Geplaatst: 07 okt 2007, 20:55
dit weekend reed de IC-G per uitzondering niet, maar de C toch wel? 

Door de werken langs lijn 50a zijn er 6 weekends lang maar 2 treinen per uur vanuit Oostende: de IC-A om .10 (37 minuten eerder dan normaal) en een pendeltrein naar Brugge om .47 (zie werfinfo op website NMBS). Vermits de trein van 9u.10 afgeschaft werd, moest de pendeltrein van 9u.47 naar Brugge het volk meenemen van (in vergelijking met een normale zondag):Steven schreef:euh verwarrend bericht, hoe kom jij aan het volk van drie treinen? na de ic a zijn er nog twee ic treinen naar brugge, dus al een deel van het volk (dat niet in brussel of verder moet zijn) was daar toch al lang mee mee?
de eerste en laatste IC-C is van/naar oostendeShrek schreef:dit weekend reed de IC-G per uitzondering niet, maar de C toch wel?
Steven, je vergeet dat door de werkzaamheden tussen Brugge en Gent de dienstregeling is aangepast in het weekend.Steven schreef:euh verwarrend bericht, hoe kom jij aan het volk van drie treinen? na de ic a zijn er nog twee ic treinen naar brugge, dus al een deel van het volk (dat niet in brussel of verder moet zijn) was daar toch al lang mee mee?
vandaag het zelfde ook met de 2109 met ongeveer een 40 tal min vertraging binne gekomen te oostende hebben ze die ram weg gesleept van spoor 4naar de bundel vandaar naar spoor 3 en dan ne 13 tegen geplakt trein is met een goeie 25min vertrokken uit oostendeBert schreef:Vandaag was er nog een 13 defect, de 2109 heeft het de trein naar fsd moeten slepen en had terhoogte van Torhout al 20 minuten vertraging op de teller.
Eenmaal noodremming is ingezet kan je die als bestuurder op een HLE13/HVR I11 niet annuleren. Pas bij stilstand kan je 't nodige doen om opnieuw te vertrekken.Bartjedj schreef:Ook 's avonds was het weer hetzelfde. De IC-A die om 18.10 moest aankomen in FSD is aangekomen met +20' en een 21 ipv een 13. Een 13 stond al te draaien in de bundel, en van zodra de trein stilstond langsheen het perron is deze tegen het stuurrijtuig gezet. Het normale vertrekuur 18.47 werd 18.52. Dat viel dus nog best mee.
Ter hoogte van de bruggen over de R4 zijn we terug stilgevallen, met een niet afgewerkte noodremming en wegvallen van de hoogspanning.
BDJ
Gisteren de IC A genomen van 17.35u in Leuven richting Oostende. Locomotief van dienst was de 1601. De trein had 20 min. vertraging bij vertrek in Leuven en 30 min. bij aankomst in Brugge.260689 schreef:vandaag het zelfde ook met de 2109 met ongeveer een 40 tal min vertraging binne gekomen te oostende hebben ze die ram weg gesleept van spoor 4naar de bundel vandaar naar spoor 3 en dan ne 13 tegen geplakt trein is met een goeie 25min vertrokken uit oostendeBert schreef:Vandaag was er nog een 13 defect, de 2109 heeft het de trein naar fsd moeten slepen en had terhoogte van Torhout al 20 minuten vertraging op de teller.