Pagina 2 van 2

Geplaatst: 18 sep 2007, 17:05
door Fles
sncf-sncb schreef:
Fles schreef:Sifa? :?

Ik weet niet beter dan dat dat systeem bij ons werkt met een tringelende bel. Zou ik ook stapelgestoord van worden hoor, binnen een dag :lol:
Stap eens in de ICE achter de bestuurder, je hoort het zelfs als dat ding in Nederland rijd! Ja, dat systeem zit in iedere duitse trein.
Oh? Nou heb ik toevallig vorige week nog vlak achter een ICE-bestuurder gezeten, en een poging tot cabineritfilmpje gemaakt, maar geen sifa gehoord hoor :shock: Was de trein misschien stuk? :P

Geplaatst: 18 sep 2007, 18:37
door enrico
het mijn droom maarja heb die opleiding niet gehad

Geplaatst: 18 sep 2007, 19:49
door Adler
Fles schreef:
Oh? Nou heb ik toevallig vorige week nog vlak achter een ICE-bestuurder gezeten, en een poging tot cabineritfilmpje gemaakt, maar geen sifa gehoord hoor :shock: Was de trein misschien stuk? :P
Als je geen SIFA hoort betekent dit juist dat de bestuurder elke keer op tijd (elke 30 seconden) de pedaal heeft losgelaten.
Sifa, sifa ! is een waarschuwing dat de bestuurder te laat heeft losgelaten en binnen de 2,5 seconden dit alsnog moet doen.
Gebeurt dit niet, dan hoor je: SIFA ZWANGSBREMSUNG en wordt een noodremming ingezet.

Geplaatst: 18 sep 2007, 19:54
door Fles
Waar staat dat SIFA dan precies voor eigenlijk? Nou word ik wel nieuwsgierig :idea:

Geplaatst: 18 sep 2007, 19:56
door Adler
Fles schreef:Waar staat dat SIFA dan precies voor eigenlijk? Nou word ik wel nieuwsgierig :idea:
Sicherheitsfahrschaltung