Pagina 2 van 2

Re: Opwarmende treinen

Geplaatst: 26 jan 2008, 00:41
door dentheo
nighttrain schreef:
dentheo schreef:
Steven schreef:alle rijtuigen zijn elektrisch verwarmd in turnhout, M6, M5, en de breaks die er staan, die verwarming maakt niets lawaai aan de buitenkant, wat maakt er wel lawaai, eventueel de ventilatie van die reeks 21/27, de compressor van een break is ook niet van de stilste. voor de rest zou ik ni weten wat ze er kunnen horen draaien. ter info M6 is voorzien van klimaatregeling.[/quote

Hoe maakt men de 1000V (?) voor de rijtuigen ?? hakker ?
Ventilatot is enkel voor de afkoeling op T 21,27 in tegenstelling met T 22,23,25,26.
Dus moet niet blijven draaien.
Het is 3000V die ze op de rijtuigen steken voor de clim.
Sorry ik wist niet dat de rijtuigen 3000V mochten hebben, ik dacht dat dat internationaal 1500 of 1000V was en gelijkstroom of wisselstroom....

Re: Opwarmende treinen

Geplaatst: 26 jan 2008, 00:44
door Steven
de rijtuigen krijgen wel degelijk 3000V. al de belgische rijtuigen zijn langs de zijkant van de nodige kenmerken voorzien met welke spanning ze kunnen gevoed worden. de omvormers op de rijtuigen doen de rest van het werk.

Re: Opwarmende treinen

Geplaatst: 26 jan 2008, 00:46
door dentheo
Steven schreef:de rijtuigen krijgen wel degelijk 3000V. al de belgische rijtuigen zijn langs de zijkant van de nodige kenmerken voorzien met welke spanning ze kunnen gevoed worden. de omvormers op de rijtuigen doen de rest van het werk.
Ergens te begrijpen , voor het beschikbaar worden van krachtelectronica was het niet makkelijk om een lagere spanning te maken bij gelijkstroom....

Re: Opwarmende treinen

Geplaatst: 29 jan 2008, 12:11
door nighttrain
dentheo schreef:
Steven schreef:de rijtuigen krijgen wel degelijk 3000V. al de belgische rijtuigen zijn langs de zijkant van de nodige kenmerken voorzien met welke spanning ze kunnen gevoed worden. de omvormers op de rijtuigen doen de rest van het werk.
Ergens te begrijpen , voor het beschikbaar worden van krachtelectronica was het niet makkelijk om een lagere spanning te maken bij gelijkstroom....
'k heb het even opgezocht in mijn oude doc. T27en T21 hebben elk 2 statische omvormers CO1 en CO2 die leveren elk een spanning van 110V en 440V

440 V is voor de motor compressor ,en elkeen voedt ook een motor ventilator per groep van 2 traktiemotoren.
alsook voor de afvlakspoelen

Re: Opwarmende treinen

Geplaatst: 27 feb 2008, 22:12
door machientje33
De BINKEN (inwoners van Turnhout) zijn raar snuiters...
Ik heb voor B-Cargo bij de lijn gewerkt daar en daar hadden ze ook altijd problemen mee.
Enkele jaren geleden wilden ze in Turnhout stadslijnen... ze hebben ze na veel zever en ambras gekregen...
Tot ze goed en wel aan het bollen waren met de door hun voorgestelde frequentie( elke 20 min.)
toen begonnen ze zelf actie comité's op te richten.
Met als gevolg grote investeringen in kleinere bussen en lagere frequentie's....
Toen weer gezaag over de frequentie van de lijn...
Ik bedoel maar ze weten daar precies altijd iets!!!!

Re: Opwarmende treinen

Geplaatst: 28 feb 2008, 19:43
door Dietrich
Sommige mensen moeten gewoon inzien dat tegen een spoorlijn wonen consequenties heeft, en tegen stations des te meer. Wie verhuist dicht tegen een spoorweg omwille van eventueel lagere grondprijzen moet toch een belletje horen rinkelen hebben? En deze die er al woonden voor de frequentieverhogingen... ik vind dat het maatschappelijk belang toch iets groter is dan dit van enkele omwonenden.

Re: Opwarmende treinen

Geplaatst: 28 feb 2008, 20:51
door pietje
sommigien willen so kort mogelijk bij de autostrade wonen, maar eens ze er wonen moeten er geluidsschermen komen en liefst zone 30 :!:
NIMBY is echt een pest

Re: Opwarmende treinen

Geplaatst: 28 feb 2008, 22:24
door dekooiker
Dietrich schreef:Wie verhuist dicht tegen een spoorweg omwille van eventueel lagere grondprijzen moet toch een belletje horen rinkelen hebben?
Grapsnor :D

Re: Opwarmende treinen

Geplaatst: 29 feb 2008, 23:47
door b-loc
hier een mooie foto van een de 6219 en M2 rijtuigen die aan het opwarmen zijn
de stoom loopt er uit via slechte dichtingen
http://spoorwegknooppuntfgra.be/6219_fgra.jpg