Pagina 2 van 2

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 21:18
door dentheo
FlyingDutchman schreef:Ik snap zoiezo niet waarom de NMBS voor een compleet andere techniek heeft gekozen dan bijvoorbeeld een DE1002. Deze zijn optisch en qua prestaties zelfs nog iets beter dan een reeks 77. (Kleiner, meer vermogen, kortere huiven). De NS/Rallion hebben er al veel ervaring mee gehad, de 'kinderziektes' zijn er ondertussen al lang uit. 3 6400'en trekken makkelijk een zware ertstrein met 80 km per uut.
Er moest een Belgische diesel in ABC.
Motor in lijn en dus iets hoger....daarom is uitzicht iets minder..
In de nieuwe "Maxima" zou ook ABC steken... (vooruitzicht op Belgische offerte aanvraag ??)

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 21:23
door Steven
door de andere motor steekt er ook een andere koelgroep in de motor geeft meer warmte af. er steekt op vraag van de nmbs ook een voith transmissie in.

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 21 jan 2008, 22:45
door Bordensteker
sncf-sncb schreef:Ik heb ze toch al echt met 3 77'ers en 4 77'ers zien rijden hier. :P [knip]
Je zult vast niet gedroomd hebben, maar de vierde machine zal wel als voertuig vervoerd geweest zijn (wat in NL "in opzending" genoemd wordt). In treinschakeling zijn het er maximaal drie.

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 22 jan 2008, 17:57
door Accelerat
Dietrich schreef:Natuurlijk kunnen het er ook wel 3 zijn, maar 4? Dacht niet dat dat toegestaan was...
Afbeelding ©Ivo van Dijk

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 22 jan 2008, 22:13
door Dietrich
Zie antwoord van Bordensteker...

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 22 jan 2008, 22:21
door Steven
kan je nazien door de treinschakelingskabels na te zien die tussen de locs hangen

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 23 jan 2008, 04:00
door Shrek
werken die 77'ers met hetzelfde systeem als de 13/27Mux ? :P of hebben ze daar nog iets anders voor?

Re: Triplette 77.

Geplaatst: 23 jan 2008, 11:02
door Steven
Shrek schreef:werken die 77'ers met hetzelfde systeem als de 13/27Mux ? :P of hebben ze daar nog iets anders voor?
dat zijn voor zover ik weet gewone treinschakelingskabels, dus geen mux