Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06 dec 2007, 20:43
door Steven
seinen amper veranderd? sommige beseffen niet dat er nog niet zo heel lang geleden (minder dan 10 jaar) nog lijnen waren die bediend werden door mechanische seinen. zelfs heden ten dage zijn er bijvoorbeeld in duitsland en andere landen nog lijnen die beheerd worden door mechanische seinen. de omschakeling naar een modern seinstelsel met een volledige bescherming van secties kost dan ook handen vol geld. is bijgevolg iets dat je niet zomaar van vandaag op morgen zal zien veranderen. daar zijn gewoon de middelen niet voor. in geen enkel land.

Geplaatst: 06 dec 2007, 22:02
door Dietrich
Zucht... Pécrot-ramp is van in 2001, dat is 6 jaar geleden en geen 10 jaar of meer. Ik wil alleen zeggen dat er in die tijd weinig veranderd is in tegenstelling zoals sommigen hier beweren dat er een nieuw systeem ingevoerd is. Ja, enkel op een handvol lijnen. Ik weet dat het veel tijd en geld kost, heb ook nooit beweerd dat men dit kan of moet doen op x jaar. Alleen dat er buiten op die enkele lijnen 0,0 van veiligheidsysteem is als je rood overschrijdt. Memor is op al die lijnen nog altijd hetzelfde hoor. Dat weet je beter dan mij denk ik.

Zo'n ramp kan dus opnieuw gebeuren... ja de communicatiemiddelen zijn verbeterd maar niet feilloos (zie ongeval Terhulpen). En menselijke fouten gebeuren ten alle tijde.

Geplaatst: 06 dec 2007, 22:04
door Steven
dietrich ik reageer niet op uw bericht, wel op die anderen die er hier al staan :wink:

Geplaatst: 08 dec 2007, 13:14
door Adler
Dietrich schreef:Ik heb nergens gezegd dat het de schuld was van de seininrichting :roll: alleen dat de seininrichting amper veranderd is sinds die tijd buiten op die lijnen met TBL en zulke ongevallen technisch nog steeds kunnen gebeuren.
Nu ze 6 nieuwe seingevers in dienst hebben genomen (zie filmpje over opening van Antwerpen -1) zitten we toch veilig of niet ? :)