , en op dit moment na de opening van de deuren hebben we de controle verloren op die wissel => defecte controller vervangen etc 1 uur werk en het begin van een ochtendje stress
Geplaatst: 22 sep 2007, 16:33
door Patrick
Tof dat we hier een specialist hebben van Eurotunnel traffic control blijkbaar
Als die deuren van een crossover openstaan, is de verlichting in de "kathedraal" dan aan en zien de reizigers dan iets?