Geplaatst: 26 mar 2006, 21:06
Verzin het zo zot, en er zijn foto's van 
bron: http://stationsweb.brinkster.net/afbeel ... sele&num=1Moooi, alleen ga ik hier nu off topic: mijn vraag, van welk stel of locomotief zijn deze koplampen?!KB schreef:Op deze site: http://home.planet.nl/~schif026/ vind je ook stationsfoto's; de foto van Aarsele staat er ook op.
maw. welke treinen reden er voreger op L69? in de tijd van den diesel waren er MW40 en 62+M2, maar daarna?, zou dat een klassiekje zijn met horizontale koplampen (zou héél toevallig zijn)?Ik heb daar al nog verschillende klassiekjes in de bundel zien staan!!SIMPY.be schreef:oké, het is dus na nader inzien toch een AM65, dus een klassiekje met HORIZONTALE koplampen... Uitzonderelijk dat die op de gevoelige plaat is vastegelegd in Poperinge. swat, op naar Acren!!!
Ja hallo, ik weet dat ook wel... Ik reis er geregeld mee zelfs (maar er zijn maar een 30 tal klassiekjes met horizontale koplampen, dusja). BTW ik heb ze vandaag allemaal gezien hier te kortrijk: -> een ex-sabena (de 600), die kwam van L Brugge maar werd afgekoppeld, een AM65 met horizontale koplampen, die was P Brugge om 12u30ofzo, een gewoon klassiek stel, voorbeelden genoeg en gemoderiseerde!!!Bert schreef:Ik heb daar al nog verschillende klassiekjes in de bundel zien staan!!SIMPY.be schreef:oké, het is dus na nader inzien toch een AM65, dus een klassiekje met HORIZONTALE koplampen... Uitzonderelijk dat die op de gevoelige plaat is vastegelegd in Poperinge. swat, op naar Acren!!!
Grappig stationnetje, in Nederland gaat dit meteen opslot. Volgens mij zou je die kleine stations beter niet vragen, anders ben je zolangs bezig en vooral van die kleine waalse stations heeft toch niemand een foto. Het maakt de topic toch maar alleen nutteloos langer. Misschien zijn 2 topics misschien de oplossing (een voor de grote stations en een voor de kleine).Trainspotterke schreef:Geen foto's van Acren?
Volgend station dan maar: Aiseau
Dit waals stationnetje is gelegen op de L130 Charleroi - Namur, ook wel de Samberlijn genoemd. De IC- en IR-treinen passeren hier aan 110 km/u voorbij, enkel de L-trein Ottignies - Charleroi - Tamines en vice versa stopt hier één keer per uur per richting. In het weekend is dit maar één trein per richting om de twee uur!
Foto's?
Daarom geen twee topics openen, maar ik denk dat een vermelding van vb. 3 of 5 stations (nog steeds alfabetisch) iets leuker zou zijn. Zo blijf je alfabetisch bezig, maar hebben de posters keuze uit het posten van 5 stations, en als er geen foto van is, dan is er geen foto van he... Kwestie van het topic niet te langdradig te maken...Jonathan schreef: Volgens mij zou je die kleine stations beter niet vragen, anders ben je zolangs bezig en vooral van die kleine waalse stations heeft toch niemand een foto. Het maakt de topic toch maar alleen nutteloos langer. Misschien zijn 2 topics misschien de oplossing (een voor de grote stations en een voor de kleine).
Ja, bijvoorbeeld morgen (zaterdag): Alken, Amay, Ampsin en Andenne. Angleur zet je dan weer alleen of misschien samen met Ans (het licht in de Walen, hé).MaiKeg schreef:Daarom geen twee topics openen, maar ik denk dat een vermelding van vb. 3 of 5 stations (nog steeds alfabetisch) iets leuker zou zijn. Zo blijf je alfabetisch bezig, maar hebben de posters keuze uit het posten van 5 stations, en als er geen foto van is, dan is er geen foto van he... Kwestie van het topic niet te langdradig te maken...Jonathan schreef: Volgens mij zou je die kleine stations beter niet vragen, anders ben je zolangs bezig en vooral van die kleine waalse stations heeft toch niemand een foto. Het maakt de topic toch maar alleen nutteloos langer. Misschien zijn 2 topics misschien de oplossing (een voor de grote stations en een voor de kleine).
't Is maar een idee natuurlijk.
Grtz,
Maikel
Tijdens m'n opleiding te Brugge was er een dienst die ze de 'Aarsele-express' noemden..Trainspotterke schreef:Volgend station: Aarsele.
Deze stopplaats is gelegen op de L73 Deinze - De Panne tussen Deinze en Lichtervelde. Het beschikt over 2 perronsporen en de sporen zijn er geschikt voor 120 km/u. Ticketjes moet je op de trein kopen, omdat er al lang geen loketten meer zijn.
De IR-trein Brussel - De Panne rijdt er ieder uur zonder te stoppen voorbij. Op weekdagen stoppen er maar twee à drie treinen op een hele dag per richting. In het weekend is er geen bediening.
Zijn er hier foto's van deze stopplaats waar er nog nauwelijks treinen stoppen?