Pagina 2 van 2
Re: ICR's op de Benelux
Geplaatst: 04 feb 2008, 18:58
door Bartjedj
BDx gaan naar mijn beste weten buiten dienst en naar de schroothoop.
BDJ
Re: ICR's op de Benelux
Geplaatst: 09 mar 2008, 20:00
door Accelerat
Daarstraks eens aan een treinbestuurder gevraagd hoe dat dat met al die ICR stuurstanden zit waar allemaal HLE11 word voorgezet, hij vermoedde dat het certificaat was verlopen voor een boel van die wagens en dat daar niet meer vanuit gestuurd mag worden.
Re: ICR's op de Benelux
Geplaatst: 09 mar 2008, 20:32
door rvdborgt
sncf-sncb schreef:Daarstraks eens aan een treinbestuurder gevraagd hoe dat dat met al die ICR stuurstanden zit waar allemaal HLE11 word voorgezet, hij vermoedde dat het certificaat was verlopen voor een boel van die wagens en dat daar niet meer vanuit gestuurd mag worden.
De revisietermijnen voor de stuurstanden zullen in de loop van dit jaar inderdaad de een na de ander verlopen. Daarmee vervalt ook een van de NMBS-bezwaren tegen de Traxx-inzet: ook zonder de Traxx zullen ze moeten locwisselen of -omlopen.
Groetjes,
Rian
Re: ICR's op de Benelux
Geplaatst: 18 mar 2008, 00:33
door Wilco747
Ik heb alle Beneluxen in een maand gehad en alles was in de nieuwe kleuren behalve het stuurstandsrijtuig.`
(Ik rijd dagelijks met de Benelux tussen Schiphol(V18.12) tot Roosendaal(A19.33)
En ken al het personeel op de trein van gezicht.
groeten Wilco.
Re: ICR's op de Benelux
Geplaatst: 18 mar 2008, 11:04
door Terminus
De bedoeling was toch om, eenmaal de stuurstanden verdwenen en de Traxxen ervoor, de Nederlandse rijtuigen aan te vullen met Belgische I6 en I10, niet?
Re: ICR's op de Benelux
Geplaatst: 18 mar 2008, 17:22
door Arnenys
Terminus schreef:De bedoeling was toch om, eenmaal de stuurstanden verdwenen en de Traxxen ervoor, de Nederlandse rijtuigen aan te vullen met Belgische I6 en I10, niet?
En dan krijg je zo'n mengelmoes van Nederlandse zuurstokken en twee verschillende reeksen Belgische grijze wagons
Ik hoop dat ze dat niet gaan doen

Re: ICR's op de Benelux
Geplaatst: 18 mar 2008, 20:45
door Accelerat
Arnenys schreef:Terminus schreef:De bedoeling was toch om, eenmaal de stuurstanden verdwenen en de Traxxen ervoor, de Nederlandse rijtuigen aan te vullen met Belgische I6 en I10, niet?
En dan krijg je zo'n mengelmoes van Nederlandse zuurstokken en twee verschillende reeksen Belgische grijze wagons
Ik hoop dat ze dat niet gaan doen

Ik hoop van wel! I6 comfort op de ICb misstaat mij niet hoor!

Re: ICR's op de Benelux
Geplaatst: 19 mar 2008, 13:43
door treinbruno
k'weet nie of dat wel zo interessant is want de benelux zit meestal OVERVOL en een I6 heeft maar 66 plaatsen
ze zullen er dan ook nog voor moeten zorgen dat de raampjes van de I6 altijd op slot is en dat de WC een gesloten kringloop krijgt... k'denk dat ze er dan eerder I11 op zullen zetten.
k'weet ook niet of het wel slim is coupé rijtuigen te steken op een trein waar ZEEEER veel criminaliteit, drugssmokkel;... is
maar toch: I6 zou zaaaalig zijn

Re: ICR's op de Benelux
Geplaatst: 19 mar 2008, 15:25
door FlyingDutchman
Ik heb laatst van iemand gehoord dat de Bs (Benelux stuurstanden) omgebouw zouden worden tot Bds (Binnenlandse dienst stuurstand). Gezien de NS een tekort heeft aan stuurstanden voor ICR in het binnenland (bijvoorbeeld tussen Arnhem en Roosendaal) lijkt mij dit een logische oplossing. Een stuk goedkoper in ieder geval dan aan elke ICR stam 2 locs hangen. Tenminste, als de Bs'en nog niet uit elkaar gevallen zijn tegen die tijd.

Re: ICR's op de Benelux
Geplaatst: 19 mar 2008, 15:58
door pietje
Tja, maar de Benelux stuurstanden zijn gemaakt om de Belgische Reeks 11 lok te besturen.
Het zal dus toch een kostelijke zaak zijn om deze om te bouwen op een andere loc.
Het is nu wel zo dat de ICR nog jaaaaaren zal dienst doen in NL, dus het is nu ook weer geen zotte kost

Re: ICR's op de Benelux
Geplaatst: 19 mar 2008, 16:43
door treinbruno
pietje schreef:Tja, maar de Benelux stuurstanden zijn gemaakt om de Belgische Reeks 11 lok te besturen.
Het zal dus toch een kostelijke zaak zijn om deze om te bouwen op een andere loc.
Het is nu wel zo dat de ICR nog jaaaaaren zal dienst doen in NL, dus het is nu ook weer geen zotte kost

die benelux stuurstanden vliegen over enkele maanden allemaal buiten
nu zelfs al is bij sommige stuurstanden de revisietermijn verlopen waardoor de loc moet omlopen
Re: ICR's op de Benelux
Geplaatst: 19 mar 2008, 20:33
door Shrek
in het tijdperk van de Albatros (ook al is dat misschien over 5 jaar pas) zullen die ICR's weer vrijkomen, dan zijn enkele stuurstanden natuurlijk best handig

ik weet alleen niet of de NS wel genoeg locomotieven heeft
