Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10 apr 2006, 01:50
door Portbou
rvdborgt schreef:
Patrick schreef:
Hèhè, er reden nog treinen omstreeks 22.00 u. hé. Maar niet meer naar Ieper, die was al weg sinds 21.38 8) Dus, kamer zelf betaald, extra dagje verlenging van mijn dagtrip.
Dat bedoel ik dus: je kon niet meer thuiskomen en dus was je gestrand. De NMBS had dat hotel (of een taxi) voor je moeten regelen en betalen. Je kunt alsnog de rekening naar de klantendienst sturen.
Groetjes,
Rian
Strikt genomen is Patrick niet in Brussel gestrand. Had hij niet tot Kortrijk moeten doorreizen (laatste mogelijkheid 23.10 via Gent) ?
(en dan taxi van Kortrijk naar Ieper ofwel hotel in Kortrijk)
Is een hotelrekening uit Brussel in dit geval wel aanvaardbaar ?
Goedenavond.
Geplaatst: 10 apr 2006, 10:18
door Patrick
Ik had mijn ticket online gekocht via de site van Eurostar. Dat is dan blijkbaar een Brits ticket.
Heb ook eens in Bundel I gekeken (algemene voorwaarden vervoer reizigers in binnenlands verkeer). Daar staat in artikel 12 de regeling i.v.m. gemiste aansluitingen. Maar dat heeft betrekking op een vertraging van een binnenlandse trein.
Zal eens mijn licht opsteken bij de klantendienst.
Geplaatst: 10 apr 2006, 19:49
door rvdborgt
bw494674 schreef:rvdborgt schreef:
Patrick schreef:
Hèhè, er reden nog treinen omstreeks 22.00 u. hé. Maar niet meer naar Ieper, die was al weg sinds 21.38

Dus, kamer zelf betaald, extra dagje verlenging van mijn dagtrip.
Dat bedoel ik dus: je kon niet meer thuiskomen en dus was je gestrand. De NMBS had dat hotel (of een taxi) voor je moeten regelen en betalen. Je kunt alsnog de rekening naar de klantendienst sturen.
Strikt genomen is Patrick niet in Brussel gestrand. Had hij niet tot Kortrijk moeten doorreizen (laatste mogelijkheid 23.10 via Gent)?
(en dan taxi van Kortrijk naar Ieper ofwel hotel in Kortrijk)
Is een hotelrekening uit Brussel in dit geval wel aanvaardbaar?
Goede vraag... het beste is eigenlijk in dit soort gevallen aan het personeel (de infobalie in de hoofdtunnel van Brussel-Zuid) vragen wat je het beste doet. Als je nog tot Kortrijk kunt komen, is de kans groot dat je dan vanaf Kortrijk een taxi krijgt.
De spoorwegen slagen er verder nog steeds niet in om de reizigers met hun rechten bekend te maken. Bijna niemand weet dit, dus dan kun je het de reiziger ook niet kwalijk nemen dat hij op eigen houtje een hotel in Brussel neemt. Schrijf dus aan de klantendienst en kijk wat er gebeurt.
Groetjes,
Rian
Geplaatst: 10 apr 2006, 22:31
door rvdborgt
Patrick schreef:Ik had mijn ticket online gekocht via de site van Eurostar. Dat is dan blijkbaar een Brits ticket.
Heb ook eens in Bundel I gekeken (algemene voorwaarden vervoer reizigers in binnenlands verkeer). Daar staat in artikel 12 de regeling i.v.m. gemiste aansluitingen. Maar dat heeft betrekking op een vertraging van een binnenlandse trein.
Zal eens mijn licht opsteken bij de klantendienst.
Op je ticket staat wie je vervoerder was. Er staat bovenaan ergens "CIV" op en dan een tweecijferig getal. "CIV 88" betekent NMBS, maar als je zegt dat het een Brits ticket is, dan kan het ook iets anders zijn. Je moet in principe bij de klantendienst van die vervoerder zijn.
Groetjes,
Rian
Geplaatst: 11 apr 2006, 19:30
door Patrick
Mijn biljetjes zeggen: CIV 0070.
Ik probeer toch eerst even bij de NMBS-Klantendienst. Hopelijk wordt het geen soap

Geplaatst: 11 apr 2006, 19:50
door rvdborgt
Patrick schreef:Mijn biljetjes zeggen: CIV 0070.
Ik probeer toch eerst even bij de NMBS-Klantendienst. Hopelijk wordt het geen soap

De NMBS zal je dan doorverwijzen naar het goede adres. CIV-code 70 is Groot-Brittannië...
Groetjes,
Rian
Geplaatst: 28 apr 2006, 11:47
door Patrick
Update: brief ontvangen van de NMBS-Klantendienst Internationaal.
" ... Vooreerst willen we ons verontschuldigen voor de problemen die u ondervonden hebt bij uw reis per Eurostar.
De normale procedure bij een dergelijk probleem is dat de treinmanager van Eurostar tijdens de reis bij de klanten informeert wat hun bestemming is, dan contact opneemt met Brussel-Zuid, waar men dan meestal de laatste trein laat wachten.
Als dit niet gebeurt, en de laatste trein weg is, meldt de gestrande reiziger zich aan bij de verantwoordelijke van de Eurostar-terminal, die kan beslissen om een taxi (in uw geval van Kortrijk naar Ieper) of een hotelovernachting te betalen.
Graag zouden wij van u vernemen welke informatie u van de bedienden van de Eurostar-terminal gekregen heeft toen u zich bij hen aanmeldde. Daarnaast zouden we graag uw hotelfactuur (origineel) ontvangen. ..."
Geplaatst: 05 mei 2006, 11:27
door Patrick
Laatste update: brief ontvangen.
Ik krijg € 75 terugbetaald voor mijn hotelovernachting.
Schoon gebaar van de NMBS!

Geplaatst: 05 mei 2006, 17:00
door RhB
Dat noemt men klanten binding.
