Pagina 2 van 6

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 01 feb 2008, 20:17
door dentheo
FLV-FGSP schreef:
MIVB-reiziger schreef:
ziemon schreef:NS heeft nu 4 Traxxen in beheer, waarvan iig drie zuurstokrood. Twee stammen rijtuiegn zijn de juiste volgorde gezet en hebben geen stuurstandrijtuig meer. Lijkt er dus ook dat er twee stammen met Traxx gaan rijden...
PS Vandaag proefrit Antwerpen-Noord - Gouvy vv met een STraxx van de NMBS.
Dat lijkt mij ENORM nuttig voor en inzet met de Benelux.....

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 01 feb 2008, 23:41
door lucian
De TRAXX is na de proefrit van vandaag goedgekeurd voor de HKV 8)

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 02 feb 2008, 00:12
door dentheo
lucian schreef:De TRAXX is na de proefrit van vandaag goedgekeurd voor de HKV 8)

??? Wat is HKV ???
Mijn Megabytes zijn beperkt.... :( :( :(

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 02 feb 2008, 00:15
door lucian
HKV = reizigerstrein

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 02 feb 2008, 01:42
door Shrek
lucian schreef:De TRAXX is na de proefrit van vandaag goedgekeurd voor de HKV 8)
over welke versies van de traxx heb je het dan? zijn ze ineens allemaal goedgekeurd? :D

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 02 feb 2008, 21:30
door lucian
Afbeelding

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 02 feb 2008, 21:33
door dentheo
lucian schreef:De TRAXX is na de proefrit van vandaag goedgekeurd voor de HKV 8)
En hebben ze de perslucht verbruksmeter nu moeten vervangen of niet ?

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 02 feb 2008, 21:40
door lucian
dentheo schreef:
lucian schreef:De TRAXX is na de proefrit van vandaag goedgekeurd voor de HKV 8)
En hebben ze de perslucht verbruksmeter nu moeten vervangen of niet ?
Ik zou het niet weten...

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 02 feb 2008, 21:45
door dentheo
lucian schreef:
dentheo schreef:
lucian schreef:De TRAXX is na de proefrit van vandaag goedgekeurd voor de HKV 8)
En hebben ze de perslucht verbruksmeter nu moeten vervangen of niet ?
Ik zou het niet weten...
Misschien niet, was eis van NMBS voor goederentreinen denk ik.

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 02 feb 2008, 22:51
door Fles
lucian schreef:HKV = reizigerstrein
jullie moeten echt eens ophouden met die domme nergens-op-slaande afkortingen

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 02 feb 2008, 23:17
door lucian
Fles schreef:
lucian schreef:HKV = reizigerstrein
jullie moeten echt eens ophouden met die domme nergens-op-slaande afkortingen
Daar kom je toch een dikke 100 jaar te laat mee :lol:

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 02 feb 2008, 23:37
door Shrek
gaan de 3 nmbs-traxxen ook tijdelijk mee op de ICB zitten? :P

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 03 feb 2008, 00:29
door Steelwheels
Het zou eens tijd worden. In NL staan we te popelen om die storingsgevoelige aftandse type 11 nu eens door een stukje Duitse hightech te mogen vervangen. ;-) Met 3 Traxxen in de loods in Antwerpen en 3 rode Traxxen in Wgm (114,115,116) kan al een aardige dienstregeling gemaakt worden. (De 113 is nog steeds grijs/groen) Op de bovenstaande foto, gemaakt met een Canon 300D om 09:14 1 feb, zie ik trouwens de NMBS E186-125 dus krijg ik nu weer vraagtekens of het hier nu de goedkeuring van 1 lok van de NMBS batch betreft of de hele serie? Want de 125 heeft andere software dan de 113 en 114.

Hier onder een plaatje van de rode 114.
Afbeelding Voor de insiders: ja, hier staat de treinverwarmingschakelaar voor de foto op in (2 panto's)

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 03 feb 2008, 11:12
door Accelerat
Dit word interessant! :D

Re: benelux Traxx

Geplaatst: 03 feb 2008, 11:22
door Steven
Steelwheels schreef:Het zou eens tijd worden. In NL staan we te popelen om die storingsgevoelige aftandse type 11 nu eens door een stukje Duitse hightech te mogen vervangen.
zo aftands zouden ze niet zijn als een groot deel van de NS collega's er iets technisch vriendelijk mee zou rijden. Het is namelijk raar te vatten dat de grootste problemen (waaronder enkele branden) steeds voorgekomen zijn bij NS collega's, ikzelf heb nog nooit noemenswaardige last gehad bij het besturen van een reeks 11. Het is nu eenmaal beter uw lok technisch iets beter te kennen om ook zijn zwakheden te kennen om er zodoende te kunnen op inspelen (elke lok heeft zwakke punten of deze nu 40 jaar of 4 maand oud is maakt niet uit).