Pagina 2 van 8
Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 18 jan 2008, 09:44
door nighttrain
pietje schreef:neen, een stel van 7 tot 14 wagens, die volgens nighttrain als blokken van 3 rijtuigen moeten gezien worden.
ik weet niet hoe je in veelvouden van 3 aan 7 of 1' geraakt, maar die uitleg zal iemand wel eens geven hoop ik.
Trouwens ik denk dat op vlak van HST's Alstom wel een naam heeft opgebouwd, dus ik zie dat wel in orde komen.
Die nieuwe technologie is in de vermogenelectronica toch al meer gebruikt, dus dat zou toch wel moeten lukken.
hier vindt je een foto van een AGV in Chinadaily:
http://www.chinadaily.com.cn/english/do ... r%26sa%3DN.
Dus het is een mooie, supesnelle en confortable break
Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 18 jan 2008, 09:51
door Steven
url not found krijg ik hier

Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 18 jan 2008, 09:57
door nighttrain
Steven schreef:url not found krijg ik hier

Probeer dit eens :
http://www.chinadaily.com.cn/english/do ... 320445.htm
Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 18 jan 2008, 10:00
door Steven
die doet het dus wel, al zegt de foto niet zo heel veel, je ziet enkel het neusje he

Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 18 jan 2008, 12:18
door nighttrain
Steven schreef:die doet het dus wel, al zegt de foto niet zo heel veel, je ziet enkel het neusje he

hier volgt een klein stukje van de zalm, en den achterkant is het zelfde als de voorkant dus enkel 3 rijtuigen en 4 bogies..(wat niet het geval is bij de zalm want die heeft een staart)
http://www.eurailtest.fr/article.php?id_article=296
http://usuarios.lycos.es/pakotrenes/noticias2.htm
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 650&page=6 post de 03h57
Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 18 jan 2008, 14:18
door Gust
Werner schreef:Dat is dus hetzelfde principe als de ICE3. Maar de vraag blijft of dit zal gecombineerd worden met de Jacobsdraaistellen, die volgens kenners toch veiliger zouden moeten zijn... (Eschede lijkt dit te bevestigen).
Alhoewel het altijd wat gewaagd is om te speculeren over dergelijke verschrikkelijke ongevallen, zie ik toch niet meteen een verband tussen wat in Eschede gebeurd is en de veiligheid van Jacobsdraaistellen.
Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 18 jan 2008, 15:37
door Shrek
die links gaan allemaal nog over de elise, het nieuwe model (pegase) gaat er helemaal anders uitzien hoor

Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 18 jan 2008, 16:18
door Arnenys
Al een geluk, want ik vind die elise toch niet zo schoon

Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 20 jan 2008, 13:45
door ziemon
De nieuwe AGV generatie krijgt Jacobs-draaistellen, en het klopt dat de aandrijfeenheid is verdeelt over 3 segmenten ipv 1 locomotief. 1 stel kan dan opgebouwd worden uit twee van deze aandrijfeenheden aangevuld met niet aangedreven tussenwagens. Je kan dus treinstellen bouwen van 6 bakken en langer.
Naast de verhoogde zitplaatscapaciteit, betere gewichtsverdeling, tractie-overbrenging op meerdere assen schat ik dat het zo zal zijn dat de aandrijfeenheden mogelijk onafhankelijk van elkaar zullen kunnen rijden. Bij calamiteiten kan een stel dan gedeeld worden en de twee helften kunnen zichzelf in veiligheid brengen.
Voor 2008 is volgens mij de roll-out van de eerste Pegase gepland, de stellen voor NTV in Italie staan pas voor 2011 op de planning, dus men heeft een aanlooptijd van ruim 3 jaar waarin men tegelijkertijd met het ontwikkelingsprocess alvast praktijktests kan ondernemen.
Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 20 jan 2008, 16:07
door nighttrain
ziemon schreef:De nieuwe AGV generatie krijgt Jacobs-draaistellen, en het klopt dat de aandrijfeenheid is verdeelt over 3 segmenten ipv 1 locomotief. 1 stel kan dan opgebouwd worden uit twee van deze aandrijfeenheden aangevuld met niet aangedreven tussenwagens. Je kan dus treinstellen bouwen van 6 bakken en langer.
Naast de verhoogde zitplaatscapaciteit, betere gewichtsverdeling, tractie-overbrenging op meerdere assen schat ik dat het zo zal zijn dat de aandrijfeenheden mogelijk onafhankelijk van elkaar zullen kunnen rijden. Bij calamiteiten kan een stel dan gedeeld worden en de twee helften kunnen zichzelf in veiligheid brengen.
Voor 2008 is volgens mij de roll-out van de eerste Pegase gepland, de stellen voor NTV in Italie staan pas voor 2011 op de planning, dus men heeft een aanlooptijd van ruim 3 jaar waarin men tegelijkertijd met het ontwikkelingsprocess alvast praktijktests kan ondernemen.
de AGV zal in eerste instantie bestaan uit 7 wagons met 8 bogies waarvan er 4 zullen instaan voor de traktie. Deze trein zal 460 personen vervoeren wat 90 meer is dan dan een TGV met dezelfde lengte.Kan uitgebracht worden met 14 rijtuigen volgens het verlangen van de operator.Dus hij zal niet in het midden kunnen gesplitst worden zoals oorspronkelijk voorzien was op de €* treinen. Een mogelijkheid die nooit is uitgevoerd in commerciele dienst.
Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 20 jan 2008, 16:16
door ziemon
Een mogelijkheid die nooit is uitgevoerd in commerciele dienst.
Gelukkig niet, het gaat vooral natuurlijk vooral om noodgevallen in tunnels. Overigens bestaat de ICE3 ook uit twee halve treinstellen welke theoretisch apart van elkaar zouden kunnen rijden.
Ik neem aan dat dit nog geen eis is van de EU?
Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 20 jan 2008, 16:46
door Bartjedj
Het is inderdaad (nog) nooit uitgevoerd in commerciële dienst, maar (naar wat ik weet) kan het wel steeds gedaan worden bij brand.
De TB's en TBG's zouden ervoor opgeleid zijn.
BDJ
Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 20 jan 2008, 16:57
door nighttrain
Bartjedj schreef:Het is inderdaad (nog) nooit uitgevoerd in commerciële dienst, maar (naar wat ik weet) kan het wel steeds gedaan worden bij brand.
De TB's en TBG's zouden ervoor opgeleid zijn.
BDJ
Wat U zegt klopt 100%, maar laten we serieus blijven! Wat verstaat U onder brand? Er hebben al meer €* stil gestaan in de tunnel met problemen van gesmolten ijs ,en andere traktieproblemen dan nog maar het sibgnalement van een brandalarm!!.
De €* is maar 22min (26m voor een andere shuttle)in de tunnel,dus ben je beter ingeval van brand hem te laten doorrijden naar de emergency sidings voor evacuatie.
Bij stilstand met vuur ,zal men evacueren naar de service tunnels.En geen tijd verliezen voor de procedures van ontkoppelen,veranderen van rijrichting enz enz..
Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 20 jan 2008, 16:59
door Bartjedj
Met u eens. Maar ik wou gewoon eens weten of het (nog altijd) was zoals ik schreef.
BDJ
Re: Van TGV naar AGV
Geplaatst: 04 feb 2008, 17:39
door msts.be
De eerste foto's van de AGV zijn verschenen.. ronduit walgelijk
Het heeft dus enerzijds wat weg van een Shinkansen, en anderzijds wat van de prototypes van de ETR500.. ik wil Elisa (het pre-pre-prototype van de AGV) terug !!
