Re: Capaciteitsproblemen IC-E
Geplaatst: 04 jan 2008, 20:55
da had ik idd in gedachten 

Inderdaad, het geknoei met 27+stormram + M6-stuurstand is tijdelijk gestaakt. Vanaf de paasvakantie, als er weer meer vraag naar Blankenberge (parel van de kust!) is, wordt er weer met reizigers geëxperimenteerd.treinbruno schreef:in FBMZ aan de infokiosk staan er afiches dat vele IC-E 's gaan doorrijden naar knokke en dat er in brugge een pendel naar blankenberge is
En wat dan met de treinen die nog altijd ge-/ontkoppeld worden? Overdag is dat het leeuwendeel van de treinen, als ik de affiche goed bekeken heb. Zullen dat MS96's zijn dan?FLV-FGSP schreef:Inderdaad, het geknoei met 27+stormram + M6-stuurstand is tijdelijk gestaakt. Vanaf de paasvakantie, als er weer meer vraag naar Blankenberge (parel van de kust!) is, wordt er weer met reizigers geëxperimenteerd.treinbruno schreef:in FBMZ aan de infokiosk staan er afiches dat vele IC-E 's gaan doorrijden naar knokke en dat er in brugge een pendel naar blankenberge is
FLV-FGSP schreef:Inderdaad, het geknoei met 27+stormram + M6-stuurstand is tijdelijk gestaakt. Vanaf de paasvakantie, als er weer meer vraag naar Blankenberge (parel van de kust!) is, wordt er weer met reizigers geëxperimenteerd.treinbruno schreef:in FBMZ aan de infokiosk staan er afiches dat vele IC-E 's gaan doorrijden naar knokke en dat er in brugge een pendel naar blankenberge is
jumper schreef:ik heb de bestuurders uit het depot Brugge nog niet te veel horen boffen met dit systeem, in tegendeel..
Naart schijnt is tot nu toe elke (ont)koppeling moeten gebeuren met een tos erbij en levert heel die koppeling nogal wat miserie.. Ik vrees dat het misschien op papier beter leek dan het in realiteit toepasbaar is. Ik kan me trouwens voorstellen dat het met een getrokken trein moeilijker koppelen is dan met motorstelletjes, ma goed, mss past mijn post dan beter in het HLE 27 mux topicje.
Ik zat gisteren in een MW in Hasselt en toen kwam er inderdaad juist een stormram uit de bundel gereden. De andere ICE's die ik die dag gezien heb waren wel AM96's.super1500 schreef:FLV-FGSP schreef:Inderdaad, het geknoei met 27+stormram + M6-stuurstand is tijdelijk gestaakt. Vanaf de paasvakantie, als er weer meer vraag naar Blankenberge (parel van de kust!) is, wordt er weer met reizigers geëxperimenteerd.treinbruno schreef:in FBMZ aan de infokiosk staan er afiches dat vele IC-E 's gaan doorrijden naar knokke en dat er in brugge een pendel naar blankenberge is
in Leuven wordt er nochtans nog steeds gesplitst (12/02; IC1516/p8364)
In Nederland worden die niet tijdens de rit afgekoppeld.super1500 schreef:jumper schreef:ik heb de bestuurders uit het depot Brugge nog niet te veel horen boffen met dit systeem, in tegendeel..
Naart schijnt is tot nu toe elke (ont)koppeling moeten gebeuren met een tos erbij en levert heel die koppeling nogal wat miserie.. Ik vrees dat het misschien op papier beter leek dan het in realiteit toepasbaar is. Ik kan me trouwens voorstellen dat het met een getrokken trein moeilijker koppelen is dan met motorstelletjes, ma goed, mss past mijn post dan beter in het HLE 27 mux topicje.
dit is nochtans een concept dat in het buitenland succesvol is gebleken, kijk maar naar Nederland (locs Type17 met dubbeldek).
Nochtans komt het meermaals voor dat de IC-E gewoon met een de helft van de combinatie wordt gereden. Men krijgt het stel 27+M6 van Blankenberge er niet aan in Brugge? Hup, alle reizigers op dat deelTJE Knokke richting binnenland. En bijvoorbeeld op zondagavond voor de studenten met allen een kanjer van een rugzak: dan pas kan je écht spreken van capaciteitsproblemenFLV-FGSP schreef:Inderdaad, het geknoei met 27+stormram + M6-stuurstand is tijdelijk gestaakt. Vanaf de paasvakantie, als er weer meer vraag naar Blankenberge (parel van de kust!) is, wordt er weer met reizigers geëxperimenteerd.treinbruno schreef:in FBMZ aan de infokiosk staan er afiches dat vele IC-E 's gaan doorrijden naar knokke en dat er in brugge een pendel naar blankenberge is
M.a.w. als je van Diepenbeek naar Blankenberge wil, heb je volgens het boekje een rechtstreekse trein, en moet je in werkelijkheid... twee keer overstappenTrainspotterke schreef:Het merendeel van de ritten wordt nu met M6 gereden en meestal dan met gekoppelde samenstellingen. In dit geval dienen enerzijds de reizigers voor Blankenberge over te stappen in Brugge en anderzijds reizigers voor Diepenbeek, Bilzen en Tongeren in Hasselt.