groentje schreef:Denk aan Noorderkempen. Ongetwijfeld een station met heel wat potentieel, zeker als de andere vervoerders (De Lijn, met name) ook op de kar springen. Maar een windgat zou ongetwijfeld nog niet de helft van dat aantal mensen aantrekken.
Even opmerken dat De Lijn al op de kar gesprongen was, maar door het "geklungel en getreuzel" van de NMBS haar plannen (basismobiliteit Noorderkempen) op het laatste moment heeft mogen bijstellen.
steved schreef:
Even opmerken dat De Lijn al op de kar gesprongen was, maar door het "geklungel en getreuzel" van de NMBS haar plannen (basismobiliteit Noorderkempen) op het laatste moment heeft mogen bijstellen.
gr, Steve
hoezo bijstellen? Die bussen stoppen toch allemaal al aan het station?
Daarom dat ik Noorderkempen zo een goed voorbeeld vond. Maar als een van de partners niet meewil (nu de NMBS, voor Beervelde zal dat misschien De Lijn zijn), is dat slecht nieuws voor die stopplaats.
steved schreef:
gr, Steve
De Lijn stopt nog niet aan het station zelf, maar ze rijdt wel van Essen naar Herentals over Brecht. Al vind ik de dienstregeling vooralsnog magertjes.
Shrek schreef:
De Lijn stopt nog niet aan het station zelf, maar ze rijdt wel van Essen naar Herentals over Brecht. Al vind ik de dienstregeling vooralsnog magertjes.
Hoe ? Toch elk uur ?? en een reuze omweg...lijkt wel een toeristische tocht.
Lijkt mij iets om te doen als ik opbrugpensioen ben....
Ik heb die lijn (440) enkele weken geleden nog genomen tot Malle (ongeveer tot in den helft). Ik moet zeggen dat de bussen waar die diensten mee gereden worden trouwens erg comfortabel zijn . Alleen de chauffeur mocht wat rapper rijden, want ik moest in Malle nog een andere bus hebben .
Wover schreef:Ik heb die lijn (440) enkele weken geleden nog genomen tot Malle (ongeveer tot in den helft). Ik moet zeggen dat de bussen waar die diensten mee gereden worden trouwens erg comfortabel zijn . Alleen de chauffeur mocht wat rapper rijden, want ik moest in Malle nog een andere bus hebben .
Tja, die buschauffeur mag ook niet meer honderd per uur over de baan
Wover schreef:Ik heb die lijn (440) enkele weken geleden nog genomen tot Malle (ongeveer tot in den helft). Ik moet zeggen dat de bussen waar die diensten mee gereden worden trouwens erg comfortabel zijn . Alleen de chauffeur mocht wat rapper rijden, want ik moest in Malle nog een andere bus hebben .
Mja nee, hij reed echt overal 10-20kmph te trag hoor, ik zat er rechts achter omdat ik niet juist wist waar de halte was en heb er op gelet... Hij had ook enkele minuten vertraging gemaakt daardoor.
Mja nee, hij reed echt overal 10-20kmph te trag hoor, ik zat er rechts achter omdat ik niet juist wist waar de halte was en heb er op gelet... Hij had ook enkele minuten vertraging gemaakt daardoor.
Misschien nog een nieuwe. Wel lastig natuurlijk van die vertraging. Maar je weet toch dat buschauffeurs maar 75 km/h mogen op de secundaire wegen?
Of reed hij maar 50-60 km/h?
Gregske schreef:Tja, die buschauffeur mag ook niet meer honderd per uur over de baan
Misschien nog een nieuwe. Wel lastig natuurlijk van die vertraging. Maar je weet toch dat buschauffeurs maar 75 km/h mogen op de secundaire wegen?
Dat van die 75kmph wist ik inderdaad niet, maar hij reed zo goed als over +- 55 en in de bebouwde kommen 35-40. Maar in principe had ik toen overstaptijd genoeg, ware het niet dat de buschauffeur van de bus uit Antwerpen naar Turnhout verschrikkelijk onverantwoord reed en dus 5 minuten te vroeg was . Het was een wereld van verschil, en dan heb ik eigenlijk toch nog liever die eerste chauffeur .
Wover schreef:
Dat van die 75kmph wist ik inderdaad niet, maar hij reed zo goed als over +- 55 en in de bebouwde kommen 35-40. Maar in principe had ik toen overstaptijd genoeg, ware het niet dat de buschauffeur van de bus uit Antwerpen naar Turnhout verschrikkelijk onverantwoord reed en dus 5 minuten te vroeg was . Het was een wereld van verschil, en dan heb ik eigenlijk toch nog liever die eerste chauffeur .
Er zijn er hier die zouden zeggen: "Ge had maar nen dag vroeger de bus moeten pakken als je echt op tijd wou aankomen."
Dat van die 75 km/u op secundaire wegen is niet helemaal juist.
11.3. De snelheid van de voertuigen is volgens de aard van het voertuig, beperkt :
1° tot 75 km per uur voor de autobussen en autocars behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2° a) bedoelde wegen;
in 11.2.1° en 11.2.2° staat:
11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :
1° tot 120 km per uur :
a) op de autosnelwegen; b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.
De snelheid van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton, van autobussen en autocars, is hier evenwel beperkt tot 90 km per uur.
2° tot 90 km per uur :
a) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting en de rijrichtingen gescheiden zijn door wegmarkeringen;
Jeroen schreef:Er zijn er hier die zouden zeggen: "Ge had maar nen dag vroeger de bus moeten pakken als je echt op tijd wou aankomen."
Dat van die 75 km/u op secundaire wegen is niet helemaal juist.
11.3. De snelheid van de voertuigen is volgens de aard van het voertuig, beperkt :
1° tot 75 km per uur voor de autobussen en autocars behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2° a) bedoelde wegen;
in 11.2.1° en 11.2.2° staat:
11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :
1° tot 120 km per uur :
a) op de autosnelwegen; b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.
De snelheid van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton, van autobussen en autocars, is hier evenwel beperkt tot 90 km per uur.
2° tot 90 km per uur :
a) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting en de rijrichtingen gescheiden zijn door wegmarkeringen;
Awel, wat was ik juist aan het zeggen.
Ik had het over secundaire wegen. Hoeveel secundaire wegen zijn er in de Kempen die 2X2 rijstroken hebben waar je nog 90 km/h mag? Dat zou op die buslijn enkel zijn op de ring van Herentals. De rest is allemaal echt secundair. betweterke toch