Alles over mogelijk bezoek aan Eurotunnel

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Asterix

Bericht door Asterix »

Het bezoek gaat tijdens de week door. Dit is een voorwaarde van de organisator.

Ik wacht op een seintje van Patrick. Dit wordt een kakafonie aan stopplaatsen & stations dus laat hem maar rustig beslissen. De ene zal steeds van verder moeten komen dan de andere.... :wink:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Brugge is goed voor mij. Oostende idem.

Als het tijdens de week doorgaat valt het nog af te wachten of ik mij zal kunnen vrijmaken.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Misschien kunnen we een systeem uitdokteren dat mensen die in elkaars buurt wonen en waarvan 1 een auto heeft, samen naar een station rijden.

BDJ
Patrick

Bericht door Patrick »

Mij niet opjagen hé :lol:
Hoe verder een bus uit het binnenland naar Calais moet rijden, hoe duurder het zal zijn.
Met ARI in de hand, de rekenmachine in de andere hand, en mijn gezond verstand van boven zal het ofwel Poperinge (aankomst 08.08 u.) ofwel de westkust (vb. De Panne: 08.01) worden.
09.00 u à 09.30 u. zal inderdaad het startuur voor de rondleiding zijn op een weekdag.
Ik wacht nu nog op een aangepaste offerte van het autocarbedrijf.
Tot zover deze update :wink:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Beide zijn geen probleem voor mij.

Eventueel een periode gekend wanneer men dit wilt organiseren? Want in januari zijn het examens en daarna zal het van mijn stageplaats afhangen of ik een dag congé krijg. Of ik moet mij ziek melden. ;)
Steven

Bericht door Steven »

idd om zoiets tijdens de week te doen zal niet eenvoudig zijn omdat niet iedereen zich zomaar kan vrijmaken.
Asterix

Bericht door Asterix »

Laat ons dit vooruit laten gaan. :wink:

X zal steeds liever station A hebben terwijl Y liever station B zal hebben. Net zoals X op dinsdag of woensdag kan, terwijl Y enkel maandag of vrijdag. Jammer genoeg loopt de tunnel aan de kanten van Calais en niet Maasmechelen. Wie uit Limburg komt, zal er dus idd vroeg uit moeten of een stukje met de auto moeten. Het zij zo. Daarover kunnen we nog jaren palaveren.... :roll:

Ik ben zeer blij dat Nighttrain ons deze unieke kans biedt en ons zo veel uitleg wil geven dat hij om 9u wil beginnen. Ik wil daar desnoods al om 6u staan. :wink: Wat gaan we dan zitten melken dat we om 05.30u moeten vertrekken? Niemand moet mee, hé, op deze unieke kans!

Ik heb begrepen dat Patrick zowel qua reistijd als busprijs Poperinge verkiest. Dan stel ik voor dat we na aankomst van de trein om 08.08u vandaar vertrekken met een bus die Patrick kan vastleggen?

Misschien dat we (Steven, Patrick, Nighttrain, ikzelf) best e-mailadressen uitwisselen voor een vlotte communicatie.

Dit gezegd zijnde, kunnen we er dus vanop aan rond 09.15u ter plaatse te zijn? Als dit OK is voor Nighttrain, kan hij misschien Patrick of mij de laatste & definitieve modaliteiten meedelen inzake wie in aanmerking komt/welke datum/vereiste documenten voor de beveiliging?

Dan zetten we een woordje uitleg online, kunnen we inschrijven en leggen we alles vast.

Alvast nogmaals een woordje van dank aan Nighttrain dat hij wil meegaan in dit verhaal....
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Jeroen, heel goed idee. Blijven palaveren helpt ons niets vooruit.

Ik ben in ieder geïnteresseerd, maar begin in Januari met mijn opleiding bij de NMBS. Hopelijk kan ik nog mee.

BDJ
Wover

Bericht door Wover »

Om toch nog heel even kolen op het vuur te gooien, ik denk dat de panne het snelste en goedkoopste zal zijn, omdat het vlak aan de autosnelweg ligt.

Poperinge - Sangatte: 1u
De Panne - Sangatte: 40 minuten

Maar de organisatoren zien maar, het is inderdaad het beste om te zeggen "zo zal het zijn", want je kan nooit voor iedereen goed doen :).

Alvast bedankt aan de organisatoren voor de moeite en aan nighttrain om ons de mogelijkheid te geven dit te doen!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik heb dan ook eerder de voorkeur voor De Panne. In reistijd is (bijvoorbeeld komende van Gent) even lang rijden naar Poperinge of naar De Panne, met dat voordeel dat je in De Panne meteen de autosnelweg op kunt en je in een dik half uur in Calais staat, terwijl je vanaf Poperinge nog al die binnenbaantjes moet doen.
Bert

Bericht door Bert »

Om uit de discussie van Poperinge of De Panne te raken kun je misschien een poll op stellen waar iedereen die wil meegaan kan stemmen en dit gedurende een dag of drie vier. :wink:
Asterix

Bericht door Asterix »

Bert schreef:Om uit de discussie van Poperinge of De Panne te raken kun je misschien een poll op stellen waar iedereen die wil meegaan kan stemmen en dit gedurende een dag of drie vier. :wink:
Weten jullie wat? Rijden jullie allemaal met de trein naar De Panne, ga daar een koffie drinken, huur een bus naar Poperinge en stap dan over de HGBTF-bus. Mannen, mannen,..... :roll: :D De bus vanuit Poperinge is goedkoper, vandaar. Lijkt mij een redelijk argument.

We gaan ook niet met poll's beginnen want dan zitten we binnen 2 weken nog maar aan de poll over waar we 's middags gaan eten.....
treinbruno

Bericht door treinbruno »

miss. best een schoolvakantie kiezen?
Afbeelding
enrico

Bericht door enrico »

treinbruno schreef:miss. best een schoolvakantie kiezen?
denk dat die oplossing het beste zal zijn. niet?
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Schoolvakantie zou mij ook goed uitkomen eerlijk gezegd! :wink:
Plaats reactie