Pagina 2 van 2
Re: Dodelijk ongeval met TGV Parijs-Genève
Geplaatst: 21 dec 2007, 08:40
door Steve
pietje schreef:pietje schreef:ik denk dat ge u best zoveel mogelijk schrap zet, als de botsing gebeurt terwijl ge aan het weglopen zijt, is de kans op (zware) verwondingen volgens mij nog groter.
Dat weglopen is meer iets voor in een Hollywood film: eigenlijk dom/onmogelijk maar wel spectaculair
Ja, weglopen tijdens het botsen doe je best niet.

Volgens de fysica is er nog zo'n regel dat zegt dat een lichaam dat in beweging is, in beweging blijft.

Wanneer de trein dus aan 100 km/u botst, wordt je aan 100 km/u terug richting je stuurpost geslingerd.
Het spookt hier op het forum, van het bovenstaand bericht heb ik enkel de eerste en de tweede zin geschreven, de laatste is er zomaar bijgekomen.
Weet iemand hoe dit kan?
Inderdaad, ik keek ook even raar op toen ik ineens een paar zinnen erbij zag staan.
Ik gok dat een moderator heeft willen reageren op je post, maar dat hij de 'edit'-knop in plaats van de 'quote'-knop gebruikt heeft...

Re: Dodelijk ongeval met TGV Parijs-Genève
Geplaatst: 21 dec 2007, 08:48
door Steven
ik heb niets gedaan hoor
Re: Dodelijk ongeval met TGV Parijs-Genève
Geplaatst: 21 dec 2007, 08:53
door nighttrain
MIVB-reiziger schreef:nighttrain schreef:
Ik heb nog de treinbestuurder gekend (Antwerpen Centraal)die in de jaren 80 een aanrijding heeft gehad met een kermisattraktie onderdeel op de lijn 12 in Kapellen.
Die man heeft hem 2 maal verplaatst in de machinekamer van een type 25 alvorens de loc is losgekomen van zijn Benelux stel en een draaing heeft gemaakt van 180° in de lucht. de chauffeur van de vrachtwagen is gedood daar hij zich op het midden van het spoor had gesteld om teken te doen om de trein te stoppen => redding van de bestuurder. Het stel zonder de loc(zie boven) is afgeremd geweest door de kermisattraktie op het perron van Kapellen..
Kun je dat even anders formuleren? Ik heb de tekst nu al drie keer gelezen, maar snap nog altijd niet goed wat er precies gebeurd is...

Is de nieuwe uitleg duidelijk?
Re: Dodelijk ongeval met TGV Parijs-Genève
Geplaatst: 21 dec 2007, 19:17
door Steve
nighttrain schreef:MIVB-reiziger schreef:nighttrain schreef:
Ik heb nog de treinbestuurder gekend (Antwerpen Centraal)die in de jaren 80 een aanrijding heeft gehad met een kermisattraktie onderdeel op de lijn 12 in Kapellen.
Die man heeft hem 2 maal verplaatst in de machinekamer van een type 25 alvorens de loc is losgekomen van zijn Benelux stel en een draaing heeft gemaakt van 180° in de lucht. de chauffeur van de vrachtwagen is gedood daar hij zich op het midden van het spoor had gesteld om teken te doen om de trein te stoppen => redding van de bestuurder. Het stel zonder de loc(zie boven) is afgeremd geweest door de kermisattraktie op het perron van Kapellen..
Kun je dat even anders formuleren? Ik heb de tekst nu al drie keer gelezen, maar snap nog altijd niet goed wat er precies gebeurd is...

Is de nieuwe uitleg duidelijk?
Ja, nu wel. Vooral dat van de 180° in de lucht was me niet helemaal duidelijk. Ik kan het nog altijd niet vatten, een loc van 85 ton die zo gekatapulteerd wordt!

Re: Dodelijk ongeval met TGV Parijs-Genève
Geplaatst: 21 dec 2007, 20:51
door nighttrain
Ongelooflijk maar waar.
Re: Dodelijk ongeval met TGV Parijs-Genève
Geplaatst: 22 dec 2007, 16:38
door nighttrain
Gisteren zijn die 3 personen in beschuldiging gesteld en vrijgelaten onder juridische controle.
Het uitzonderlijk vervoer had niet langs deze weg mogen passeren aar langs de N75, zonder spoorwegovergang.
Tuurlijk nu moet blijkenn of de vrachtwagenchauffeur opeigen initiatief handelde of in opdracht van..
het bedrijf mag geen uitzonderlijke vervoeren niet meer uit oefenen
Re: Dodelijk ongeval met TGV Parijs-Genève
Geplaatst: 23 dec 2007, 21:10
door Stijn D.C.
nighttrain schreef:T is normaal,als je de beelden of de getuigenissn niet hebt gezien. De nodig immaginatie is vereist...
Maandag 26 Maart 1979 loc 2557
Een vrachtwagen met een buizenstelling van een groot rad ,dacht ik,is blijven haperen op de overweg in Kapellen(net voor het perron) op de L12.
Bij het dichtgaan van de slagbomen is de begeleider en de chauffeur van de vrachtwagen ieder een richting uitgelopen om de trein te stoppen of verwittigen.De treinbestuurder heeft dat gezien en op dit moment heeft hij zich verplaatst naar de machinekamer. Tussen dit moment en de aanrijding heeft hij 2 maal een andere plaats ingenomen,om zich uiteindelijk te schorren tussen de compressor en de electrische kast met de JH.
De loc heeft de buizenstelling geraakt en door de schok is hij ontkoppeld en opgelicht en heeft in de lucht een bocht gemaakt van 180° ,alvorens naast het spoor te belande. Dus zoals je op de foto kunt zien, kwam de trein uit de andere richting dan vanwaar de beschadigde neus wijst!De wagons,zonder loc hebben dan de buizenstelling geraakt en dit geheel (de buizen lateraal over de sporen is over de perrons gegleden en tot stilstand gekomen. 1 dode en 6 gewonden. ziehier en foto uit de GVA;
http://www.gva.be/dossiers/-e/eeuw/1979/1979_10.html
thats it
als je die site moet geloven, dan reed die trein dus 5km/h te snel, 25&25.5 mogen maar 130km/h.
zal wel 130 geweest zijn dan.
Re: Dodelijk ongeval met TGV Parijs-Genève
Geplaatst: 23 dec 2007, 21:19
door Shrek
de baanvaksnelheid is ook maar 130
