Pagina 2 van 3

Geplaatst: 02 nov 2007, 11:36
door nighttrain
Patrick schreef:
Steven schreef:wie zegt dat die over brussel komt? met de nieuwe lijn in frankrijk vermoed ik dat ze via die reisweg willen rijden.
OK, blijft dan toch het probleem van de controles. Want de nieuwe lijn komt niet uit in Paris-Nord, de beveiligde terminal.
Wat niet is kan nog komen,anders maak je geen progressie op alle vlakken.
Wat is the point om in andere stations infrastructuur te plaatsen die het equivalent zijn van Paris Nord, London ST Pancras international,Brussel Midi,Lille Europe en Calais Fréthun? Dat het morgen nog niet af zal zijn is een feit mar wat is 1 jaar in a lifetime.
De Engelsen zullen blij zijn om een vooruitegeschoven post van hun HMI te kunnen inrichten in Frankfurt of Keulen.
Ten andere commercieel zal dit een voltreffer kunnen worden gezien de onder andere voor daar nog gelegerde Engelse troepen in Duitsland! Saturatie van Frankfurt Heathrow,Gatwick Stantstead als vlieghavens voor Europese bestemmingen.

Geplaatst: 02 nov 2007, 14:56
door e49memling
Patrick schreef:Wat in 1940 niet kon, zal dus misschien toch nog kunnen gebeuren: een Duitse invasie van het Verenigd Koninkrijk! :P
Met Hamburgers, Frankfurter worstjes, Schweinenfleich mit sauerkraut zeker? :D :D :D :D :D

Geplaatst: 02 nov 2007, 15:23
door Shrek
Steven schreef:wie zegt dat die over brussel komt? met de nieuwe lijn in frankrijk vermoed ik dat ze via die reisweg willen rijden.
van keulen naar londen is langs parijs wel een serieuze omweg he :wink: en zelfs voor frankfurt-londen denk ik dat langs brussel het snelste is

Geplaatst: 02 nov 2007, 15:40
door Steven
Shrek schreef:
Steven schreef:wie zegt dat die over brussel komt? met de nieuwe lijn in frankrijk vermoed ik dat ze via die reisweg willen rijden.
van keulen naar londen is langs parijs wel een serieuze omweg he :wink: en zelfs voor frankfurt-londen denk ik dat langs brussel het snelste is
na wa zoekwerk over de verbindingen die vandaag al bestaan
frankfurt brussel of parijs is idd via brussel het snelste resultaat

Geplaatst: 02 nov 2007, 17:04
door nighttrain
Steven schreef:
Shrek schreef:
Steven schreef:wie zegt dat die over brussel komt? met de nieuwe lijn in frankrijk vermoed ik dat ze via die reisweg willen rijden.
van keulen naar londen is langs parijs wel een serieuze omweg he :wink: en zelfs voor frankfurt-londen denk ik dat langs brussel het snelste is
na wa zoekwerk over de verbindingen die vandaag al bestaan
frankfurt brussel of parijs is idd via brussel het snelste resultaat
Zonder enige twijfel is dit de enige optie. ten andere er is niks voorzien in de toekomst tussen Frankfurt naar Mannheim en Strasbourg. Plus het feit dat Lille => fréthun zal ontlast worden door de ingebruikname van de direkte lijn Paris => Fréthun zonder bocht van Lille. Dus meer capaciteit beschikbaar

Geplaatst: 02 nov 2007, 18:00
door Patrick
Eurostar en Eurotunnel zijn al "enthousiast" om er een concurrent bij te krijgen :)
Hier een artikel.

Geplaatst: 02 nov 2007, 18:32
door nighttrain
Patrick schreef:Eurostar en Eurotunnel zijn al "enthousiast" om er een concurrent bij te krijgen :)
Hier een artikel.
En ik denk eerlijk gezegd ook niet voor €* want het is een zeer goed produkt. Plus dat de DB clienten zal hebben van een andere markt nl het uitse hinterland.Want voor sommige segmenten in de commercie/transport geeft het verhogen van het aanbod met de komst van een andere speler, niet als resultaat dat eenieder zijn aandeel ziet halveren. Voorbeeld hiervan is de transmanche situatie in Calais. Sinds Eurotunnel is het vrachtvervoer heel sterk toegenomen en is er voor elke speler een plaats.De overtocht is econmisch rendabel geworden door de aangeboden capaciteit afhankelijk van de te vervoeren produkten. Het zelfde zal gebeuren met deze high speed links.

Geplaatst: 02 nov 2007, 21:47
door Bibke
Deutsche Bahn heeft geen plannen voor Eurostar-concurrent
De Duitse spoorwegmaatschappij Deutsche Bahn heeft naar eigen zeggen geen plannen voor een eigen treinverbinding met Londen, die in directe concurrentie zou treden met de Brits-Belgisch-Franse maatschappij Eurostar. Dat heeft een woordvoerder van Deutsche Bahn vrijdag gezegd.


Bron: http://www.hbvl.be/nieuws/Buitenland/de ... 668511EAB2}

:-)

Geplaatst: 09 nov 2007, 18:07
door thomaslj
In station Marne-la-Vallée (Disneyland Paris) werken ze met afsluitingen, hekjes en dergelijke om 1 spoor te beveiligen voor de €* die 1 keer per dag komt, misschien kan DB het op dezelfde manier doen? Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel treinen ze willen laten rijden naar Londen..

;-)

Geplaatst: 09 nov 2007, 18:14
door thomaslj
'Zou' DB interesse hebben in Waterloo station?

Re: ;-)

Geplaatst: 09 nov 2007, 18:16
door Shrek
thomaslj schreef:'Zou' DB interesse hebben in Waterloo station?
dan zouden hun reistijden niet meer concurrentieel zijn met de eurostar, en moeten ze technish veel (extreemveel) meer aanpassingen doen aan hun treinstellen, dus ik gok van niet :wink:

:-)

Geplaatst: 09 nov 2007, 18:21
door thomaslj
Maar ze kunnen toch ook moeilijk naar de 'tempel' van de concurrentie.. ? :-|

Geplaatst: 09 nov 2007, 19:05
door Accelerat
Ach en als die ICE "ooit" naar London zal rijden, mijn ervaring is dat ICE al behóórlijk duur is, dus ik denk hooguit een paar duitse klantjes en blijft kiezen voor €* ...
Maar ik denk niet dat die ICE binnen de 10 jaar al zal rijden tussen Frankfurt en London...

Geplaatst: 09 nov 2007, 19:24
door Arnenys
Zijn er geen kortere eurostars van GNER vrijgekomen?
Dan kunnen ze die gebruiken.

Geplaatst: 11 nov 2007, 11:26
door Accelerat
Wat hebben die GNER €* dan vervangen? Want dit is nieuw voor mij. :wink: