Pagina 2 van 3
Geplaatst: 13 okt 2007, 18:33
door Adler
Nu we het toch over alarmen hebben, weet er iemand waarvoor de blauwe flikkerlichten dienen die men onlangs heeft geinstalleerd in Antwerpen-Centraal op -2 ?
Ik vermoed dat die zullen gebruikt worden moest de tunnel ooit moeten geevacueerd worden.
Geplaatst: 14 okt 2007, 21:27
door Nils
Adler schreef:Nu we het toch over alarmen hebben, weet er iemand waarvoor de blauwe flikkerlichten dienen die men onlangs heeft geinstalleerd in Antwerpen-Centraal op -2 ?
Ik vermoed dat die zullen gebruikt worden moest de tunnel ooit moeten geevacueerd worden.
In een aantal gevallen wordt dit systeem ook gebruikt bij werken, als de trein een bepaalde zone binnen rijdt, beginnen de lichten te flikkeren, zodat de arbeiders gewaarschuwd worden voor de aankomende trein.
Geplaatst: 14 okt 2007, 22:06
door Wover
Nils schreef:Adler schreef:Nu we het toch over alarmen hebben, weet er iemand waarvoor de blauwe flikkerlichten dienen die men onlangs heeft geinstalleerd in Antwerpen-Centraal op -2 ?
Ik vermoed dat die zullen gebruikt worden moest de tunnel ooit moeten geevacueerd worden.
In een aantal gevallen wordt dit systeem ook gebruikt bij werken, als de trein een bepaalde zone binnen rijdt, beginnen de lichten te flikkeren, zodat de arbeiders gewaarschuwd worden voor de aankomende trein.
Inderdaad, dat heb ik al eens op L161/162 gezien

.
Geplaatst: 15 okt 2007, 06:57
door Adler
Wover schreef:
Inderdaad, dat heb ik al eens op L161/162 gezien

.
Waren dat dan ook blauwe ? Of oranje ?
Geplaatst: 15 okt 2007, 10:32
door Steven
je hebt er met blauwe en met oranje en met beide kleuren (die laatste zie ik dan enkel de oranje licht geven)
Geplaatst: 15 okt 2007, 12:10
door Wover
Adler schreef:Wover schreef:
Inderdaad, dat heb ik al eens op L161/162 gezien

.
Waren dat dan ook blauwe ? Of oranje ?
Ze stonden er in ieder geval allebei, ik heb niet gezien of ze ook allebei brandden...
Re: Alarm ?
Geplaatst: 04 aug 2008, 12:35
door rds
Hebben die geen walkie-talkies als de bestuurders de begeleiders willen spreken? De eerste keer toen ik dat alarm hoorde dacht ik dat er brand uitbrak. Is namelijk nogal luid ook.
Re: Alarm ?
Geplaatst: 04 aug 2008, 16:06
door Bartjedj
Brand op een trein zal je niet vlug voorbij weten gaan. Het brandalarm is nog veel luider en overtuigender, en de trein komt (bij de nieuwe stellen) automatisch tot stilstand.
BDJ
Re: Alarm ?
Geplaatst: 04 aug 2008, 17:04
door Asterix
Bartjedj schreef:Brand op een trein zal je niet vlug voorbij weten gaan. Het brandalarm is nog veel luider en overtuigender, en de trein komt (bij de nieuwe stellen) automatisch tot stilstand.
Slim... zeker als je net een tunnel inrijdt....
Re: Alarm ?
Geplaatst: 04 aug 2008, 18:12
door Bartjedj
Sja, je kan niet altijd perfect zijn
BDJ
Re: Alarm ?
Geplaatst: 05 aug 2008, 18:45
door Accelerat
In de SBB rijtuigen staat ook altijd bij de nooddeuropening "In geval van brand, NIET aan noodrem trekken in een tunnel!" o.i.d.

Re: Alarm ?
Geplaatst: 15 aug 2008, 22:06
door Joris
Hallo,
sncf-sncb schreef:In de SBB rijtuigen staat ook altijd bij de nooddeuropening "In geval van brand, NIET aan noodrem trekken in een tunnel!" o.i.d.

Vele moderne rijtuigen in Zwitserland (lees: alles wat over een NBS gaat) hebben een systeem zodat ze pas remmen na de tunnel. Dat is ook de reden waarom onze I11 rijtuigen niet meer voor de EC-treinen inzetbaar zijn.(Gaat er toch iets verder dan Basel rijd de trein ofwel via een klassieke lijn (Intersoc) of gaat het rijtuig op slot (EC)).
Groeten,
Joris De Mol
Re: Alarm ?
Geplaatst: 16 aug 2008, 10:31
door K V B
Joris schreef: Dat is ook de reden waarom onze I11 rijtuigen niet meer voor de EC-treinen inzetbaar zijn.(Gaat er toch iets verder dan Basel rijd de trein ofwel via een klassieke lijn (Intersoc) of gaat het rijtuig op slot (EC)).
Gaan intersoc treinen door de Hauensteintunnel (tussen Basel en Olten) of gaan ze over de oude lijn?
Re: Alarm ?
Geplaatst: 16 aug 2008, 19:52
door Joris
Hallo,
K V B schreef:Joris schreef: Dat is ook de reden waarom onze I11 rijtuigen niet meer voor de EC-treinen inzetbaar zijn.(Gaat er toch iets verder dan Basel rijd de trein ofwel via een klassieke lijn (Intersoc) of gaat het rijtuig op slot (EC)).
Gaan intersoc treinen door de Hauensteintunnel (tussen Basel en Olten) of gaan ze over de oude lijn?
Ik veronderstel dat die tunnel die nieuwboulijn ligt, in dat geval, nee, Intersocs gebruiken de oude lijn. Geen enkel rijtuig van de NMBS mag in zwitserland over een nieuwbouw HST lijn rijden, noch I6, noch I10 noch I11... En aangezien Intersocs-normaalgezien-enkel bestaan uit I6 en I10 rijden die dus via de oude routes...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Alarm ?
Geplaatst: 19 aug 2008, 11:56
door K V B
Joris schreef:Hallo,
K V B schreef:Joris schreef: Dat is ook de reden waarom onze I11 rijtuigen niet meer voor de EC-treinen inzetbaar zijn.(Gaat er toch iets verder dan Basel rijd de trein ofwel via een klassieke lijn (Intersoc) of gaat het rijtuig op slot (EC)).
Gaan intersoc treinen door de Hauensteintunnel (tussen Basel en Olten) of gaan ze over de oude lijn?
Ik veronderstel dat die tunnel die nieuwboulijn ligt, in dat geval, nee, Intersocs gebruiken de oude lijn. Geen enkel rijtuig van de NMBS mag in zwitserland over een nieuwbouw HST lijn rijden, noch I6, noch I10 noch I11... En aangezien Intersocs-normaalgezien-enkel bestaan uit I6 en I10 rijden die dus via de oude routes...
Groeten,
Joris De Mol
Die tunnel ligt niet op de NBS. Je komt de NBS pas tegen als je voorbij Olten richting Bern gaat. Een trein die vanaf Basel richting Chur gaat komt daar dus niet.